Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Adhd- lapsen lääkitys kesälomalla

Vierailija
09.06.2013 |

Pidättekö taukoa lääkkeestä, kenellä sellainen käytössä lapsella, vai käytättekö myös lomalla? Ilmeisesti  hyvä olisi taukoa pitää...Vai käytättekö tarpeen mukaan? Kokemuksia kaipailen. Erityisesti niiltä vanhemmilta toivoisin kokemuksia, joiden lapsilla myös käytösongelmaa todettu.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia oireita teillä ilmenee? Onko yleistä levottomuutta, vai /ja saako raivareita?

Vierailija
22/26 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika syö lääkettä vain koulupäivinä. Hänellä Coserta vie niin ruokahalun, että siksi mennään näin. Toisaalta , meitä vilkkaus ja uhmakkuus ei ole niin kovasti häirinnyt. Ikää myöten käytös ilman lääkettä on parantunut. On nyt jo 16 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla pidetty taukoa. Meillä lääkitys lapsella käytössä myös siitä syystä, että sosiaaliset suhteet ja esim harrastuksissa käyminen ei ilman lääkettä suju.

Vierailija
24/26 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkä lapsella käytössä esim. Concerta kesällä,oletteko huomanneet, että olisi vaikutusta esim. kasvuun? Olen ymmärtänyt, että lääkkeen jatkuva käyttö saattaa vaikuttaa. Meillä vaikuttaa ruokahaluun, ja nukkumaan menoon. Ruoka ei tahdo maistua, ja illalla nukkumaanmeno kestää.

Vierailija
25/26 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 20:22"]

Kenenkä lapsella käytössä esim. Concerta kesällä,oletteko huomanneet, että olisi vaikutusta esim. kasvuun? Olen ymmärtänyt, että lääkkeen jatkuva käyttö saattaa vaikuttaa. Meillä vaikuttaa ruokahaluun, ja nukkumaan menoon. Ruoka ei tahdo maistua, ja illalla nukkumaanmeno kestää.

[/quote]

Meillä myös concerta. Ruokahalu ja nukkuminen on olleet huonoja jo ennen lääkitystä. Nukkumiseen on käytössä melatoniini 2mg, se auttaa hiukan. Poika on pieni ikäisekseen; täyttää syksyllä 10, pituus 127 paino 26. Kasvu on kuitenkin ollut tasaista, vaikkakin hidasta koko ajan (vuodessa 6-7cm pituutta). Olen tuosta syömisestä ja kasvun ongelmista puhunut joka palaverissa, joskus käy mielessä että poika olisi anorektinen, syöminen on kausittain olematonta ja saattaa mm koittaa että aikuiset unohtaisivat että hän ei ole syönyt, jättäytyy pois yhteisiltä ruoka-ajoilta ja jemmaa ruokaa esim housun taskuihin tai pöydän alle...

Käytosoireita on hyperaktiivisuus, on kuin "muurahaisia housuissa", impulsiivisuus ja raivarit. Saattaa tosin olla pitkiä aikoja hiljaakin, esim tietokoneella tai legojen kanssa. Pojalla on myös as, kavereita ei ole ja on siis tässä kotipiireissä nyt koko loman ajankin.

Vierailija
26/26 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä on pitänyt aina taukoa lääkkeistä lapsellaan viikonloppuisin ja lomilla, pääsyynä ruokahaluttomuus, eli kesällä saa taas paremmin lihaa luiden päälle, joka kouluaikana aina lähes kuihtuu...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi