Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suositelkaa mulle autoa!

Vierailija
10.06.2013 |

Työmatka-ajoon, kilometrejä tulee kuussa aika paljon maantiellä. Olen pienikokoinen, esim. Opel Vectra ei koeajossa tuntunut hyvältä. Tuntui, että hukun siihen. Henkilöauto mieluiten, ei farkkua. En halua ihan halpaa koko ajan remontoitavaa, mutta uudet auditkin on poissuljettu. Hintaluokka voisi olla väliltä 5.000.-12.000, eli lähinnä ikäluokkaa 2005-2012, tämän kerron, että ko. merkkejä olisi saatavana. Ei nyt kuitenkaan ihan mopoauton kokoistakaan, koska ajot on maantiellä. Olen aiemmin kokenut kaupunkiajaja ja ajanut maantiellä vain satunnaisesti, nyt tämä on säännöllisempää. Bussit ei käy, kun ei kulje sopivasti. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

VW Polo. Näppärä kaupungissa, hyvä myös maantiellä. Ei iso, mutta ei liian pienikään. Meillä on vuosimalli 2012, mutta sellainen ei taitaisi sopia hintahaarukkaasi. Tätä nykyistä mallia on tehty vuodesta 2009 alkaen, mutta ei se edellinenkään paha ole. Paljon niitä ainakin tässä kaupungissa näkyy liikenteessä.

Minä olen pituudeltani 152 senttiä ja hyvin näkyy tuulilasista ulos, joten senkin puolesta suosittelen sinulle Poloa. :)

Vierailija
2/12 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sulle sovi parhaiten joku pieni diesel. Kannattaa aloittaa tutuista merkeistä ja malleista eli Golf, Corolla tai Mazda 3. Noista luulisi löytyvän noin 10000 euron hintaluokasta ihan kelvollinen auto.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Golfia olen miettinyt, mutta täällä on suoraan sanottua veemäinen liike, jossa merkkihuollot on ja niitä on vain yksi. Pitäisi löytää joku yksityinen huoltaja. 

Vierailija
4/12 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kia ceed

Vierailija
5/12 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volvo S60

Vierailija
6/12 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volvo c30 tai BMW 1-sarjaPientä ja kaunista.

Vierailija
7/12 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 16:38"]

Volvo S60

[/quote]

Hyvä, samoin kun S40, mutta sopivat tarjolla olevat menee yleensä budjetista yli. 2000-luvun alun S-sarjan Volvot eivät kuulemma ole hyviä. 1.

Vierailija
8/12 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vm.2002 s60 ajettu 25000 ja mielettömän hyvin on ikänsä palvellut.  c30 tai bmw 1 sarjaa suosittelisin sitten minäkin...

Vierailija
9/12 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu autonasentaja väitti, että nuo Volvot olisivat olleet paljon korjauksissa verrattuna uudempiin. Nyt en kuitenkaan halua kysyä häneltä, koska hän suosittelee aina Opelia, mikä ei tosiaan nappaa.  

Vierailija
10/12 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 16:25"]

Golfia olen miettinyt, mutta täällä on suoraan sanottua veemäinen liike, jossa merkkihuollot on ja niitä on vain yksi. Pitäisi löytää joku yksityinen huoltaja. 

[/quote]

Nykyisen autolainsäädännön mukaan voit tehdä huollot muussakin kuin merkkiliikkeessä takuuehtojen siitä kärsimättä. Tosin vanhempaa autoa hankkiessa se ei yleensä ole edes kovin tärkeä asia. Kyllä suunnallasi on varmasti useita huoltoliikkeitä jotka pystyvät auton huoltamaan, vaikkeivät varsinaisia merkkiliikkeitä olekaan.

Vierailija
11/12 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työmatka/kakkosautona v. 2008 Ford Focus 1,6 viistoperä. Ostin käytettynä, ajettu tuolloin 48 tkm. Erittäin hyvä ajettava myös maantiellä (Fordit on aina, katso vaikka testit), on riittävät varusteet (mm. vakkari kiva maantiellä, automaatti-ilmastointi, ESP, hyvä radio/cd) ja riittävästi tehoa esim. ohituksiin. Hintaa oli ostettaessa 13 500e. Tuolla ajelee vielä monta vuotta. Niin ja joku sanoo heti, että ruostuu mutta ei ruostu enää tuon ikäiset, oli 2000-luvun alun ongelma Fordeissa mutta myös esim. Mazdoissa, Mersuissa ym. jotka käytti samoja viallisia saumamassoja. Tässäkään yksilössä ei ruostekukkia edes alkavana missään - ja jos olisi, varmasti näkyisi, koska on valkoinen väriltään.... 

Muita suositeltavia vois olla esim. VW Golf, Honda Civic, Mazda 3, Toyota Auris, Nissan Almera.... Fiatia, Peugeotia en suosittele. Kiat ym. (kai) ok, uudempanakin saa edullisesti mutta varustukset ainakin ihan perusmalleissa vajaat, esim. ESP puuttuu halvimmista malleista, kannattaa tarkistaa ne ominaisuudet. Talviajossa maantiellä ESP ehdottomasti hyvä olla, estää perän karkaamista sohjossa/liukkaalla.

Vierailija
12/12 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 17:38"]

Mulla on työmatka/kakkosautona v. 2008 Ford Focus 1,6 viistoperä. Ostin käytettynä, ajettu tuolloin 48 tkm. Erittäin hyvä ajettava myös maantiellä (Fordit on aina, katso vaikka testit), on riittävät varusteet (mm. vakkari kiva maantiellä, automaatti-ilmastointi, ESP, hyvä radio/cd) ja riittävästi tehoa esim. ohituksiin. Hintaa oli ostettaessa 13 500e. Tuolla ajelee vielä monta vuotta. Niin ja joku sanoo heti, että ruostuu mutta ei ruostu enää tuon ikäiset, oli 2000-luvun alun ongelma Fordeissa mutta myös esim. Mazdoissa, Mersuissa ym. jotka käytti samoja viallisia saumamassoja. Tässäkään yksilössä ei ruostekukkia edes alkavana missään - ja jos olisi, varmasti näkyisi, koska on valkoinen väriltään.... 

Muita suositeltavia vois olla esim. VW Golf, Honda Civic, Mazda 3, Toyota Auris, Nissan Almera.... Fiatia, Peugeotia en suosittele. Kiat ym. (kai) ok, uudempanakin saa edullisesti mutta varustukset ainakin ihan perusmalleissa vajaat, esim. ESP puuttuu halvimmista malleista, kannattaa tarkistaa ne ominaisuudet. Talviajossa maantiellä ESP ehdottomasti hyvä olla, estää perän karkaamista sohjossa/liukkaalla.

[/quote] Samaa mieltä Focuksesta, erinomainen ajettava maantiellä ja mukava matkakumppani. Ainoa on, että rengasmelu voi olla kovempaa kuin jossain muissa malleissa, mutta hyvällä rengastuksella asia paranee.