Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies valittaa käytöksestäni

Vierailija
21.07.2020 |

Melkein aina kun käymme jossain illanvietossa/juhlissa mies kommentoi jälkikäteen miten olen käyttäytynyt jotenkin väärin. Suhteen alussa hän aidosti ja oikeasti pyysi minua hillitsemään käytöstäni ja vertasi minua eksäänsä, joka oli ujo ja hiljainen. Minä olen sosiaalinen ja iloinen ja tulen helposti ihmisten kanssa toimeen. Tiedän että nuorena saatoin olla jopa ärsyttävän äänekäs, mutta olen päässyt siitä pois jo aikaa sitten. Mies pyysi myöhemmin vaatimustaan anteeksi, mutta hän jatkaa yhä tätä kommentointia.

Vasta sain kuulla miten annan väärän kuvan miehille kun olen iloinen ja juttelen heidän kanssaan. Tämä tapahtui siis seurueessa mihin kuului mieheni, ystäväpariskunta ja heidän miespuolinen kaverinsa. Juttelimme ja pidimme hauskaa porukalla, mutta mies totesi jälkeenpäin että miehet saavat käytöksestäni väärän kuvan. Eli ts. annan miehille kuvan olevani kiinnostunut heistä. Viime viikonloppuna kuulemma nolasin miehen kertomalla kaveriporukassa vitsin. Olimme puistossa missä lähellä oleva miesporukka kuseskeli puskaan. Kun lähdimme pois heitin vitsin että "onpa harmi lähteä kun täällä ois ollu käärmenäyttely". Kuulemma annoin luvan että himoitsen näiden äijien vehkeitä.

Kerran miehen kaverin häissä oikein keskityin tähän asiaan ja olin erityisen hillitty ja hallittu. Tästä sain sitten kuulla että annoin itsestäni ylpeän ja kylmän vaikutelman hänen tutuilleen.

En oikein tiedä miten tähän pitäisi suhtautua. En halua muuttaa omaa luonnettani, koska tiedän käyttäytyväni normaalisti. Olen vain sosiaalinen ja helposti lähestyttävä. Saanko miehen näkemään tämän vai onko peli menetetty?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"voi vitsi kun harmi lähteä rannalta, kun tuossa olisi melonipeltoa silmän kantamattomiin, röhöröhö" sanoi mies kun lähti vaimonsa kanssa rannalta, samalla tuijottaen lähistöllä pienissä bikineissä makaavia vieraita naisia.

Että tämäkin olisi ihan ok kaikille, ei yhtään junttia käytöstä? Kai mulla sit on sitä rantahiekkaa väärissä paikoissa, koska itseäni kyllä hävettäisi jos oma kumppani moisia laukoisi.

No kaikki seurassa olevat varmaan ymmärsi (paitsi AP:n mies selkeästi) ettei kukaan halua katsella kusevia ukkoja saati sitten himoitse heitä. Eli kyseessä on ironia. Kun mies heittäisi tuollaisen melonikommentin voisi hyvinkin ajatella että hän oikeasti haluaisi jäädä tiiraamaan rintoja. Jos rannalla olevat naiset olisivat vaikka vanhuksia niin sitten asia olisi eri... Ironia olisi tunnistettavissa.

Vierailija
22/33 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että miehesi on sairaalloisen mustasukkainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksäni oli tuollainen. Hänen mielestään nainen antoi väärän kuvan miehille jos oli heille ystävällinen ja iloinen heidän seurassaan. Ts. tällöin naisesta lähtee signaali, että minua saa tulla iskemään. Varatun naisen täytyy olla hieman tyly ja kylmä muita miehiä kohtaan, mielellään täysin etäinen. Miehen kavereille saa jutella mutta koko ajan pitää muistaa ettei ala liian ystävälliseksi.

Vierailija
24/33 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksäni oli tuollainen. Hänen mielestään nainen antoi väärän kuvan miehille jos oli heille ystävällinen ja iloinen heidän seurassaan. Ts. tällöin naisesta lähtee signaali, että minua saa tulla iskemään. Varatun naisen täytyy olla hieman tyly ja kylmä muita miehiä kohtaan, mielellään täysin etäinen. Miehen kavereille saa jutella mutta koko ajan pitää muistaa ettei ala liian ystävälliseksi.

Sairasta

Vierailija
25/33 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"voi vitsi kun harmi lähteä rannalta, kun tuossa olisi melonipeltoa silmän kantamattomiin, röhöröhö" sanoi mies kun lähti vaimonsa kanssa rannalta, samalla tuijottaen lähistöllä pienissä bikineissä makaavia vieraita naisia.

Että tämäkin olisi ihan ok kaikille, ei yhtään junttia käytöstä? Kai mulla sit on sitä rantahiekkaa väärissä paikoissa, koska itseäni kyllä hävettäisi jos oma kumppani moisia laukoisi.

No kaikki seurassa olevat varmaan ymmärsi (paitsi AP:n mies selkeästi) ettei kukaan halua katsella kusevia ukkoja saati sitten himoitse heitä. Eli kyseessä on ironia. Kun mies heittäisi tuollaisen melonikommentin voisi hyvinkin ajatella että hän oikeasti haluaisi jäädä tiiraamaan rintoja. Jos rannalla olevat naiset olisivat vaikka vanhuksia niin sitten asia olisi eri... Ironia olisi tunnistettavissa.

Entä jos mies kommentoisi puskiin kuseskelevia naisia pillunäyttelyksi tms. - olisiko hauskaa vai ällöttävää?

Vierailija
26/33 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa antaa neuvoja, mutta samanlainen meininki täälläkin eli osaan samaistua... Mun mies on aivan järjetön neurootikko käyttäytymisen suhteen sosiaalisissa tilanteissa. Se miettii koko ajan mitä muut ajattelevat, tuijottaako joku ja aina kaikkien tapaamisten jälkeen vatvoo, sanoiko se jollekin oudosti, olikohan vääränlainen mikroilme jossain vaiheessa yms. yms. Samoin se kyttää munkin puheita ja eleitä, tosi ahdistavaa... Paras oli kun oltiin juhlaillallisella ja mies voivotteli viikon verran, kun join skumppalasini tyhjäksi ennen kaverin vaimoa. Kuulemma saatoin antaa itsestäni puliakkamaisen vaikutelman ja nolasin hänet! En siis todellakaan ollut kännissä sinä iltana, join vain tuon lasillisen.

Tosi ärsyttävää mutta minkäs teet, en yleensä lähdekään miehen kanssa minnekään enää.

Ette lähde miehen kanssa nykyisin minnekään, mutta olette yhdessä, koska?

Vierailija
27/33 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se oma elämänkumppani arvostelee koko ajan eikä saa olla oma itsensä niin miksi sitä olisi kyseisen ihmisen kanssa parisuhteessa? Jos ei kelpaa omana itsenään niin sanokaa että tuossa on ovi...

Vierailija
28/33 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä melkein olen hyvin ujo ja varautunut ihminen vieraitten joukossa ja isoissa ihmismäärissä eli miehen mielestä koppava

Sitten kotona taas olen pirttihirmu miehen mielestä jos pyydän esim.imuroimaan

Ja jos taas olen hempeällä päällä siivoan laitan ruuat leivon kakun ja kuhertelen niin olen raivostuttava takiainen

Jos taas teen kaiken edellä mainitun mutten hempeile niin sitten kuulemma jurotan

että silleen....

Koita kestää siskoseni kakslahkeiset on vaan käsittämättömiä kuten mekin niitten mielestä :D

Miksi ihmeessä pitäisi kestää jatkuvaa vittuilua? Ja vielä ilmeisesti puolisolta? Täytyy kyllä olla todella riippuvainen puolisosta, että alentuu sietämään törkeää käytöstä päivästä toiseen... 

Vierailija
29/33 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuaa mua naurattaa niin älyttömästi toi käärmenäyttely :D Mun mielestä tosi hauska, mutta mä oonkin hullu.

Vierailija
30/33 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apuaa mua naurattaa niin älyttömästi toi käärmenäyttely :D Mun mielestä tosi hauska, mutta mä oonkin hullu.

Aikä pieniä on ne käärmeet jos niitä pippeileihin vertailee :)

Vierailija
31/33 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lähtee lapsuudesta. Miehesi päähän on jo pienestä pitäen taottu, miten pitää käyttäytyä, ettei häntä tarvitse hävetä. Hän ei ole vielä herännyt kyseenalaistamaan lapsuudenkodistaan iskostettuja tapoja.

Otapa joskus puheeksi, mitä hänen lapsuudessaan oli tapana tehdä. Voi avata silmiä.

Minun lapsuuteni ei ollut kovin mukava, kun taas miehelläni oli. Joskus tulee tilanteita, joissa saatan reagoida miehen mielestä turhankin ärhäkkäästi, mutta itselleni asia on ollut äärettömän arka paikka. Hänelle on vastikään alkanut selvitä, miksi näin on, ja ottaa jo nykyään huomioon tämän.

Vierailija
32/33 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuulostaa kontrolloivalta, mustasukkaiseltakin.

Itse lähtisin luultavasti läiskimään, elämä on liian lyhyt siihen, että joutuu koko ajan varomaan, ettei pahastuta kaikestaloukkaantujaa.

Vierailija
33/33 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No käärmenäyttelykommentti on kyllä mauton.

Samaa mietin. Iloinen, sosiaalinen ja ystävällinen ihminen toki saa olla ja sellaiset parhaiten pariutuvat ja saavat ystäviä, mutta noin yleissääntönä pitäisin sitä, että sekä naisten että miesten kannattaa jättää noi anakonda-läpät pois repertuaaristaan. Ensinnäkään ne ei ole hauskoja, ts. ketään ei naurata oikeasti. Väkinäiset naurahdukset ei merkitse sitä, että vitsisi oli hauska. Toiseksi, joku voi oikeasti loukkaantua tai kokea sellaiset ahdistavina. Kolmanneksi, ne ei anna vitsinkertojasta itsestään kovinkaan älykästä vaikutelmaa.