Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko valmis pitkään työmatkaan?

Vierailija
21.07.2020 |

Olisitko valmis menemään töihin kahden tunnin ajomatkan päähän ja asumaan siellä 3 pv viikossa (2 yötä siis pois kotoa, esim. ma aamuna veisit lapset hoitoon ja ke iltana kävisit hakemassa klo 16)? Eli niin, että mies ja lapset olisivat nuo kaksi iltaa keskenään. Vuosipalkka olisi 150 - 200 teur, lapset 3 ja 4 v. Mietin, että menetänkö lapsuudesta liikaa jos lähden tuohon hommaan, ovat minulle kaikki kaikessa. Onko jollain vastaavia kokemuksia reissuhommista, miten on vaikuttanut sinuun / lapsiin?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi.

Vierailija
2/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tuolla palkalla, millään 2000-3000 € palkalla en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla palkalla kyllä.

Vierailija
4/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen työ ei kuulosta lainkaan hassummalta. Harrastukset ja muut menot kannattaa toki valita niin, että voit olla mahdollisimman paljon arki-iltaisin lasten kanssa silloin kun olet kotipaikkakunnallasi.

Vierailija
5/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolla palkalla.

Vierailija
6/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väliaikainen vai pysyvä järjestely?

Palkka on kohdillaan (joskin verottaja rankaise ankarasti) eli nettona n. 6-8k/kk.

Kylhän tuota tekisi jonkin aikaa, jos pidempään, niin siten perheen pitäisi muuttaa lähemmäs.

Vierailija
7/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kyllä.

Vierailija
8/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, en varmaan enää. Tein tuollaista viisi vuotta ennen lapsia ja oli jo silloin raskasta. Mutta paljon riippuu miten puolisosi suhtautuu, eli onko täysillä mukana vai pitkin hampain.

Vierailija
9/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siis vaan kolmen päivän homma viikossa ja saa vähän lomaa lapsista? Kuulostaisi oikein hyvältä hommalta mulle.

Vierailija
10/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena ja köyhänä olisin vaan en enää.

Vierailija
11/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt työtä, jossa päivittäinen työmatka on mitä tahansa 50 ja 1000 km väliltä. Lisäksi vielä itse työt ja ajomatka takaisin. Päivässä palkkaa kertyi noin 100 euroa. Arvaakohan joku ammatin?

Vierailija
12/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla palkalla kyllä.

Niissä hommissa mitä olen tehnyt niin en, niillä ei pidetä toista asuntoa ja minulle 50 km ajomatkakin olisi liikaa. Siihen on kyllä usein ollut pakko hetkeksi sopeutua.

Ja mitä lapsiin tulee, olen etävanhempi, ja mielestäni lapset eikä suhde heihin ole kärsinyt vaikken nytkään ole nähnyt pitkään aikaan. Itsestä tuntuu tietysti pahalta, mutta en usko että lapset mitään ajattelevat, ovat tottuneet jo sinun lastesi ikäisistä. Ja viestimet toimii, nykyään on helppoa ja edullista jutella tunteja päivässä, koen olevani lopulta läheisempi kuin se lähivanhempi.

Vierailija
13/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti tuolla palkalla olisin.

Vierailija
14/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla palkalla kyllä. Voi vaikka vuoden tehdä, ja rahat taloon olisi jo kasassa.

Vierailija
15/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla palkalla kyllä olisin.

Vierailija
16/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka heti.

Vierailija
17/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa. Kokemukseni mukaan pitkän matkan reissaajat ovat myös ärsyttäviä työkavereita. Kokoukset ym pitää sopia heidän aikataulujensa mukaan ja omassa työpaikassani säännöt olivat etätyön osalta erilaiset yhdelle joka asui hornan kuusessa. No nythän on uusi tilanne etätöiden suhteen edessä mutta silti en siis olisi valmis tuollaiseen matkustamiseen rahan takia.

Vierailija
18/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt työtä, jossa päivittäinen työmatka on mitä tahansa 50 ja 1000 km väliltä. Lisäksi vielä itse työt ja ajomatka takaisin. Päivässä palkkaa kertyi noin 100 euroa. Arvaakohan joku ammatin?

Maatalouslomittaja?

Vierailija
19/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama miten pitkä matka kunhan matkaan ei mene yli puolta tuntia eikä maksa kohtuuttomasti.

Vierailija
20/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eskortti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme