Olisitko valmis pitkään työmatkaan?
Olisitko valmis menemään töihin kahden tunnin ajomatkan päähän ja asumaan siellä 3 pv viikossa (2 yötä siis pois kotoa, esim. ma aamuna veisit lapset hoitoon ja ke iltana kävisit hakemassa klo 16)? Eli niin, että mies ja lapset olisivat nuo kaksi iltaa keskenään. Vuosipalkka olisi 150 - 200 teur, lapset 3 ja 4 v. Mietin, että menetänkö lapsuudesta liikaa jos lähden tuohon hommaan, ovat minulle kaikki kaikessa. Onko jollain vastaavia kokemuksia reissuhommista, miten on vaikuttanut sinuun / lapsiin?
Kommentit (27)
Joku kutsumustyö kuten teurastaja?
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt työtä, jossa päivittäinen työmatka on mitä tahansa 50 ja 1000 km väliltä. Lisäksi vielä itse työt ja ajomatka takaisin. Päivässä palkkaa kertyi noin 100 euroa. Arvaakohan joku ammatin?
Teitkö tätä työtä siis Suomessa? Heitän sellaisen arvauksen, että olit Rajavartiolaitoksella jossain korkea-arvoisessa työssä.
Tolla palkalla en edes miettisi, ehdottomasti tekisin. Ja ihan mahtavaa kun sais vähän lomaa perhearjesta samalla ja saat työpaikkakunnalla harrastaa yms.
Tuolla palkalla kyllä jos kyse tosiaan on vain 2 yöstä.
Itse tein aikanaan töitä toisella paikkakunnalla ollen 3-4 yötä viikossa pois, lapsi oli viiden vanha. Se oli hirvittävän raskasta, siis henkisesti todella kuormittavaa. Tilannetta jatkui puolisen vuotta kunnes oli pakko lopettaa. Ainutkertainen lapsuus. <3
Vierailija kirjoitti:
Teitkö tätä työtä siis Suomessa? Heitän sellaisen arvauksen, että olit Rajavartiolaitoksella jossain korkea-arvoisessa työssä.
Aika lähelle meni. Kyseessä on kuitenkin ammattisoittajan työ keikkamuusikkona.
En olisi. Asun isossa kaupungissa ja täällä on monta työpaikkaa, joihin kelpaisin. Ei olisi mitään järkeä mennä töihin toiselle puolelle maata.
Ei. Lisävinkkinä, että tällä alalla ei ole minkäänlaisia minimipalkkoja eikä työlainsäädäntöä tunneta. Saati työaikoja. Ei siis myöskään mitään TES:ejä.