Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmetyttää miten naapurin lapsi jaksaa olla syömättä

Vierailija
10.06.2013 |

Ollut tuossa meidän pihalla klo 9.30 asti.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisen hyvin, eikä ole ainoa.

Vierailija
2/19 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syönyt hyvän aamupalan. Ei kaikilla ole kesällä nälkä kovin tiheään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ei taida olla ainoa näin kesäisin...

ap.

Vierailija
4/19 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mksi sanot, että valitettavasti?

Ei mun lapset kärsi nälästä vähän väliä... Ei siinä ole mitään valitettavaa.

Vierailija
5/19 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihmettelet miten joku jaksaa olla klo 9.30-13.30 syömättä? 4 tuntia? Kuinka usein teillä sitten syödään? Mun mielestä tuo on vähintään normaalia.

Vierailija
6/19 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se ole vähän väliä jos syö aamupalan ja sitten vaikka lounaan puolenpäivän aikaan. Ihan tosi moni pikkukoululainenkin täällä kesät luuhaa koko päivän syömättä, kun vanhemmat ovat töissä eivätkä osaa itse huolehtia syömisistä kunnolla. Siksi valitettavasti, koska kyllä kasvava lapsi tarvii säännöllisesti ruokaa.

ap.

Vierailija
7/19 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 13:23"]

Siis ihmettelet miten joku jaksaa olla klo 9.30-13.30 syömättä? 4 tuntia? Kuinka usein teillä sitten syödään? Mun mielestä tuo on vähintään normaalia.

[/quote]

Aikaisemmin se on aamupalan syönyt, koska oli jo yhdeksältä hakemassa meidän lasta.

Ihmeesti ne jotku näyttää jaksavan.

ap.

Vierailija
8/19 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettele joskus hirmu pitkiä ateriavälejä jpissin perheissä. Aamusta saakka juoksevat pihalla, ja Kun vien omani syömään yhden maissa, saattaa silmäpari tuijottaa herkeämättä sen aikaa ulkona.  Olen snonut että käypäs kotona syömässä, jos on nälkä mutta harvoin käy. Joskus ilmstyy ulos leipäpalan kanssa. Kyseessä 4v, pieni kuin mikä. En tunne lasta paremmin tai esim.erikoisruokavaliota, joten en koe että voin alkaa ruokkia tätä lasta.

Vierailija
9/19 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.lle

Sinua varmasti häiritsee aika monet muutkin asiat? :) Voi, yritä pärjäillä. Voimia.

Vierailija
10/19 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta vasen käsi ja taputa sillä itseäsi oikealle olkapäälle. Olet parempi ihminen suhteessa muihin.

Vierailija
11/19 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua hirveästi häiritse mikään mitä toiset tekee. Kunhan tässä ihmettelin.

ap.

Vierailija
12/19 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mun lapset ei ulkoile enää yhteispihalla niin ei ole kukaan kyttäämässä niiden ateriarytmejä. AP on pihapoliisi.

Vierailija
13/19 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa maassa ruokailurytmi on 3 ateriaa päivässä. On se kumma kun suomalaislapset nälkiintyy jos ei saa ruokaa vähintään viidesti päivässä.

Vierailija
14/19 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä mitään yhteispihaa ole, ihan oma okt-piha meillä on, joten ei mikään pihapoliisi tarvi olla, että tietää oman pihansa tapahtumat.

En arvannutkaan, että ihan näin monen lapsi on kesäisin syömättä kuten täällä av:lla näyttää olevan. Ettehän te muuten noin takajaloillenne olisi nousseet.

Jos lapsi jaksaa, niin mikäs siinä. Ihmetyttää vain heidän jaksaminen, kun omat lapset on nälkäisiä samalla tavalla kuin muulloinkin. Halvaksihan se tulisi jos ei tarvisi laittaa kuin kerran päivässä ruokaa.

ap.

Vierailija
15/19 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lapsena kesällä vapaapäivinä olin ihan koko päivän ulkona kavereiden kanssa. Vatsa sattui kotiin mennessä nälästä, mutta ihan hengissä säilyin :) En malttanut kotiin välillä lähteä, eikä ollut harvinaista mitenkään.

Vierailija
16/19 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 13:42"]

Aika monessa maassa ruokailurytmi on 3 ateriaa päivässä. On se kumma kun suomalaislapset nälkiintyy jos ei saa ruokaa vähintään viidesti päivässä.

[/quote]

Kannattais pitää se viis ateriaa päivässä -rytmi, niin ei tule niitä ylipainoisia lapsia niin herkästi.

Vierailija
17/19 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En niin syömisestä murehdi, mutta juomisesta kyllä. Lapseni ovat tosi huonoja syömään näin kesällä, mutta hengissä ovat. Niin ja terveitä ovat pysyneet.

Vierailija
18/19 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että osa lapsista on hyvin pieniruokaisia ja nirsoja? Meillä joku neljän tunnin syömättömyyspätkä ei ole mitenkään epätavallinen, varsinkin jos on lämmintä. Ymmärrän kyllä, jos oma lapsi syö ihan älyttömiä määriä ja usein, niin voi olla vaikea ymmärtää, että kaikki eivät syö samalla tavalla.

Vierailija
19/19 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kyllä auttaa sitä lasta. Juttele vanhemmille. Kerro että lapsi kärsii nälästä, eivätkö välitä. Tee ilmoitus ls. Kiitos. 

on piittaamatonta vain tarkkailla kun toinen kärsii nälästä!!!

Laita vaikka maalarinteipillä lappu lapsen rintapieleen, että OLEN NÄLKÄINEN  terv. Naapuri / Asian huomannut  - ja palauta kotiinsa päin. Tuon ikäinen kun ei itse osaa kirjoittaa. Luulisi että vanhemmat heräävät todellisuuteen. 

Mutta taitavat olla juoppoja tai mielisairaita.

Ne OVAT lastensuojelun itsensä mukaan yleisimmät syyt, miksi lapset ovat heitteillä täällä Suomessa ihan oman onnensa nojassa.

Tekee niin pahaa lukea tällaista, toisen kärsimyksellä mässäilyä. Piittaamaton lähimmänen.