Paras opiskelukaupunki mielestäsi?
Mikä on mielestäsi paras opiskelukaupunki niin rahallisesti (vuokrat, kauppojen hinnat ym.) koulutuksen, liikkuvuuden ja muiden asioiden perusteella? Jos kaupunkia ei ole kyselyssä kommentoi se alas ja muut vaikka peukuttakoon kyseistä kommenttia jos on samaa mieltä. Perustelutkin olisi todella mukava lisä.
Kommentit (30)
Ja taas jokainen kehuu sitä ainoaa kaupunkia, missä on opiskellut, vaikka ei tiedä muista yhtään mitään.
Jyväskylä. Mukavia ihmisiä, bussiyhteydet toimii keskustan ja muun kaupungin välillä.
Pienemmissä kaupungeissa voi päästä helpommin esille jos esim. tähtää politiikkaan ja varsinkin jos opiskelee jotain eliittialaa. Sen sijaan jos haluaa media-alalle niin eipä paljon Helsingin ulkopuolella ehkä paria paikkaa lukuunottamatta ole mielekästä opiskella.
Ylivieska.. Mitä ihmettä? Ei siellä voi juuri mitään opiskella eikä enää varsinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ylivieska.. Mitä ihmettä? Ei siellä voi juuri mitään opiskella eikä enää varsinkaan.
Pahoittelut tarkoitin lähinnä Centrian ammattikorkeakoulua Ylivieskan laittoin siksi vahingossa vaihtoehdoksi, koska se on lähimpänä kotiani.
Ap
Sori ap, mutta valitsit kummalliset vaihtoehdot. Kokkola ja Ylivieska? Kun listalta puuttuu monta isoa yliopistokaupunkia. Turku ja Jyväskylä nyt ekana. Myös Joensuussa ja Kuopiossa on kampus. Lappeenrannassakin teknillinen koulutus.
Turku hyvä opiskelukaupunki, jos ei haittaa ettet tule saamaan kavereita paikallisista etkä (oikeita) töitä Turusta, vaan joudut hakemaan ne muualta.
Jyväskylä ja Tampere ja Oulu Turkua parempia näissä jutuissa.
MIKSI vaihtoehtona ei ole Jyväskylää? Jyväskylässä on väkilukuun suhteutettuna enemmän opiskelijoita kuin missään muussa Suomen kaupungissa. Joka kolmas jyväskyläläinen on opiskelija.
TODELLA oudot vastausvaihtoehdot! Missä on Turku, Jyväskylä, Vaasa, Kuopio, Rovaniemi, Mikkeli, Seinäjoki, Pori... Sitten joku Ylivieska on laitettu vaihtoehdoksi!
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylä. Mukavia ihmisiä, bussiyhteydet toimii keskustan ja muun kaupungin välillä.
Minä olen opiskellut Helsingin ja Jyväskylän yliopistoissa ja olen kyllä täysin eri mieltä! Ihmiset olivat Jyväskylässä nurkkakuntaisia ja meininki kuin pikkukylästä. Jouduin myös kiusatuksi siellä, koska kuulun vähemmistöön. Helsingissä sen sijaan on ihanaa opiskella. Bussiyhteydet kyllä toimivat Jyväskylässä, mutta paras bussi on aina se, jolla sieltä pääsee pois! Helsinki on isompi ja siellä hyväksytään jo vähän erilaisuuttakin
Mua ihan kiinnostaisi, onko esim. Joensuussa oikeasti opiskelijaelämää miten paljon? Siis en mitenkään ilku tai väheksy, haluaisin rehellisiä vastauksia ihan aitoon mielenkiintoon.
Itse opiskelin Tampereella ja sanoisin, että siellä opiskelijaelämän määrä ja laatu riippuivat paljon koulusta ja alasta. Joillakin tosi aktiivista, toisilla ei juuri mitään. Tunsin ihmisiä monilta aloilta ja siksi mulla riitti aina aktiviteetteja ja bileitä, mutta kaikilla ei todellakaan ollut näin. Opiskeluvuodet 2003-2009.
Ei se ainakaan Helsinki ole. Itse olen syntynyt ja asunut koko elämäni Helsnigissä, mutta en päässyt opiskelemaan Helsingissä korkeakouluun. Jouduin tyytymään amk:hon Espoossa. Noh, melkein samahan tuo nyt oli ja hyvin lähellä koulua oli juna-asema ja suuri kauppakeskus ja todellakin koko ajan asuin Helsingissä, mutta kuitenkin kyse on myös periaatteesta. Jotakin pitäisi todellakin tehdä, että helsinkiläisen ei tarvitsisi lähteä muualle opiskelemaan kun Helsingissä on niin vaikea päästä opiskelemaan suunnilleen kaikkien halutessa Helsinkiin. Sain tutkintoni, mutta en siitä koulusta, jossa olisin halunnut opiskella. Laurea ei ole Haaga-Helia Pasila.
Turku
Paljon kivoja opiskelija-asuntoja, lyhyet matkat joka paikkaan.