9-vuotiaani ei uskalla mennä yökylään.
Oli vielä tänään ihan innoissaan lähdössä yökylään, mutta nyt illalla kyynelehti sanoessaan, ettei haluakaan.
Miten toimisit? Kannustaisitko vai antaisitko jäädä kotiin?
Kommentit (6)
Meillä myös 9 -vuotias tyttö, joka ei halua mennä yökylään. En ole nähnyt tarpeelliseksi kovasti kannustaakan tähän, varmasti tulee aika, jolloin itse kokee sen miellyttäväksi ja haluaa itse mennä! :-)
Älä pakota. Pikkusiskoni kaveri ei vielä 12-vuotiaanakaan pystynyt olemaan yökylässä. Vanhemmatkin luuli, että vaihe on mennyt jo ohi, kun olivat seiskalle menossa. Ottivat tuon kaverin mökkireissulle mukaa ja niinpä sai isä viedä tytön tunnin jälkeen kotiin. Oli kyllä tytönkin vanhemmat noloja. Tää oli aikana ennen kännykkää, joten isä joutui lähtemään viemään 120km lasta kotiin. Oli todennut heti perillä, että haluaa sittenkin kotiin. Vanhemmat hyväksyi sen ja kehoittivat hetken miettimään, kun ensin juodaan edes kahvit ja syödään jotain. Mieli ei muuttunut ja isä sitten vei tytön takaisin kotiin, joi taas kahvit kotona ja palasi mökille.
Mutta nyt kolmekymppisenä tuo nainen on ihan normaali ihminen. Muutti kotoaan 250km:n päähän opiskelemaan parikymppisenä eli kyllä se normaali rohkeus sieltä löytyi myöhemmin.
Miksi mennä yökylään jos lapsi ei halua. Vai haluatko vapaayön
Miksi teet asiasta ongelman? Lapsi menee sitten kun haluaa. Minä en vieläkään pidä yökyläilystä, vaikka olen jo nelikymppinen. Haluan nukkua omassa kodissani. Menen kyllä toisinaan matkoille tai vierailulle yön yli, mutta en siitä varsinaisesti tykkää. Olen huono nukkumaan, joten oma sänky ja oma rauha on kaikkein parasta minulle. Miksi kaikkien pitäisi olla samanlaisia tässä asiassa?
Meidän 9-vuotias poika ei myöskään vielä halua/uskalla mennä yökylään kavereilleen. Mummolat ja kummit on sitten erikseen, heille kyllä menee. Menee sitten kun on valmis, ehtiihän tuota. Meillä on kyllä lapsen kavereita yökylässä ollut.
Kenelle olisi menossa?
Meillä saisi jäädä kotiin.