Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin loputtoman väsynyt :´(

Vierailija
09.06.2013 |

Pitkälti yli 30v on ikää ja nyt kun vihdoinkin löysin/sain sen vakituisen työpaikan 8kk sitten niin eiköhän työpaikassa mätä jos vaikka ja mikä:(((

Niin johtaminen kuin hlöstöasiat, säästöt, aivan kaikki. Asiakaskatoakin jo on koska hinnat vain nousseet ja jos rehellisiä ollaan niin en ihmettele, ei asiakkaat enää saa vastinetta rahoilleen, en minä eivätkä kolleegani pysyt enää tarjoamaan sellaista laatua ja tasoa mitä alalla pitäisi.

Hlöstöjutuissa ongelmat näkyvät mm siinä miten pari tyyppiä saa mellestää ja käyttäytyä, solvat ja hyökätä muita kohtaan, jopa asiakkaiden kuullen, ravat omilla asioillaan 1-3h ajan keskellä päivää jne.jne eikä johto puutu asiaan millään tavoin. Ei solvauksiinkaan ei mihinkään.

Olen etsinyt toista työpaikkaa alkuvuodesta lähtien mutta eipä ole tärpännyt ja ei varsinkaan vakituisia ole tarjolla, ilm joudun palaamaan taas pätkätöihin joita olen jo vuosikymmenen, 10v, tehnyt, tätä ennen. Tosin enhän voi edes irtisanoutua kun tulisi se 3kk karenssi koska vakityö kyseessä. Psyykeestä ja sen hyvinvoinnista viis.

Olen vain niin niin niin loppu, ahdistunut, surullinen ja LOPPU :´´´(

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti jaksamista ap;lle.

Voitko mitenkään vältellä noita huonosti käyttäytyviä työkavereita ? Siis olet heidän kanssaan mahdollisimman vähän tekemisissä. Ja koettaisit vain keskittyä siihen että teet töissä sen mitä voit ja vapaalla keskityt omiin harrastuksiin ym.

Vierailija
2/5 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttely ei valitettavasti onnistu, on niin pieni työyksikkö kyseessä.

ap

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 20:50"]

Kovasti jaksamista ap;lle.

Voitko mitenkään vältellä noita huonosti käyttäytyviä työkavereita ? Siis olet heidän kanssaan mahdollisimman vähän tekemisissä. Ja koettaisit vain keskittyä siihen että teet töissä sen mitä voit ja vapaalla keskityt omiin harrastuksiin ym.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisko sille johdolle vaikka nimettomalla viestilla LISTATA kaikki epakohdat. se on aarimmaisen rankkaa jos tyoyhteiso ei toimi ja tuntuu etta toiset tekevat enamman kuin toiset. jaksuja sulle!!

Vierailija
4/5 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisitkä vaihtamaan omaa suhtautumistapaasi jollakin tavalla? Siihen yleensä voi parhaiten vaikuttaa. Osaatko ottaa työasiat työasioina, ei henkilökohtaisina? Mihin olet työssä tyytyväinen, voisitko johonkin ollakin? Olen omalla työpaikallani huomannut, että joillakin - varsinkin nuremmilla - on taipumus tulkita vähän kaikki kovin negatiivisesti.

Vierailija
5/5 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin suosittelisin muuttamaan omaa ajattelutapaa. Jos osa solvaa ja pomot ei puutu niin mietit vaan että ompas huonokäytöksisiä kakaroita ja hymähdät moiselle tyhmyydelle. Jatkat hommiasi ja unohdat.

Jos toiset käy omilla asioilla keskellä päivää ajattelet että se on heidän häpeänsä. Teet mitä kerkeät ja jos jotain jää tekemättä ja siitä valitetaan niin sanot vain että oli henkilökunnasta vajausta kun teitä oli vain X paikalla silloin.  Eli et koeta paikata toisten työtä (toki vaikeaa jos kaikki palvelee kaikkia asiakkaita ym. eli jos ei ole ns. omia töitä).

Olet neutraali ja suoritat työn niin mitä kohtuudella voit tehdä. Et veny mahdottomuuksiin etkä yritä olla erityisen tehokas koko ajan. Et murehdi konkurssia (pääsisit työttömäksi ilman karenssia).

Tietysti jos teet kirjallisen valituksen asiasta esimiehellesi jossa kerrot yksityiskohtaisesti ongelmista ja huomautat vielä myöhemmin uudelleen asiasta ja laitat ehkä esimiehesi esimiehelle myös ongelmat ja niille ei sittenkään tehdä mitään voi sinulla olla ihan laillinen mahdollisuus irtisanoutua ilman karenssia. Jos kuulut liittoon voit kysyä halutessasi sieltä apua tilanteeseesi.

Tiedän yhden kaverini joka teki näin ja liiton lakimies neuvoi häntä perustelemaan työkkäriin irtisanoutumistilanteen koska omistajat eivät antaneet tämän henkiön tehdä työtä johon hänet oli palkattu ja lisäksi työturvallisuutta rikottiin ja tämä oli palkatun henkilön vastuulla mutta hänen ei annettu laittaa työturvallisuus asioita kuntoon oli ok että hän irtisanoutui työstään eikä työkkäri laittanut karenssia.

Eli ekaksi teet valinnan joko muutat asennoitumistasi ja annat asioiden olla ennallaan tai sitten listaat epäkohdat ja otat yhteyttä esimieheesi ja liittoon jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi