Kun töissä ei jaksa, eikä kiinnosta.
Siinähän se tuli. Työuupumus. Veetutus. Unettomuus. Paha olo. Stressi. Ihan liikaa asioita. Esimiestä ei kiinnosta, pitää vaan jaksaa painaa, välillä 6 päivää viikossa. Tätä tämä nykyinen työelämä on, töitätöitätöitä niillä joilla vielä on työpaikka. Kauanko jaksoit ennen sairaslomaa/sairaseläkettä/lopareita tms.? Vinkkejä jakoon.
Kommentit (11)
Alkaa olemaan kiintiö täynnä, pelkkää työtä työtä työtä, viikonloppunakin alkanut tulemaan henk. Kohtaiseen spostiin työviestejä, siviilipuhelimeen soitellaan iltaisin ja viikonloppuisin ym. Ym.
Ihan täyttä paskaa koko touhu.
Lopputili pitäisi ottaa, mutta millä sitten elää?
Yhtään mikään työltä kuulostavakaan ei kiinnosta.
Työpuhelin on kaiken pahan alku ja juuri. Sähköpostit ja whatsappit huutaa aamusta iltaan. Ei. Luuri äänettömälle heti kun kotiin tulee.
Tähän suuntaan varsinkin it-puoli mennyt kovaa vauhtia. Alalle tuleva jaksanee sen 10v sitten onkin burnoutia, mt-ongelmia yms. Ei hyvältä näytä.
On se sairasta, että työtä ei voida jakaa useammalle. Puoli miljoonaa työtöntä makaa kotona prse homeessa samalla kun vielä työelämässä olevat raatavat niska limassa 24/7. Itse kuulun noihin makaajiin. Suoraan sanottuna ei paljon kiinnostele palata työelämään, kun tietää minkälaista se on. Pärjään tuillakin. Aina on ollut pieni palkka, joten elintaso on aina ollut matala.
Vierailija kirjoitti:
On se sairasta, että työtä ei voida jakaa useammalle. Puoli miljoonaa työtöntä makaa kotona prse homeessa samalla kun vielä työelämässä olevat raatavat niska limassa 24/7. Itse kuulun noihin makaajiin. Suoraan sanottuna ei paljon kiinnostele palata työelämään, kun tietää minkälaista se on. Pärjään tuillakin. Aina on ollut pieni palkka, joten elintaso on aina ollut matala.
Täysin samaa mieltä. Neljän päivän viikko, viis tuntia päivä. Töitä riittäis useammalle. Työnantajille pitäisi tehdä helpommaksi ja halvemmaksi palkata ne pari uutta lisää.
Vierailija kirjoitti:
Joo, meilläkin pulaa tekijöistä ja deadlinet huutaa. Mutta ei tietty palkata ketään uutta. Kyllähän sitä muutama ihminen hoitaa 50 ihmisen työt viikossa.
Motivaatio meni työhön psykologisten pelien takia. Viikon lopulla voi tulla lomautus tai irtisanominen. Toivottavasti.
Mä en pidä surkeasta toimistotyöstäni, mutta ainakaan työt ei seuraa himaan. Jätän vaan työkännyn duuniin. Kiitos, että muistutitte minua tästä!
Minäpä kerroin työterveydessa masennuksesta, univaikeuksista ja ainaisesta väsymyksestä..tutkittiin ja tutkittiin..
Teimme työnantajan kanssa uuden työsopimuksen: 4pv/vk ja 5h/päivä.
Ap, ota jollain konstilla saikkua ja etsi uusi työpaikka .
Tsemppiä👍
Hep