Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan älyttömiä nämä pyykinpesukoneiden pesuajat. Kaksi koneellista pyykkiä = yli viisi tuntia

Vierailija
21.07.2020 |

Kuudenkympin ohjelma esipesulla. Onko tuossa nyt mitään älyä.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ois yli 8 tuntia nykyisin?

Vierailija
2/77 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha käyttää 60 asteen pesua. Pikapesu vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon muuten ihmetellyt aivan samaa. Vanhat pesukoneet käytti vettä paljon, tuli puhdasta 45min.

Vierailija
4/77 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen älyttömämpää kuin yhtäsuuruusmerkin virheellinen käyttö.

Vierailija
5/77 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on koneessa onneksi 60 min tehopesu, myös 60 asteen lämpötilalle. Täysitehoinen linkous lisää pesuaikaa 4 minuutilla.

Välillä pitää kyllä pestä 60 pyykki pidemmälläkin ohjelmalla, niin puhdistuu konekin vähän samalla.

Vierailija
6/77 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän vaan pikapesua 40 asteessa, 33min.

Ei ne vaatteet sen puhtaammaksi tule vaikka tuntikausia niitä lätkytettäis koneessa.

Vierailija
7/77 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ja vaatteet pestään vesitilkassa.

Älylöntä.

Tekstiilit kannattaa päinvastoin pestä väljässä vedessä nopeasti.

Pisin tarvittava aika esipesuineen erittäin likaiselle pyykille on tunti ja vartti.

Hienopesulle riittää 45 min. villalle ja silkille vielä vähemmän.

Vierailija
8/77 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole järkeä.

Meillä pikapesu 32 min, valko/kirjopesu hyvin likaisille vaatteille 1 h 49 min ja lyhennettynä sen voi säätää vähemmän likaisille vaatteille 1 h 28 min. Yleensä laitan lyhennettynä, mutta lisävedellä, jolloin kesto on 1 h 37 min. Suomessa kun ei ole pulaa vedestä:)  Hienopesu 59 min ja  villapesu 40 min. Ohjelma nimeltä käsipesu 36 min ja lisäksi on muita ohjelmia ja voi itse ohjelmoida lisää, jos ei löydä sopivia.

Meillä on Mielen pesukone. Maksimilinkous on 1600 kierrosta minuutissa:)

Vierailija
9/77 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun lakanasi ja pyyhkeesi varmaan tuoksuvat maukkaasta.

Vierailija
10/77 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko37 kirjoitti:

Ei ne vaatteet sen puhtaammaksi tule vaikka tuntikausia niitä lätkytettäis koneessa.

Jossain päin maailmaa on kuivaa ja vedestä on pula. Sen vuoksi Suomessa pitää säästää vettä pestessä pyykkiä vaikka aikaa meneekin kolminkertainen määrä.

Vierailija
11/77 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uloste ym. bakteerit eivät lähde alle 60 asteen. Välillä on hyvä pestä tarpeeksi kuumassa, lakanat ja pyyhkeet valkopesu väh.90 astetta.

Vierailija
12/77 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on, kun koneet on tehty kansainvälisille markkinoille ja monessa paikassa vettä ei voi tuhlata. Meilläkin Miele, jonka ECO-ohjelma tarkoittaa nimen omaan sitä, että pienessä määrässä nestettä harvemmin pyöritellen säästelee vähän sähköä ja paljon sitä vettä.

Mies meillä aina silti käyttelee sitä eko-ohjelmaa pyykkiä pestessään, mutta minä kyllä napsautan myös lähes aina pikavaihtoehdon päälle.

Vierailija
13/77 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole järkeä.

Meillä pikapesu 32 min, valko/kirjopesu hyvin likaisille vaatteille 1 h 49 min ja lyhennettynä sen voi säätää vähemmän likaisille vaatteille 1 h 28 min. Yleensä laitan lyhennettynä, mutta lisävedellä, jolloin kesto on 1 h 37 min. Suomessa kun ei ole pulaa vedestä:)  Hienopesu 59 min ja  villapesu 40 min. Ohjelma nimeltä käsipesu 36 min ja lisäksi on muita ohjelmia ja voi itse ohjelmoida lisää, jos ei löydä sopivia.

Mulla Eletro,uxin päältätäytettävä karvahattumalli ja sama luokkaa pesuajat ja puhdasta tulee.

Hinta neljäs osa Mielen hinnasta.

Ostin just mökillekin samanlaisen koneen.

Vierailija
14/77 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko37 kirjoitti:

Jossain päin maailmaa on kuivaa ja vedestä on pula. Sen vuoksi Suomessa pitää säästää vettä pestessä pyykkiä vaikka aikaa meneekin kolminkertainen määrä.

Mä ostan aina ei-pesipihi koneen. Mahdollisimman paljon vettä, pakkohan ne on huuhtoa kunnolla, eihän pesuainekaan lähde, jos ei kunnolla huljuta.

Vierailija
15/77 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole järkeä.

Mulla Eletro,uxin päältätäytettävä karvahattumalli ja sama luokkaa pesuajat ja puhdasta tulee.

Hinta neljäs osa Mielen hinnasta.

Ostin just mökillekin samanlaisen koneen.

Elektrolux🐷

Vierailija
16/77 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uloste ym. bakteerit eivät lähde alle 60 asteen. Välillä on hyvä pestä tarpeeksi kuumassa, lakanat ja pyyhkeet valkopesu väh.90 astetta.

Syödäänkö teilläkin lakanat ja pyyhkeet ?

Vierailija
17/77 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lla on iso yli 8 kg kone? Meidän kone laskee onneksi painon mukaan pesuajan. Joskus kannattaa pestä vain puoli koneellista. Puuvillaohjelmalla täysi koneellinen (8kg) kestää lähes kolme tuntia, jos esipesu tai extrahuuhtelu käytössä. Meillä on toi ylimääräinen huuhtelu lähes aina allergioiden vuoksi.

Vierailija
18/77 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykykoneilta odoteta järkevyyttä eikä edes puhdasta pesutulosta. Tärkeintä on säästö ja ekologisuus.

Sitä vaan ei mitenkään ymmärrä, millä tavalla pyykkien hankaaminen tuntitolkulla ilman vettä vahvoja kemikaaleja käyttäen voi olla ekologisempaa kuin nopea pesu reilulla vedellä, joka huuhtoo lian pois ja säästää vaatteita.

Suomessa vettä kyllä riittää ja vessanpöntöistäkin vedetään hirmuisesti puhdasta vettä. Pyykinpesussa vaan pitää säästää niin paljon, että joskus on vedenpuhdistuslaitoksissa pitänyt lisätä puhdasta vettä, jotta ovat toimineet kunnolla.

Vierailija
19/77 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä rasva. Noiden yhdistelmä tekee sen, että vaatteet ja muut tekstiilit alkavat hiljalleen haista.

Vierailija
20/77 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko37 kirjoitti:

No ei todellakaan tule, jos koneessa ei ole vettä eikä lämpöä. Jos lisätään sekä lämpöä että vettä, puoli tuntia riittäisi oikein hyvin jos vielä ottaisi lämmintä vettä eikä tavalliseen tapaan kylmää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi