Ihan älyttömiä nämä pyykinpesukoneiden pesuajat. Kaksi koneellista pyykkiä = yli viisi tuntia
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uloste ym. bakteerit eivät lähde alle 60 asteen. Välillä on hyvä pestä tarpeeksi kuumassa, lakanat ja pyyhkeet valkopesu väh.90 astetta.
Syödäänkö teilläkin lakanat ja pyyhkeet ?
(Keittiö)pyyhkeellä usein kuivataan astioita ja ruokailuvälineitä joilla puolestaan syödään. Lisäksi en halua kuivata itseäni suihkun jälkeen pyyhkeeseen, joka haisee, enkä toisaalta halua mennä nukkumaankaan haiseviin lakanoihin.
Hajuilta välttyy yleensä jo käyttämällä nestemäistä pesuainetta. Ne jauheet sisältää savea ja sotkee koneen ja antaa oivan kasvualustan kaikenmailman haisuleille.
Vierailija kirjoitti:
AP:lla on iso yli 8 kg kone? Meidän kone laskee onneksi painon mukaan pesuajan. Joskus kannattaa pestä vain puoli koneellista. Puuvillaohjelmalla täysi koneellinen (8kg) kestää lähes kolme tuntia, jos esipesu tai extrahuuhtelu käytössä. Meillä on toi ylimääräinen huuhtelu lähes aina allergioiden vuoksi.
Seitsemän kilon kone toi muistaakseni on. Mielen edullisimmasta päästä oleva. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olisko sellainen appi jo kehitetty että ap:n kaltaiset ihmiset saisi vain blokattua koko elämässä?
Löytyiskö korvien välistä jotain, joka sanoisi: toi ketju vaikuttaa tylsältä, hyppään yli. Mistähän tämmönen äppi???
Vierailija kirjoitti:
Hajuilta välttyy yleensä jo käyttämällä nestemäistä pesuainetta. Ne jauheet sisältää savea ja sotkee koneen ja antaa oivan kasvualustan kaikenmailman haisuleille.
Pesit pyyhkeet ja lakanat sitten millä vain, ne haisevat, ellet käytä tarpeeksi aikaa ja/tai lämpöä pesuun.
Juu. 2h40min. 60 asteen ohjelma. Vielä 15 vuotta sitten ehti hyvin pestä 2 koneellista pyykkiä illalla töistä kotiin tullessa ja ripustaa kuivumaankin ennen nukkumaan menoa. Nyt ei enää mitään toivoa. Ei ehdi välttämättä pestä ja rumpukuivata edes yhtä koneellista, kun rummullakin kestää reilu pari tuntia se kuivaaminen. Käytännössä viimeistään klo 17 pitäisi olla kotona laittamassa pesukonetta pyörimään, että ehtii ennen klo 22 yhden koneellisen pestä, kuivata ja viikata kaappiin. Ja koko illan saa tietenkin olla kotona päivystämässä jotta ei tule vesivahinkoa, tulipaloa tms kun ei olla kotona. Huoh...
Vierailija kirjoitti:
3 alapeukuttajaa sotki koneensa zeoliittipesuaineella
Kaksi viikkoa sitten oli pakko ostaa uusi pyykinpesukone, sillä vanha hajosi. Hajoaminen ei tullut aivan yllätyksenä, joten uusi kone oli jo valmiiksi mietitty.
Mutta joo... 60 asteen ohjelma oli 4 tuntia ja 5 minuuttia. Ekan viikon aikana tuli käytettyä montaa eri ohjelmaa, mutta ei kiitos enää tuollaisia maratonpesuohjelmia. Kone punnitsee pyykin. Tosin ärsyttää kun ei koskaan voi tietää minkä pituinen pesuohjelma sieltä pukkaa.
Jos täytyy lähteä ovesta ulos vaikka 2 tunnin päästä, niin 2 tunnin ja 20 minuutin pesuohjelma on silloin ihan hanurista. Minä käytän 60 asteen pesua pyyhkeille, lakanoille ja alushousuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uloste ym. bakteerit eivät lähde alle 60 asteen. Välillä on hyvä pestä tarpeeksi kuumassa, lakanat ja pyyhkeet valkopesu väh.90 astetta.
Syödäänkö teilläkin lakanat ja pyyhkeet ?
Mul on vaikeasti atooppinen iho, usein rikki. En halua hieroa ulostebakteereita ihooni, taatusti ei olis hyvä juttu. Ja käsillähän sä lähmit lakanoita ja pyyhkeitä, jos ulostebakteerit jäljellä, niin hyvää ruokahalua vaan. Kutittaako silmiä?
Meidän taloyhtiön pesutuvassa on pari tehokasta konetta, toinen on Miele ja toinen Electrolux. Esimerkiksi 60 asteen kirjopesuohjelma kestää suunnilleen 45 minuuttia ja toiset 45 minuuttia menee siihen kun pyykit on kuivausrummussa. Niinpä minulla on puhtaat ja kuivat pyykit alle kahdessa tunnissa ja sen jälkeen saattaa mennä 10 minuuttia siihen että silitän farkut ja paidat. Kun käytössä on vielä 2 pesukonetta, voin pestä vaaleat ja tummat vaatteet samanaikaisesti mutta eri koneissa.
Onneksi 50-luvun talon pikkukylppäriin ei mahdu pyykkikonetta (ainakaan jos haluaa käydä suihkussa), niin voi käyttää pesutuvan jättikonetta, joka pesee kaiken kerralla 49-54 minuutissa - voin hyvin kuvitella kuinka ärsyttävää tuntien jumputus voi olla.
Mulla on ihan tommonen palikkamallin Upo. Yhtä nappia painamalla saa pitkästä ohjelmasta lyhyemmän pesun, tunti tippuu pois. Tosin siinä on myös ihan erikseen päivittäispesuohjelma 60° ja pesuaika 60 min.
En mä pese kuin lakanapyykin 60 asteen valkopesussa, se kestää noin 2h. vaatteet pesen aina hienopesulla, kesto reilu puoli tuntia.
Höps, höps, minulla on kasksi uutta pesukonetta ( siis kaupunkikodissa ja ns mökillä) , molemmat Bosch koneita,, uusin Bosch Wan 282P8SN. Voi valita lyhyempiä pesuohjelmia kaikilla lämpötiloilla. Huippu vehkeitä , Toinen on BOSCH WAS32465sn.
Löysin kans pikapesu ihmesäädön tänäkesänä vasta. Oon säästäny aikaa pirusti ja puolituntia vaan pesee, eikun pyykit kassiin ja mökille kuivuun. Eikä sen likasempia oo ollu.
Kyselin kodinkoneliikkeessä tarjouksessa olevaa pesukonetta ja myyjä sanoi että jollen ole opiskelija jolla on aikaa odotella puoli päivää yhden koneellisen valmistumista niin kantsii kiertää halpikset kaukaa. Oli niin asiaa kyseinen kommentti. Ostin sitten vähän paremman koneen jossa 60min päivittäinen pesuohjelma. Plus muita erittäin tehokkaita ja hyviä ohjelmia, mukaan lukien 15min pikaohjelma.
Kone ei korvaa ohjelmilla edellistä pesukonetta joka pesi 30min ohjelmalla putipuhtaaksi aivan kaiken. Harmittaa vieläkin sen hajoaminen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan tommonen palikkamallin Upo. Yhtä nappia painamalla saa pitkästä ohjelmasta lyhyemmän pesun, tunti tippuu pois. Tosin siinä on myös ihan erikseen päivittäispesuohjelma 60° ja pesuaika 60 min.
Mä harvoin käytän tuota ohjelmaa, esipesullista. Nyt oli sellaista pyykkiä että pitää pestä hyvin. Normaalistikin kyllä pesen suurimman osan pyykistä kuudessakympissä ilman esipesua. Sen pituus 1h39min kun laittaa nopeutetun ohjelman, juuri ja juuri siedettävä. Neljänkympin pesut on noin tunnin pituisia. Ap
Se lasketaan kaikki naisten kotityöaikaan mukaan. Voi sitä noinkin lisätä.
Noinhan niitä tunteja juuri kertyykin.