Poimitko mustikat käsin vai puimurilla?
Itse suosin käsillä poimintaa. Puimuriin tarttuu ainoastaan varvut, ja mustikat rapisevat maahan. Oletko onnistunut poimimaan puimurilla, mietin että ehkä minulla on vain väärä taktiikka, tai huono puimuri, sellaisen muovisen omistan. Tänään kuitenkin sain 4 litraa kerättyä käsin, tein mustikkapiirakkaa, ja tuli niin hyvää että koko piiras katosi samantien.
Kommentit (30)
Vanhalla Claysonilla puin mustikat.
Puimurin kanssa vaikeakulkuiseen metsään. No tuota... en kyllä vältämättä sillä lähtis keräileen mustikoita.
Kyllä. Puimurilla puin ne puutkin samalla. Ainut huono puoli on että on kova putsaaminen puut mustikoista.
Puimurilla tietenkin, kerää yhden metsän hetkessä.
Kyllä. Teen mustikkapullaa sillä tavalla, että ensin puin vehnät pellosta ja sen jälkeen ajelen metsään puimaan mustikat.
Puimuri se on, kaupunkilaiset jaksaa vaan nipottaa poimuri sanan oikeasta muodosta. Minä sanon puimuri vaikka en nyt the puimuria tarkoita. DAA
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Teen mustikkapullaa sillä tavalla, että ensin puin vehnät pellosta ja sen jälkeen ajelen metsään puimaan mustikat.
Veikkaan että sun puimuri valmistaa sen mustikkapullan siinä samalla kun puimuri saa raaka-aineet sisäänsä. :)
Puimuri on puimiseen, poimuri poimimiseen, kuivuri kuivaamiseen ja kaivuri kaivamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Puimuri on puimiseen, poimuri poimimiseen, kuivuri kuivaamiseen ja kaivuri kaivamiseen.
Lähden kohta kuivurin kanssa kaivamaan matoja pihalta. Iltaonginta mielessä.
Imurilla tietenkin. Sitten vaan dysonista roskisluukusta marjat pakkaseen.
Zincc
Lainaan naapurin maajussilta puimurin ja painelen lähimetsään mustikkaan. Siinä tulee samalla metsä harvennettua.
Miten jaksatte poimia käsin? Sehän on älyttömän hidasta.
Puimurilla puidaan, poimirilla poimitaan...
Eli vastaan c: poimurilla, koska sillä saan poimittua nopeammin ja heikko selkäni ei joudu kärsimään liian pitkään. Joo, siivoaminen on sitten isompi urakka.
Vierailija kirjoitti:
Miten jaksatte poimia käsin? Sehän on älyttömän hidasta.
Niinpä ja sit jos on voimakkaat sormet niin nehän muussaantuu sormissa jo ihan litskoiks.
Lopeta tuo lapsellisten sanaleikkien keksiminen ja tyhmäksi tekeytyminen.
Hmm. Tätä itseasiassa mietin juuri tänään kun kävin mustikassa, poimin itse siis käsin. Kotoa löytyy myös poimuri, mutta sitä olen lähinnä käyttänyt vain puolukoiden noukkimiseen. Mietin vain, että meneekö mustikat kuinka helposti sellaiseksi mössöksi poimurilla? Roskaa ainakin tietty jää helpommin, mutta en poissulje sen käyttöä seuraavilla kerroilla kun käyn mustikassa.
Puimurilla viljat.
Käsin tai poimurilla mustikat.
Poimurilla puolukat.