Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tiedä miten suhtautua, auttakaa! Massiivinen riita, ja mies varmaan puhunut siitä anopille.

Vierailija
22.07.2020 |

Eli viikonlopun tuntumissa meillä oli massiivinen riita. Sotakirves saatiin haudattua ja nyt on jatkettu taas normaalisti. No, katsoin tiliä kun mies käski tarkastaa onko yksi korvausraha tullut hänelle, ja näin että mies on käynyt mahdollisesti anopilla. Siis tilillä oli ostoja anopin kotipaikkakunnalta, jonne kestää ajaa n.tunti täältä. Mies oli silloin kolmisen tuntia pois kesken riidan, ja nyt selvisi syykin. En tiedä onko käynyt anopilla, mutta kummallista olisi jos ei olisi käynyt. Nyt kun muistelen, niin alkoi tuon käynnin jälkeen myös vauhkoamaan että ei päästä edes yhteisestä asunnosta eroon jos erotaan, eli olisi saattanut pohtia tällaista anopin kanssa! Anopin oli vielä ollut tarkoitus tulla kylään meille viikonloppuna, ja nyt sitten oli perunut kun "oli menoja". Näin mies sanoi että anoppi itse perui. Uskoin tuon aiemmin, että saattoi olla mahdollista, mutta nyt näyttää niin paljon siltä että anopille on käyty keskustelemassa, miksi muuten olisi tullu yllätys peruminen.
Aion kysyä mieheltä että oli siis siellä kaupungissa käynyt, mutta en tiedä miten suhtautua asiaan. Jos valehtelee ettei ole käynyt, niin sitten on aika varmaa, että siellä on anopin kansa pohdittu eroa ja taloasioita. Jos sanoo suoraan että on käynyt, niin en tiedä mitä sitten. Hermostunko nyt turhasta vai mitä mietteitä teissä heräisi jos teille kävisi näin?

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä koko asialla on?

Vierailija
2/80 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuitko itse kenellekään riidan aiheuttamista ajatuksista? Miksi mies ei saisi puhua äidilleen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhasta hermostut. Unohda koko juttu, jos kerran sotakirveet on jo haudattu. Suotta haastat uutta riitaa, kun mitään erikoista ei ole edes tapahtunut. Eiköhän aika moni pui asioitaan jonkun suhteen ulkopuolisen kanssa vaikkapa juuri riidan jälkeen. Itse ainakin olen sellainen, että tarvitsen lohduttavaa olkapäätä ja soitan esim. äidilleni tai hyvälle ystävälle. Ei toki kaikki tarvi sitä olkapäätä tai tukea, ennen kuin tähänkin joku älähtää jotain. 

Vierailija
4/80 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en tiedä. Tuntuu jotenkin oudolta että ei ole sanonut että teki siellä mutkan. Joten tuntuu kolholta että olisi siellä käynyt pohtimassa meidän eroa tms. Enemmän ehkä inhottaa jos taas valehtelee ettei ole käynyt, kun on aiemminkin valehdellut vaikka mistä ja valehtelu osuu minulla arkaan paikkaan.

Ap

Vierailija
5/80 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuitko itse kenellekään riidan aiheuttamista ajatuksista? Miksi mies ei saisi puhua äidilleen?

En. Joskus olen täällä saattanut anonyyminä käydä jotain isoja riitoja läpi, mutta en muuten. Tottakai saa puhua äidilleen, mutta tuntuu inhalta jos tuollalailla salailee. Toisaalta ymmärrän, että ei siitä varmaan tahtoisi kertoakaan toiselle, että on keskustellut. Ja nyt kun (ehkä) tiedän että on siellä käynyt keskustelemassa, niin tuntuu tosi inhottavalta nähdä anoppia seuraavan kerran, kun miettii että mitä se mies on sille puhunut ja mitä ne on pohtineet. Että onko tosiaankin siellä yhdessä tuumin laskeneet voiko asuntoa myydä tms.

Ap

Vierailija
6/80 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä aiheesta riitelit miehesi kanssa ap kun pelkäät omasta puolestasi? Olitko epäoikeudenmukainen riidassa? Jos vikaa molemmissa ja olette ns. tasoissa voithan aina selventää oman näkökulmasi tapahtuneesta

En itsekään kannata sitä että riidoista jauhetaan ulkopuolisille soppaa sekoittaen

Vierailija
7/80 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en tiedä. Tuntuu jotenkin oudolta että ei ole sanonut että teki siellä mutkan. Joten tuntuu kolholta että olisi siellä käynyt pohtimassa meidän eroa tms. Enemmän ehkä inhottaa jos taas valehtelee ettei ole käynyt, kun on aiemminkin valehdellut vaikka mistä ja valehtelu osuu minulla arkaan paikkaan.

Ap

Teillä luottamuspulaa.

Jos haluat tilanteen kondikseen unohda riita ja käyttäydy hyvällä ilmapiirillä. Iloinen meininki saa miehenkin avautumaan ja lähentymään

Vierailija
8/80 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että on pettänyt äitinsä kanssa, ainakin on mennyt muihin naisiin kolmeksi tunniksi, kannattaa kaivaa kirveet esiin

Vierailija
9/80 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä monesti on vain  3 ihmistä joille puhua syvimmistä tunnoistaan: vaimo, äiti ja rakastajatar. Jos mies on siinä mielessä kunnollinen, että rakastajatarta ei ole, niin jäljelle jää vaimo ja äiti. jos on ollut massiivinen riita, niin mieskin on voinut kärsiä siitä, ja erityisesti pelosta menettää vaimo. Parempihan se on tuollaisessa tilanteessa, että mies tuulettaa tunteitaan tai edes hakee henkistä tukea äidiltään. Mitä siitä, jos ovat puhuneet ihan konkreettisistakin asioista, mitkä tulevat vastaan, jos eri tulee? Siinähän ne konkretisoituvat, että ihan taloudellisistakin syistä olisi hyvä, jos suhteeseen saataisiin taas sopu ja rakkaus.

Vierailija
10/80 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhasta hermostut. Unohda koko juttu, jos kerran sotakirveet on jo haudattu. Suotta haastat uutta riitaa, kun mitään erikoista ei ole edes tapahtunut. Eiköhän aika moni pui asioitaan jonkun suhteen ulkopuolisen kanssa vaikkapa juuri riidan jälkeen. Itse ainakin olen sellainen, että tarvitsen lohduttavaa olkapäätä ja soitan esim. äidilleni tai hyvälle ystävälle. Ei toki kaikki tarvi sitä olkapäätä tai tukea, ennen kuin tähänkin joku älähtää jotain. 

Ok, taidan vaan nyt ylireagoida. En haluaisi uutta riitaakaan aikaiseksi. Muistan vaan kun joskus suhteen alussa meillä oli riita jota olin puinut tyttökaverin kanssa ja mies oli nähnyt tekstarin aiheesta, ja suuttui. Silloin ajattelin että ei ole ok puhua suhteen riidoista toisille, enkä ole niin enää tehnyt. Oletin että miehellä olisi ollut sama ajatus, niin nyt kolahti jotenkin. Ja se ajatus että taas valehtelisi minulle, niin varmaan laittoi ylireagoimaan. Valehtelu on minulle punainen vaate, ja se varmaan tässä hiertää että mies "pimitti" menonsa, ja nyt ylireagoin. Ihan hyvä että kysyin täältä apua. Nähtävästi kaikki tarvitsee jotain keskusteluapua kuitenkin, että saa ajatukset oikeaan mittasuhteeseen. :)

Ap

Vierailija
11/80 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti siinä käy niin, että jos hirveästi parisuhteen ongelmista menee omalle äidilleen avautumaan, niin sieltä suunnalta alkaa tulemaan kaikkea turhanpäiväistä nälvimistä ja kiukuttelua. Vaikka pariskunta olisikin jo sopinut/unohtanut riidan, niin se anoppi ei ole.

Vierailija
12/80 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riita koski varmaan tapaasi stalkata miehesi menemisiä.

Vierailija
13/80 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Olet mainio kontrolleri. Jos jatkat samaan malliin, miehesi voi hermostua. Mitä sinulle kuuluu, jos on äitinsä kanssa keskustellut.

Vierailija
14/80 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos napanuoraa ei ole katkaistu, niin ei siitä vuosien varrella paremmaksi muutu. Jos miehesi juoksee äidin helmoihin kesken riidan, niin sellaisesta miehestä pitää hankkiutua eroon. Kun menee naimisiin, niin siinä syntyy uusi perhe, uusi yksikkö, eikä äideillä saa olla sananvaltaa lastensa perheissä.

- ei jatkoon -

Vierailija
15/80 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on hyvä, että miehellä on joku, jolle purkaa mieltään tarvittaessa. 

Ei kaikki asioita tarvitse aina pitää sisällään. 

Vierailija
16/80 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti siinä käy niin, että jos hirveästi parisuhteen ongelmista menee omalle äidilleen avautumaan, niin sieltä suunnalta alkaa tulemaan kaikkea turhanpäiväistä nälvimistä ja kiukuttelua. Vaikka pariskunta olisikin jo sopinut/unohtanut riidan, niin se anoppi ei ole.

Juuri näin! Parempi olisi jutella jollekin neutraalimalle henkilölle, kuten luotettavalle kaverille, jonka kanssa puoliso ei ole niin paljon tekemisissä. Lisäksi anoppi todennäköisesti ei pysty katsomaan tilannetta objektiivisesti, koska kyseessä on oma lapsi, jota tietenkin haluaa puolustaa.

Vierailija
17/80 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle anoppi vaan sanoi välillä, että miten sinä jaksat tuota poikaani. 

Vierailija
18/80 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä aiheesta riitelit miehesi kanssa ap kun pelkäät omasta puolestasi? Olitko epäoikeudenmukainen riidassa? Jos vikaa molemmissa ja olette ns. tasoissa voithan aina selventää oman näkökulmasi tapahtuneesta

En itsekään kannata sitä että riidoista jauhetaan ulkopuolisille soppaa sekoittaen

Miehen juomisesta. Piiloittelee pulloja ja kuivahumalassa keksii aiheita riitaan. Nyt tuli riitaa siitä että mies ei halunnut syödä tekemääni makaroonilaatikkoa ja kun vasta käytiin kaupassa(ja koronan takia ei jatkuvasti tahtoisi käydä), sanoin että tekee sitten itselleen jotain aineista mitä kotoa löytyy(ja on paljon koronan takia kotivaraa). Alkoi kiukuttelemaan että tahtoo kauppaan = kaljat oli loppu. Tuo siis minun versioni, ja mies oli sitä mieltä että minä olin hankala ja valitin kaikesta. Ehkä vikaa hieman kummassakin. Miehellä kuivahumala ja siitä johtuva rasittavuus, ja minulla katkesi pinna kun mies haastaa riitaa taas jotain jotta saisi aiheen mennä taas kauppaan ja ostamaan kaljaa vaikka oli puhe että koronan aikaan käydään mahdollisimman harvoin kaupassa.

Sen lisäksi minulla on paniikkikohtauksia, joista yhden anoppikin on todistanut. Häpeän valtavasti asiaa, ja en ole juuri puhunut siitä, vaikka käynkin terapiassa ja olen saanut tilanteita hallintaan. Sain yhden paniikkikohtauksen tuossakin(vaikka muuten on mennyt pitkään hyvin), ja ajatus että mies olisi senkin ruotinut anopin kanssa inhottaa.

Ap

Vierailija
19/80 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aikuisen miehen pitää pitää asiat sisällään ja ei aikuinen mies äidilleen avaudu.

Asiat hillotaan sisällä, kunnes sitten yksi mökkireissu päätetään ajaa päin vastaantulevaa rekkaa, koko perhe kyydissä.

Vierailija
20/80 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, mutta jos se purkaminen aiheuttaa sen, että anoppi alkaa vihaamaan ja kostamaan poikansa puolesta, niin ei ole hyvä. Yleensä ne äidit ei osaa nähdä mitään vikaa siinä omassa lapsessaan ja se kaiken pahan alku ja juuri on se miniä tai vävy. Ruvetaan muille sukulaisille värittämään tilannetta entisestään, kuinka se miniä/vävy tekee sitä ja tätä ja on sellainen ja tällainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän