Jos sinulla on vakikahvimerkki jota aina ostat, mikä se on?
Itse oon huomannut että lempikahvikseni on muodostunut Kulta Katriina. Olen myös huomannut, että esim Juhla Mokka ei maistu suussani yhtä hyvältä, äitilläni juon sitä.
Kommentit (59)
Ostan aina jos on saatavilla Pauligin Watsa Kahwia, siitä on poistettu happamuus joka on normaalissa kahvissa. Kahvi on muutenkin erittäin korkealaatuista, toki selvästi kalliimpaa kuin tavallinen.
Tavallisista kahveista tykkään eniten vaaleasta Presidentistä (mutta se on hapanta). Juhla Mokasta (ainakaan vaaleasta) en välitä yhtään.
Juon kahvia kyllä vain aamuisin. Jos joskus juon iltapäivällä, niin sitten mielummin espresso.
Kulta- Katriina tumma/luomu.
En tiedä onko reilu kahvi luomua. Ei kai. Ostaisin tummaluomureilua, jos olisi. Näin ollen tyydyn luomuun.
Vierailija kirjoitti:
Markettikahveista Reko
Hyi hitto, maistuu tupakannatsoille!
Vierailija kirjoitti:
Olen Reykjavikia kerran maistettuani siirtynyt siihen. Oikein hyvä kahvi.
Vaikea uskoa, koska ruotsalainenkin kahvi on hirveän makuista, luulisi että islantilainen vielä hirveempää.
Pelkkä nimi saa minut kiertämään kaukaa.
Nescafe brasero pikakahvi. Välillä pitää juoda juhla mokat pois etteivät vanhene, kun niitä tulee aina tuliaisina kaappiin.
Kulta Katriina, ei oikeastaan erityistä syytä. Tullut vain vakkariksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen Reykjavikia kerran maistettuani siirtynyt siihen. Oikein hyvä kahvi.
Vaikea uskoa, koska ruotsalainenkin kahvi on hirveän makuista, luulisi että islantilainen vielä hirveempää.
Pelkkä nimi saa minut kiertämään kaukaa.
Se on Pauligin.
Vierailija kirjoitti:
Brazil, ihan vaan sen pirteän paketin takia. En yleensä tunnista kahvilaatuja toisistaan, eikä mikään kahvi oikeastaan maistu mielestäni hyvältä, mutta kyllä se piristää.
Minäkin tykkään Brazilista. Siinä on kivan pehmeä maku 🇧🇷
Multa Katrinaa tummana ja luomuna. Tykkään enemmän kuin Pauligin tuotteista.
Tumma Juhlamokka, joskus joku Mokka Mestareiden paketti.
Jo 1960-luvulta asti Cafe Parisiennea. Se vaan on niin hyvää.
1960 luvulta on toinenkin lemppari, mutta pikakahvi Douwe Egberts. Se on hollantilaista sanoisinko keskipaahtoista. Siihen aikaan sai ostaa ihan maitokaupasta Suomesta. Nyt tilaan British Corner Shopista.
Aika jännää, että kaakaon ystävät hollantilaiset tekevät maailman parasta kahvia ☕
Café Intención ecológico. Ostan papuina, jauhan ne itse ja keitän perkolaattorilla <3
Suomessa juon yleensä kotona Rekoa tai Amigasia, kumpaa äiti nyt on sattunut ostamaan.
Yleensä juon vuohenmaidolla, mutta täällä en ole törmännyt tuoreeseen vuohenmaitoon, eikä se "säilyvien maitojen hyllyn" vuohenmaito houkuta.
Nescafe brasero tai Mehmet efendi kurukahvesi. Suomessa käydessäni aina hirveä ikävä juhla mokkaa
Johan & Nyström - Espresso La Bomba
Cafetorian Gran Palomar, tumma paahto. Jos sitä ei ole saatavilla niin Löfsbergsin Kharisma.
Löfbergsin Kharisma tai Löfbergsin kahvipavut - välillä jauhan itse. Myös Lidlin luomut kahvipavut on hyviä.
Pirkka costa rica, pannujauhatus.
Rainbowkin kyllä menee, mutta aina välillä teen reissun k-kauppaan kahvin ja muutaman muun tuotteen perässä.