Järjetön hintapyyntö siivoustyöstä
Kysyin tarjousta eräästä siivousfirmasta että mitä maksaisi laajahko omakotitalon siivous. Tiesin, että jotain joutuu toki maksamaan, mutta hinta oli lähinnä järkyttävä, etten sanoisi surkuhupaisan naurettava.
Ajattelin, että kaksi ihmistä tekisi kahdeksan tunnin työpäivän. Palkat heillä lienee noin 8€/h, joten tästä tulisi 64 euroa per työntekijä, eli 128 euroa kahdelta työntekijältä. Työnantajalle työntekijä kuitenkin maksaa hieman enemmän kuin mitä pelkkä palkka on, joten se voisi olla, sanotaanko nyt vaikkapa 90€ per siivooja, joten kahdesta siivoojasta kuluja tulisi 180€. Tähän vielä hieman muita kuluja päälle plus pikkuisen katetta, niin ajattelin, että homman saisi noin 300-400 eurolla. Mitä vielä. Hintapyyntö oli 680 euroa! Siis lähes 700 euroa talon siivouksesta. Onko tämä ihan normaalia?
Kommentit (49)
Moi!
Mä voin tulla tekemään viidellä sadalla!
Sulla varmaan on aineet ja vehkeet, etkä odota ammattitaitoista ja järjestäytynyttä otetta?
Voithan soittaa jollekin Mehmetille jolla on SuperSiivous -firma. Työntekijälle ei makseta palkkaa, joten saat varmasti halvalla. Siivooja-Abdu saattaa tosin yöpyä sohvallasi urakan jälkeen, kun omaan kämppään ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Saan asiantuntijatyöstä palkkaa n 23 €/h, joten en todellakaan harkitseksaan maksavani siivoojalle vastaavaa summaa, ehkä max puolet.
Paljonkos sun tunti maksaa työnantajalle?
Ei siivojakaan saa itse kuin 10-15e/h.
Vierailija kirjoitti:
Moi!
Mä voin tulla tekemään viidellä sadalla!
Sulla varmaan on aineet ja vehkeet, etkä odota ammattitaitoista ja järjestäytynyttä otetta?
Ihmisten ”aineet ja vehkeet” on kyllä nähty🤣 Ei ihme jos siivous vituttaa niillä käsiin hajoavilla Iisi-liinoilla ja mopin rimpuloilla. Pölynimuri haukkoo happea ja ikkunalastan kumi murenee pitkin ikkunaa.
Vierailija kirjoitti:
Saan asiantuntijatyöstä palkkaa n 23 €/h, joten en todellakaan harkitseksaan maksavani siivoojalle vastaavaa summaa, ehkä max puolet.
Juu älä maksa 2 tunnin työstä 40€/h vaan säästä ihmeessä ja maksa 30€/h tyypille jolla menee samaan hommaan 4h.
Miksi sä saat niin pientä palkkaa? Oletko huono työssäsi? Etkö siksi osaa arvostaa myöskään siivousalan ammattilaista?
Mitä hittoa, 8€/tunti palkkana siivoojalle on susta normaali? Ihmisestä kyllä kuulee heti kun se avaa suunsa että kuka on todellisuudesta vieraantunut ja kuka ei. Kyllä se siivoojakin sen vähintään 10€/tunti saa varsinkin kotisiivousfirmoissa, monesti enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa, 8€/tunti palkkana siivoojalle on susta normaali? Ihmisestä kyllä kuulee heti kun se avaa suunsa että kuka on todellisuudesta vieraantunut ja kuka ei. Kyllä se siivoojakin sen vähintään 10€/tunti saa varsinkin kotisiivousfirmoissa, monesti enemmänkin.
Ihmiset voisivat miettiä vähän, tekisivätkö itse vastaavaa työtä 8€/h miinus verot viitenä päivänä viikossa. Jos vastaus on ei, miksi kenenkään muun pitäisi.
Ellei Ap asu presidentin linnassa, ei omakotitalon siivoukseen kulu 16 tuntia. Se aluksi arvioimasi 300-400e on todennäköisesti se loppusumma.
Sama kaikkien kotiremppafirmojen kanssa, roimaa ylilaskutusta kotitalousvähennyksen ansiosta/vuoksi.