Millainen on työpaikkasi hankalin tyyppi?
Kommentit (20)
Kaikkitietävä, vittuileva mulkku, joka kuvittelee olevansa ylivertainen yksilö muihin ihmisiin nähden, ja jonka argumentointitapa on puhdasta olkinukkea.
Yleensä se on juuri se, joka haukkuu kaikkia muita.
Suurin besserwisser kehen olen kuunaan törmännyt. Osaa rivien välistä mollata ja alistaa ja vittuilla, vaikka suoranaisesti ei sano mitään ikävää, osaa vain vihjata ja saada toisen olon aina kurjaksi. Päämääränä viestinnässä on aina ja kaikkialla oman erinomaisuuden ja älykkyyden & asiantuntemuksen korostaminen ja toisen tyhmyyden ja tietämättömyyden osoittaminen. Ei ikinä ole kiinnostunut mistään muusta kuin oman erinomaisuuden korostamisesta. Nauttii saadessaan toisen ihmisen noloksi omasta tyhmyydestään, saa kicksejä siitä. Ei koskaan kannusta tai anna positiivista palautetta, mutta löytää heti ihmisestä heikon kohdan.
valitettavasti se on pomo :( Ilmapiiri työpaikalla on välillä ahdistava, vaikka työ itsessään on mielekästä. Suurin ongelma on luottamuspula alaisiaan kohtaan, asiantuntijatyötä on epämotivoivaa tehdä, kun kaikki päätökset pitää hyväksyttää pomolla.
En mitenkään haluaisi yleistää, mutta meidän talossa on yksi lestadiolainen mies ja hän se on joka aiheuttaa eniten ongelmia työyhteisössä.
Meilläkin se on esimies. Laukoo tökeryyksiä ja kohtelee ihmisiä epätasa-arvoisesti. Ei osaa töitään.
Sellainen, joka ei ymmärrä mikä on vaitiolovelvollisuus. Jos tuon kanssa joutuu työpariksi, voi olla varma, että asiakas valittaa pomolle jonkun juorunneen heidän asioitaan ympäri kyliä. Sitten joudut taas selittämään pomolle, että "en se minä ollut vaan se toinen".
Taisivat tämän palstan kirjoittajat jo paljastaa itsensä.
Eli sellaiset jotka parantaa maailmaa ja juoruaa, mutta itse eivät saa aikaan mitään. Siksi jonkun on puututtava heidän tekemisiin koska työyhteisöhän kuuluisi olla sellainen, että kaikki saisi aikaan ja tekisi.
Eli minun mielestä se suuri joukko työkavereita ja tämänkin palstan kirjoittajien kaltaisia on pahimpia työkavereita jotka eivät tee ja toimi.
Esimies, jolla on oma hovi jonka tehtävä on kritiikittömästi hyväksyä esimiehen käytös ja teot, vaikka olisi miten törkeä ja epäasiallinen. Esimies mm. puhuu pahaa alaisistaan muille alaisille seläntakana, juoruaa alaisten henkilökohtaiset asiat muille alaisille, vuotaa kehityskeskustelujen keskusteluja ja tietoja mullle alaisille. Haukkuua ja mitätöi alaisiaan toisille alaisille seläntakana ja muuta kaikkea kivaa...
Jos sitten ottaa jonkin ongelman tai ristiriidan esille kahden kesken esimiehen kanssa, niin esimies kieltää koko ongelman olemassaolon. Jos jää kiinni ikävästä käytöksestä, esim. pahaa puhumisesta seläntakana, niin kieltää kirkkain silmin näin käyttäytyneensä (esim. jonkin ikävän väitteen sinusta) vaikka sinulla on todistajia asiasta. Taantuu ristiriitatilanteissa pikkulapsen tasolle (alkaa jankuttaa ei-ei-ei-ei tauotta jne)
Esimieheni on myös sitä mieltä, että häntä ei missään nimessä saa vaivata työasioilla, vaan ongelmat pitää ratkaista itse, vaikka kaipaisit asiantuntijan lausuntoa työkeissistä. Varsinkin kun esimies pyörii netissä moottoripyöräaiheisella sivustolla häntä ei saa häiritä missään nimessä! Ärtyy jos hänen rauhaansa häiritään. Ei itse ota vastuuta ikinä mistään, mutta kaikki vastuu on aina työntekijöillä sellaisistakin asioista, joihin ei ole voinut ennalta varautua.
Sellainen itsekäs paska, joka ei ota vastaan kaikkia työtehtäviä. Hän ei kuulemma jaksa nousta aikaisin aamulla ja haluaa tehdä vallan iltavuoroa. Meillä on vähän munaton esimies, joka ei pysty sanomaan vastaan tälle itsekkäälle kusipäälle. Kupolissa kiehuu ja lujaa!!
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 09:00"]
Eli sellaiset jotka parantaa maailmaa ja juoruaa, mutta itse eivät saa aikaan mitään. Siksi jonkun on puututtava heidän tekemisiin koska työyhteisöhän kuuluisi olla sellainen, että kaikki saisi aikaan ja tekisi.
Eli minun mielestä se suuri joukko työkavereita ja tämänkin palstan kirjoittajien kaltaisia on pahimpia työkavereita jotka eivät tee ja toimi.
[/quote]
Tässäpä fiksu yleistys! Se, että kritisoi jonkun seläntakana panettelua, ei tee kenestäkään laiskaa työntekijää. Taitaa vain kalikka kalahtaa omaan nilkkaan...
Yleensä nimittäin nämä työpaikan paskanjauhajat itse ovat niitä, jotka luistavat kaikenlaisesta vastuusta tiukanpaikan tullen! Sitten ne kiltit ja ahkerat työmyyrät tekevät kaiken paskahomman ja pelastavat tiukassa paikassa.
Eli väittäisin itse, että juuri ne kiltit, ahkerat ja hiljaiset ei-dominoivat- työntekijät ovat oikeasti se työyhteisön selkäranka! Ainakin oman kokemukseni mukaan...
Varmaan minä, kun meitä on nyt niin vähän :-) Tykkään, että mun tapa on oikea, enkä kestä arvostelua. On vähän marttyyrin vikaakin. Olen huono priorisoimaan. Toisaalta olen ihan ystävällinen ja koska tiedostan nämä, niin osaan vähän piilottaakin. Kyllä mun vähät työkaverit ja esimies pitävät minusta, oikeesti en ole ihan niin sietämätön kuin mitä voisin olla ;-)
[/quote]
No sinähän se tiedät.
Jos työyhteisössä on kymmenen ahkeraa työtekijää, jotka tekevät työnsä ihan itse, valittamatta ja ajallaan, ja sitten on yksi, joka käy suurennuslasin kanssa muiden tekemiset läpi ja etsii sieltä jotain pilkkuvirheitä, että pääsisi pätemään, niin miten tämä sinun teoriasi istuu tähän? Kenen työ on hyödyllistä ja kenen ei?
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 09:06"]
[/quote]
Tässäpä fiksu yleistys! Se, että kritisoi jonkun seläntakana panettelua, ei tee kenestäkään laiskaa työntekijää. Taitaa vain kalikka kalahtaa omaan nilkkaan...
Yleensä nimittäin nämä työpaikan paskanjauhajat itse ovat niitä, jotka luistavat kaikenlaisesta vastuusta tiukanpaikan tullen! Sitten ne kiltit ja ahkerat työmyyrät tekevät kaiken paskahomman ja pelastavat tiukassa paikassa.
Eli väittäisin itse, että juuri ne kiltit, ahkerat ja hiljaiset ei-dominoivat- työntekijät ovat oikeasti se työyhteisön selkäranka! Ainakin oman kokemukseni mukaan...
[/quote]
Sitähän juuri tarkoitin että paskanpuhujat eivät tee mitään ja että tämänkin palstan kirjoittajat on juuri niitä paskanpuhujia jotka nytkin työpaikoilta kirjoittelevat vauvafoorumille ja pitäisi tehdä ne työtkin. Kuinka on aikaa kirjoittaa töissä vauvafoorumille ja morkata niitä jotka juuri nytkin tekee?
Ettekö tollot oikein tajunneet kirjoitustani.
Kerroin, että morkkaatte sellaisia työntekijöitä jotka ovat tehokkaita ja jotka puuttuvat teidän saamattomuuteen juuri siksi, että teehokasta työntekijää ärsyttää teidän kirjoittelu päivät pitkät vauvafoorumilla työaikana kun työtkin pitää tehdä. Ettekö tajua että tarkoitin, että paljastitte itsenne juuri hankaliksi ntapauksisksi kun olette laiskoja ja juuri teistä laiskoista tehokkaat työkaverit tuntuu hankalilta työpaikalla.
Alkakaa tekemään ja toimimaan niin silloin kukaan ei tunnu hankalalta.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 01:55"]
viesti
[/quote]
Nainen.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 09:16"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 09:06"]
[/quote]
[/quote]
Sitähän juuri tarkoitin että paskanpuhujat eivät tee mitään ja että tämänkin palstan kirjoittajat on juuri niitä paskanpuhujia jotka nytkin työpaikoilta kirjoittelevat vauvafoorumille ja pitäisi tehdä ne työtkin. Kuinka on aikaa kirjoittaa töissä vauvafoorumille ja morkata niitä jotka juuri nytkin tekee?
[/quote]
Minä kirjoitan tätä kuules nyt lomallani. Ihan ansaitulla sellaisella. Töissä en todellakaan ehdi minnekään nettiin. Ylitöitä teen säännöllisesti, koska YT:n takia, meillä ei henkilökunnan määrä oikein kohtaa työnmäärän kanssa... Joten jäljelle jääneet tekevät nyt monen ihmisen työt. Älä luule tietäväsi, jos et tiedä. Olet nyt ollut väärässä jokaisen väittämäsi kanssa ainakin minun suhteeni. Nyt on lomaa neljä viikkoa! Ja aion olla netissä niin kauan kuin huvittaa, koska arkisin en normaalisti pääse enkä ehdi. Työpäivän jälkeen kun on siivottavaa, pyykättävää, pitää käydä ruokakaupassa ja tehdä ruokaa ja ulkoilla lasten kanssa. Olen itse AV:lla ehkä sunnuntai-iltaisin, ja vapaa-päivinä/lomilla. Joten nyt kyllä meni taas väitteesi ihan metsään.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 09:20"]
Ettekö tollot oikein tajunneet kirjoitustani.
Kerroin, että morkkaatte sellaisia työntekijöitä jotka ovat tehokkaita ja jotka puuttuvat teidän saamattomuuteen juuri siksi, että teehokasta työntekijää ärsyttää teidän kirjoittelu päivät pitkät vauvafoorumilla työaikana kun työtkin pitää tehdä. Ettekö tajua että tarkoitin, että paljastitte itsenne juuri hankaliksi ntapauksisksi kun olette laiskoja ja juuri teistä laiskoista tehokkaat työkaverit tuntuu hankalilta työpaikalla.
Alkakaa tekemään ja toimimaan niin silloin kukaan ei tunnu hankalalta.
[/quote]
Tässä esimerkki työpaikan hankalimmasta tyypistä! Omasta mielestään aina oikeassa ja tekee kaiken kun kukaan muu ei tee mitään! Mitäs itse teet tällä palstalla, eikö töissä riitä tarpeeksi besserwisseröintiä kun pitää tulla tännekin pätemään?
Mies. Ikuinen valittaja ja uhkakuvien maalaaja. Todella raskas. Istuu sermin toisella puolella.
Sellainen, joka on mielestään aina oikeassa, sekaantuu muiden töihin ja "tietää" kaikesta kaiken. Korjailee muiden tekemisiä näiden selän takana, vaikka korjattavaa ei edes olisi, työtä ei vain ole tehty juuri niin kuin tämä kyseinen henkilö sen olisi tehnyt. Hänen työtapansa on siis ainoa oikea ja muut eivät kelpaa.