Miten uskot tempauksen taivaaseen tapahtuvan?
Kommentit (83)
Tuksuhan on oikein tämän asian puolesta puhuja, uskoo että hänet vauvansa kanssa temmataan eikä näin ollen joudu miettimään kasvatuspulmia.
Luulen että nämä kaikki kadonneet on niitä ylöstemmattuja.
Se tuntuu alkavan siitä, että on syntymässä pudotettu päälleen.
Vain ihmiset jotka ovat viinasta sekaisin, luulevat tulevansa temmatuiksi yhtään mihinkään... ja yleensä heräävät poliisin putkasta. Onko se jonkun mielestä sitten taivas, en tiedä.
Eikö tätä toista tulemista odottaneet jo ne ihmiset jotka, myytin mukaan, olivat todistamassa jeesuksen kuolemaan.
Koska mielestänne on oikea aika myöntää, ettei "myöhästynyt" ole tulossa?
Odotatteko putkimiestä 2000 vuotta kun kerran sanottiin että on tulossa?
Entä jos on sisätiloissa?
Kattoon jää sellainen mansikkahillon näköinen läjä kun joku poloinen on musertunut siihen.
Entä jos on autossa, niin lähteekö auto kanssa, entä jos autossa on myös vähemmän pyhiä matkustajia, pääsevätkö ne siivellä taivaaseen?
Mitä jos tämä tempaus onkin jo tapahtunut ja täällä me pakanat ja huorintekijät vaan möllötetään odottamassa koronarokotetta ja sitä ylöstempausta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kauhistuttaa ajatus, että lapset vietäisiin vanhempiensä syleistä :( Millainen sadisti semmoista tekee?
Jos vanhemmat uskovat Jeesukseen omana Vapahtajanaan, niin pääsevät lapset ja vanhemmat sinne samaan ja parempaan paikkaan.
Siis hän VAPAUTTI ihmiset orjuudesta!
Orjuus on ollut ihan erilaista tuolloin eikä orjilla mitään lapsia ollut koskaan. Otettiinko ne jo lapsena kasvatettavaksi työntekijöiksi?
Onko muuten kala noussut Niiliä pitkin tuolloin? Siinä sitä ylösnousemista on kerrakseen:-D
https://www.hyva-apaja.fi/fi/ruokatietoa/lohen-leikkausasteet
Vierailija kirjoitti:
Entä jos on sisätiloissa?
Kattoon jää sellainen mansikkahillon näköinen läjä kun joku poloinen on musertunut siihen.
Entä jos on autossa, niin lähteekö auto kanssa, entä jos autossa on myös vähemmän pyhiä matkustajia, pääsevätkö ne siivellä taivaaseen?
Kokonainen jumbojetti temmataan :D Mikä mielikuva
Vierailija kirjoitti:
Eikö tätä toista tulemista odottaneet jo ne ihmiset jotka, myytin mukaan, olivat todistamassa jeesuksen kuolemaan.
Koska mielestänne on oikea aika myöntää, ettei "myöhästynyt" ole tulossa?
Odotatteko putkimiestä 2000 vuotta kun kerran sanottiin että on tulossa?
No putkimiestä joutuu odottamaankin 2000 vuotta, samoin sähkömiestä. Tai siltä ainakin tuntuu.
Toivottavasti mahdollisimman pian
niin, lämmin ilma nousee aina ylöspäin ja kylmää virtaa sen tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kristityt eivät usko tempaukseen. Esim. minä. Kohdat, joissa muka puhutaan tempauksesta, kertovat oikeasti Jeesuksen toisesta tulemisesta. Ja itse asiassa ns. "pahat" ovat niitä jotka "otetaan", Jeesuksen omat "jätetään". Olen luterilainen uskova. (En liberaali).
Tuo uskovien ylöstempaus on monella tavalla tulkittu juttu ja valtavirtaluterilaisuudessa kaiketi tuntematon.
Erilaiset karismaattiset liikkeet tykkäävät mässäillä dramatiikalla ja valittujen tempaushan sellaisen vision tarjoaa.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa harmittaa niitä ketkä ovat valittujen joukossa mutta niin läskejä että 2000 vuotta sitten speksattu koneisto ei jaksa nostaa 😂😂😂
"Kaikki me muutumme silmänräpäyksessä..." Joo, en tiedä läskeistä, varmaa on se, ettei pelastus jää kiinni niistä.
Ne hankihyppiäiset asuvat maassa ja nyt niitä löytyy ikkunoista. Pitää päästää ulos. Viime talvena nitä oli miljardeja hangilla, mut ei vielä ollut muuttolinnut huomanneet, et olis ruokaa. On ne linnut fiksuja, kun tietävät milloin pesimään kannattaa lähteä;-)
"17:24 Sillä nijncuin pitkäisen leimaus Taiwan alla leimahta/
ja paista caickein päälle/
cuin Taiwan alla owat: nijn myös pitä ihmisen Pojan päiwänä oleman."
missä se tempaus?
Kristinopin pääsuuntausten mukaanhan viimeisenä päivänä Jeesus tulee pilvistä maan päälle hakemaan sekä elävät, että kuolleet viimeiselle tuomiolle.
Uskontunnustuksessakin lausutaan "minä uskon... RUUMIIN ylösnousemisen....
Tuomiolla sitten on se viimeinen poroerotus ylä- ja alakertaan.
Ennen Jeesuksen tuloa on kuitenkin lopunaika suurine vaikeuksineen jolloin suurin osa ihmisistä kuolee, eksyy seuraamaan saatanaa jne.
Ylöstempaus on tapahtuma, jossa parhaat uskovaiset temmataan Taivaaseen ennen tuomiopäivää.
Tämän tempauksen luonteesta ja ajankohdasta suhteessa lopunsikojen koettelemuksiin esiintyy erilaisia käsityksiä, koska asiasta kertova raamatunkohta ei ole yksiselitteinen.
Lopunsjan odotus ja maailman tapahtumien tulkitseminen lopunajan merkeiksi on tyypillistä kristinuskon äärisuuntauksille.
Johanneksen ilmestys on keskeisin Raamatun kirjoista, joka käsittelee tätä aihetta.