Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuri Koronavalitusketju: Talous, terveys, parisuhde, mielenterveys, työ... mikä meni koronan myötä?

Vierailija
21.07.2020 |

Tuntuu etten tiedä kuka olen tai mitä haluan. Olin ihan kunnossa ennen koronaa. Mikä avuksi?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei muuttunut.

Vierailija
2/37 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuus ehkä. Ammatillinen. Voisi muuttaa mökille ja antaa olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulevaisuus ehkä. Ammatillinen. Voisi muuttaa mökille ja antaa olla.

Sama fiilis. Maailma on jo roskiksessa, miksi ei vaan antaisi olla ja nauttisi elämästä? Kuka keksi tämän tavan elää, töissä töissä töissä... 

Vierailija
4/37 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkitili alkoi karttua hurjaa vauhtia! Kun ei tarvitse vaatteita, kenkiä, bensaa jne. ja ainoa kaupassakäynti oli ruokaostoksien nouto, niin huomasin tilin karttuneen ihan yrittämättä yli 10 000 eurolla.

Vierailija
5/37 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mennyt mitään, koska kaikki oli jo mennyt ennen koronaakin. Sairastumista tai kuolemaa en pelkää, koska se on tuttua muun sairausen takia jo ennestään. No ehkä vihoviimeisinkin toivo päästä enää ikinä palkkatöihin meni, koska se on yhä vaikeampaa nyt koronan takia, kun työttömiä tuli vaan lisää ja paikat oli kiinni niin kauan, että meni aikaa hukkaan taas siinäkin vaan työhön pääsemiselle.

Vierailija
6/37 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde ja mielenterveys.

Vierailija
7/37 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikkiin tavallisiin menoihini tuli katkos. Käyn museoissa, näyttelyissä, leffassa, kahvilassa, syömässä, lasillisella yms monta kertaa viikossa. Nuo mahdollisuudet onneksi ovat nyt alkaneet taas avautua pikku hiljaa. Mutta konsertit ja muut tapahtumat tipahtivat kokonaan pois elämästä. Matkustellakaan en juuri nyt viitsi vaikka taas saakin.

Muilta osin ei joko tullut muutosta tai muutos oli parempaan päin. Parisuhdetta ei ole eikä tule koskaan olemaankaan, oli korona tai ei. Rahatilanne parani, koska alallani työt tuplaantuivat vuoksiksi eteenpäin pandemian vuoksi ja sain siirron parempiin tehtäviinkin. Myös osakkeiden suhteen osuin juuri oikeaan saumaan ostaakseni ja taas myydäkseni.

Kerkesin myös sairastaa koronan, mutta pääsin mitättömän vähällä. Pari viikkoa sahaavaa kuumetta ja kylkikipua ja se siitä.

Vierailija
8/37 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveys ja aion lopettaa hoitoalalla tämän vuoden lopussa kun määräaikainen työsopimus päättyy. En todellakaan aio jatkaa vaan opiskella uutta, jossa ei tarvi ottaa vastuuta muista ihmisistä ja altistua taudeille

Vierailija
9/37 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään muuttunut. En päässyt näkemään kumppaniani kolmeen kuukauteen, mutta nyt olemme taas yhdessä.

Vierailija
10/37 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen mielipidehän on palstalla, että perus nuhaflunssa, 2 viikkoa ja psykoosit tulille. Eli elämä jatkuu ihan niinkuin ennenkin. Ei tarvi huolehtia mistään, ei koske Suomea tämä tauti.

Vierailija
11/37 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama tunti lähiopetusta. Mutta se mikä sais mennä ihmisiltä, on se yletön lihansyönti, joka näitä epidemioita aiheuttaa.

Vierailija
12/37 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleinen mielipidehän on palstalla, että perus nuhaflunssa, 2 viikkoa ja psykoosit tulille. Eli elämä jatkuu ihan niinkuin ennenkin. Ei tarvi huolehtia mistään, ei koske Suomea tämä tauti.

Eihän tässä aloituksessa mitään mielipiteitä kyselty vaan kokemuksia. Mikä on vastauksesi otsikkoon?

Vierailija
13/37 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui että mielenterveys menee keväällä. Noh, onneksi tuli kesä ja loma ja fiilis on parantunut.

Mutta jos toinen aalto tulee ja alkaa taas karanteenit, siihen lisättynä pitkä pimeä syksy ja talvi + etätyöt ja lapset kotona...niin järki tulee menemään.

Vierailija
14/37 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä aloituksessa mitään mielipiteitä kyselty vaan kokemuksia. Mikä on vastauksesi otsikkoon?

Usko ihmisiin.

Vierailija
15/37 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain lievän taudin helmikuussa. Pieni lämpö, hajuaisti katosi, väsytti 2 viikkoa, homma ohi. Helppo nakki. Paitsi ettei ollut... minulla on ollut 4 taudin takaisin tulemista. Huhtikuussa sairaalassa veritulppariskin takia. Toukokuussa posahti verisuonet sormista ja nyt viimeisimpänä lähes kaikki veriarvot aivan päin seiniä, mm. hemoglobiini 165 (normaalisti minulla 119), trombosyyttejä kaksinkertainen määrä... Enkä ole ainut, meitä on tosi paljon, onneksi on aktiivinen facebook-ryhmä. Pitäkää itsenne terveenä, alan itse jo luovuttaa, en usko että tästä tervehdyn.. tai mitään vinkkiä en ole siitä saanut, vain siitä että hyvän jälkeen tulee uutta huonoa..

16/37 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunto meni huonommaksi, kuin ikinä olisin voinut kuvitella. Vaikka liikuin muuten paljon, puuttuivat vesijumpat 5 x viikko ja ohjattu ryhmäliikunta. Käveleminen ja pihatyöt eivät korvaa ainakaan minun kohdallani monipuolista ammattilaisen suunnittelemaa kuntoliikuntaa.

Vierailija
17/37 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottamus pääministeriin män.

Vierailija
18/37 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Olin jo valmiiksi syrjäytynyt työkyvyttömyyseläkeläinen vailla sosiaalista elämää.

Vierailija
19/37 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Kunto meni huonommaksi, kuin ikinä olisin voinut kuvitella. Vaikka liikuin muuten paljon, puuttuivat vesijumpat 5 x viikko ja ohjattu ryhmäliikunta. Käveleminen ja pihatyöt eivät korvaa ainakaan minun kohdallani monipuolista ammattilaisen suunnittelemaa kuntoliikuntaa.

Onneksi kunto palautuu nopeammin sellaisille, joilla sitä vähän on ollutkin. Lihasmuisti jne. Mutta sama täällä, olen aivan rapakunnossa. No, täältä noustaan.

Vierailija
20/37 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde ja kunto.