Miehen lapset raivostuivat raskaudestani (edellinen poistui????)
Siis edellinen keskusteluni aiheesta ilmeisesti poistui? Teen nyt uuden, koska todella kaipaisin tilanteita.
Mutta lyhyesti tilanne uudelleen: Miehellä on kaksi teini-ikäistä lasta, jotka asuvat meidän kanssamme. Olen nyt raskaana ja viikko sitten kerroimme tästä teineille. Teinit kohtelevat minua nyt huonosti, mm. haukkuvat vauvaa parasiitiksi ja vaativat, että pysyn heidän "tieltään" poissa. Esimerkiksi toinen lapsista saattaa vaikkapa kattaa pöydän vain kolmelle ja totaalisesti esimerkiksi ignooraa puheeni ja keskeyttelee :(. On sanonut myös mm. että maha ei saa sitten näkyä, koska häntä ällöttää yms.
Lasten isä on puuttunut käytökseen, mutta tuntuu, että se on vain pahentunut.
Ja edellisessä ketjussa minut haukuttiin ja näille haukkujille tiedoksi: emme tätä vauvaa tekemällä tehneet, tarkoituksena oli laittaa alulle sitten, kun nuorempi lapsi olisi 17-18v. Nyt kuitenkin kävi näin ja enkä halunnut aborttia tehdä sen takia, että vauva sai alkunsa vähän liian aikaisin. Ilmeisesti av:n mukaan lasten vanhemmilla ei ole oikeutta harrastaa seksiä.
Tänään aion puhua miehen kanssa, kun hän tulee kotiin. Jos tilanne ei korjaannu, niin sitten joko lapset tai minä lähden talosta.
Kommentit (675)
Teinit varmaan vaan kokee että vauvalla heidät korvataan ja he kokevat etteivät he riitä teille kahdelle. Itse olen ollut samassa asemassa teinien kanssa... Yrittäkää viettää teinien kanssa aikaa ja muistuttakaa heitä että heistä edelleen välitetään. Yrittäkää järjestämään yhteistä aikaa ilman vauvaa esim. isä on vauvan kanssa kotona ja sinä olisit teinien kanssa esim. pienellä shoppailu reissulla tai edes syömässä. Myös pieni elokuvailta teineille porukalla sinun tai isän kanssa ilman vauvaa tuntuu varmasti mukavalta. Tiedän että vauva tarvii hoitoa ja vauvaa on vaikeaa saada pois kuvioista edes hetkeksi, mutta se tunne kun saa taas kaiken huomion edes hetkeksi ja vauvaa ei näy tai kuulu missään tuntuu mahtavalta! (Vaikka itse en sitä oikein näyttänytkään silloisella harvinaisella hetkellä) Sopikaa teinien ja isän kanssa yhdessä esim. kerran kuussa teinit saa päättää mitä teette illan esim. just se pieni shoppailureissu.
Nää on vain ideoita en tunne teinejäsi tai sinua ja miestäsi nämä vinkit on vain oman kokemukseni pohjalta uusioperheen lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sivuhuomautuksena, kaikki lapset ja kaikkien lapset eivät muutu perheelleen haistatteleviksi teini-ikäisiksi, vaikka kaikki muuttuvat toki teini-ikäisiksi.
Näytä minulle yksikin aikuinen joka ei koskaan teini-ikäisenä ärähtänyt yhdellekään perheenjäsenelle kertaakaan, ja minä näytän sinulle valehtelijan. ;-p
Vierailija kirjoitti:
Teinit varmaan vaan kokee että vauvalla heidät korvataan ja he kokevat etteivät he riitä teille kahdelle. Itse olen ollut samassa asemassa teinien kanssa... Yrittäkää viettää teinien kanssa aikaa ja muistuttakaa heitä että heistä edelleen välitetään. Yrittäkää järjestämään yhteistä aikaa ilman vauvaa esim. isä on vauvan kanssa kotona ja sinä olisit teinien kanssa esim. pienellä shoppailu reissulla tai edes syömässä. Myös pieni elokuvailta teineille porukalla sinun tai isän kanssa ilman vauvaa tuntuu varmasti mukavalta. Tiedän että vauva tarvii hoitoa ja vauvaa on vaikeaa saada pois kuvioista edes hetkeksi, mutta se tunne kun saa taas kaiken huomion edes hetkeksi ja vauvaa ei näy tai kuulu missään tuntuu mahtavalta! (Vaikka itse en sitä oikein näyttänytkään silloisella harvinaisella hetkellä) Sopikaa teinien ja isän kanssa yhdessä esim. kerran kuussa teinit saa päättää mitä teette illan esim. just se pieni shoppailureissu.
Nää on vain ideoita en tunne teinejäsi tai sinua ja miestäsi nämä vinkit on vain oman kokemukseni pohjalta uusioperheen lapsena.
Useimmat ihmiset haluavat omia lapsia, siis omia lapsia. Se on ihan biologiaa. Eivät miehen lapset ole ap:n lapsia, joten eivät he tietenkään voi "riittää" ap:lle.
Johan on kummallinen käsitys jos lähes aikuiset nuoret eivät tuota ymmärtäisi.
Itse oltiin isomman sisaruksen kanssa saman ikäisiä kuin nämä kaksi, kun saatiin pikkusisaruksia. Ja meillä sentään vanhempien ero oli todella riitaisa ja äitipuoli oli se hirveästi parjattu toinen nainen. Siltikään ei käyttäydytty tuolla tavoin, koska vanhemmilla on oma elämä ja saavat olla naimisissa kenen kanssa haluavat, ja se vauva ei päätä kenelle se syntyy ja milloin. Ollaan edelleen myös erittäin hyvissä väleissä äitipuolen kanssa joka oli meille aina kiva ja kohteli tasavertaisesti, vaikka ei me koskaan häntä toisena äitinä pidettykään. Sille kiukuttelevalle teinille saa ja pitääkin sanoa lujemmasti jos meno jatkuu tuollaisena. Jos on jotain ongelmaa taustalla niin se hoidetaan, mutta puututaan siihen huonoon käytökseen. Tuolla tavalla ei vain käyttäydytä ja kohdella toisia, piste.
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta en ymmärrä tätä ajatusta. Olen ollut itsekin se joskus kiukutellut teini ja mulla oli sisaruksia jotka oli pahempia. Sentään nykyään ymmärrän hävetä kuinka itsekäs kakara silloin olin, enkä sietäisi kyllä itse sellaista käytöstä keneltäkään nyt aikuisena. En tiedä miten omat vanhempani sietivät.
Niin, NYT osaat sitä hävetä, aikuisena. Mutta tässäkin ketjussa monet olettavat 14-v. tytön osaavan käyttäytyä ja suhtautua kuin aikuisen. Ei se vaan nyt toimi niin.
.
Sitäpaitsi kiukuttelua on monenlaista. Sitten on vielä erikseen halveksuva epäkunnioittaminen mitä tuo teini tekee.
Eikä sitä kukaan täyspäinen ole ehdottanutkaan katseltavaksi, vaan että pitäisi perheneuvolaan ottaa yhteys että saataisiin puolueettoman ammattilaisen avulla tämä solmu selvitettyä. Ap:n uhkailu lähtemisellä "jos tuon yhden käytös ei muutu", ei auta asiaa mihinkään suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sivuhuomautuksena, kaikki lapset ja kaikkien lapset eivät muutu perheelleen haistatteleviksi teini-ikäisiksi, vaikka kaikki muuttuvat toki teini-ikäisiksi.
Näytä minulle yksikin aikuinen joka ei koskaan teini-ikäisenä ärähtänyt yhdellekään perheenjäsenelle kertaakaan, ja minä näytän sinulle valehtelijan. ;-p
Tottakai teinit ärähtelevät, niin tekevät aikuisetkin. Ärähtäminen on kuitenkinv eri asia kuin haistattelu. Vai alatko sinä heti haistatella kun tulee jostakin sanomista tai eripuraa?
Voin ärähtää töissä, mutta en haistatella. Puolisokin joskus ärähtelee, mutta ei haistattele.
Joko se ap häipyi sen pullansa kans.
Mä tiedätkö alkaisin kohtelemaan heitä samalla tavalla. Tekisin ruokaa vain itelleni, en tekis mitään heille. En puhuisi.
Ehkä oppisivat.
Vierailija kirjoitti:
[Vai alatko sinä heti haistatella kun tulee jostakin sanomista tai eripuraa?
Voin ärähtää töissä, mutta en haistatella. Puolisokin joskus ärähtelee, mutta ei haistattele.
Voin alkaa kohta haistatella jos olet se sama vastaanjankaaja joka ei ymmärrä ettei teinin käytös kenenkään mielestä ole ok, vaikka saatammekin ymmärtää MIKSI hän niin käyttäytyy. Ymmärtäminen ja hyväksyminen ovat eri asioita, tiesitkö?
Ap ylireagoi, ihan kuin teinikin. Siksi perheterapia olisi paras vaihtoehto, jos eivät keskenään saa sovittua ilman tuota "minä tai nuo" asennetta.
On vapaitakin miehiä. Miksi tunkea jo valmiiseen perheeseen? Isommat lapset vihaavat jo nyt 'äitipuolta', ei se muutu. Olis kannattanut pitää housut jalassa eikä aiheuttaa lisää ongelmia.
Ne on sen miehen lapsia eikä apllä oo mitään sananvaltaa.
Vierailija kirjoitti:
On vapaitakin miehiä. Miksi tunkea jo valmiiseen perheeseen? Isommat lapset vihaavat jo nyt 'äitipuolta', ei se muutu. Olis kannattanut pitää housut jalassa eikä aiheuttaa lisää ongelmia.
Kertomuksen mukaan niillä ei ollut äitipuolta vastaan yhtään mitään, vain uutta vauvaa. Tuo kärttyilevä teinikin käsittääkseni oli ihan jees tästä isän uudesta vaimosta, kunnes ilman mitään ennakkovaroitusta ilmoitettiin että se on raskaana ja tyttö saa uuden pikkusiskon tai veljen. Sitä järkytystä teini on nyt purkanut sitten tähän helpoimpaan kohteeseen vaikka on kai vihainen isälleenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä täällä selitetään jotakin "kakkosvaimot ei ymmärrä olevansa aina kakkosia".
Jos pariskunta eroaisi esim. 7 vuoden avioliiton jälkeen ja mies löytäisi uuden naisen, menisi tämän kanssa naimisiin ja he eivät eroaisi vaan olisivat vielä eläkeiässäkin yhdessä aviossa, mikä kakkonen se toinen vaimo silloin olisi? Järjestyksessä toki, mutta kyllähän hän olisi vaimona ykkönen ja miehelle "se oikea", koska hänen kanssaan liitto olisi kestänyt.
Ei liittynyt aloittajan ongelmaan, mutta kiinnitin huomiota tuohon outoon ajatteluun.
Valitettavasti kakkosvaimo on melkein aina kakkosvaimo, mikä paljastuu viimeistään perunkirjoituksessa. Miehen ensimmäisen liiton lapset saattavat olla todella härskejä ja kun isä on poissa katkeruus ja kosto kakkosta kohtaan pääsee valloilleen. Lesken hämmästys voi olla suuri, kun aina oli omasta mielestään hyvissä väleissä ykkösliuton lasten kanssa. Avioero on lapselle (usein teinit ottavat sen raskaimmin) kovempi paikka kuin aikuiset tajuavat ja koston kohde on kakkosvaimo.
Miksi ihmeessä joku olisi katkera isän uutta vaimoa kohtaan? Haluaisivatko lapset, että vanhemmat pysyisivät naimisissa vaikka heillä ei ole enää toimivaa parisuhdetta, riidellään jatkuvasti ja toisella tai molemmilla on omat kuvionsa ja enää ei olla pariskunta ja perhe? Että sellainen "onnellinen" perhe?
Ja miksi juuri ISÄN uusi vaimo olisi "kakkosvaimo" ja häntä kohtaan ollaan katkeria? Mitä jos eron jälkeen äidillä on uusi mies, hänkö ei ole "kakkosmies" ja häntäkö lapset eivät inhoa?
Niinpä. Jos tunnet jonkun joka hoitaa työkseen perunkirjoituksia ja perintökiistoja, kysy häneltä. Yllätyin itsekin, kun aloitin työssäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä ilmeisesti olet työtön ja aina kotona?
En ole työtön, olen tällä hetkellä lomalla :) ap
Anteeksi vaativuuteni, mutta kun kerta selkeästikin tällä hetkellä seuraat ketjua niin miksi et vastaa mitään teinien äitiin liittyviin viesteihin? Tietääkö äiti riehunnasta ja onko halukas auttamaan? Miksei nuorempi voisi mennä jäähylle äitinsä luo? Kyseessä ei edes olisi poisheitto vaan kesäloman viettäminen äitinsä kanssa.
Äiti ei tiedä ainakaan vielä lapsensa riehunnasta, mutta miehellä on aikomus hänelle kyllä siitä kertoa. Puhetta on nyt ollut siitä, että tuo nuorempi tosiaan lähtisi koulun alkuun asti äidilleen, mutta en tiedä pahentaisiko se vain tilannetta, kun teini heitettäisi periaatteessa ulos. Tai sitten täytyy vaihtaa päittäin, että teini asuu äidillään suurimman osan ajasta ja vaihtaa koulua, jos tämä äidille käy. ap
Se oot sinä, joka lähdet. Ite levittelit etkä osaa käyttää ehkäsyä. Kasva aikuiseksi. Jos olisit mun tytär tai miniä, saisit huutia. Laittasin peilin eteen seisomaan ja kattomaan, missä vika. 😡
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, eronnut mies on vapaa mies. Lapset eivät tee miehestä (tai naisesta) varattua vaan parisuhde. Jos sitä ei ole, on vapaa.
Onko jossakin mainittu, että ap on "tunkenut valmiiseen perheeseen"? Jos teinien vanhemmat ovat eronneet jo ennenkuin ap ja mies tapasivat, kai vanhemmilla on oikeus uuteen parisuhteeseen (ja myös perheeseen) jonkun toisen kanssa, vaikka aikaisempi liitto ei toiminutkaan ja erottiin?
On aika paljon eri asia perustaa perhe eronneen ihmisen kanssa kuin pokata vielä naimisissa oleva, joka sitten eroaa. Silloin tavallaan tungetaan vieraaseen perheeseen, tosin varattu on samalla tavalla vastuussa siitä että tunkeminen onnistui, joten ei siinäkään voi kiukutella vain uudelle kumppanille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi vaativuuteni, mutta kun kerta selkeästikin tällä hetkellä seuraat ketjua niin miksi et vastaa mitään teinien äitiin liittyviin viesteihin? Tietääkö äiti riehunnasta ja onko halukas auttamaan? Miksei nuorempi voisi mennä jäähylle äitinsä luo? Kyseessä ei edes olisi poisheitto vaan kesäloman viettäminen äitinsä kanssa.
Äiti ei tiedä ainakaan vielä lapsensa riehunnasta, mutta miehellä on aikomus hänelle kyllä siitä kertoa. Puhetta on nyt ollut siitä, että tuo nuorempi tosiaan lähtisi koulun alkuun asti äidilleen, mutta en tiedä pahentaisiko se vain tilannetta, kun teini heitettäisi periaatteessa ulos. Tai sitten täytyy vaihtaa päittäin, että teini asuu äidillään suurimman osan ajasta ja vaihtaa koulua, jos tämä äidille käy. ap
Se oot sinä, joka lähdet. Ite levittelit etkä osaa käyttää ehkäsyä. Kasva aikuiseksi. Jos olisit mun tytär tai miniä, saisit huutia. Laittasin peilin eteen seisomaan ja kattomaan, missä vika. 😡
Mies sitä kumia käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs mummo se siihen tuli esittämään parempaa ihmistä :´D Ai että miniääsi ripittäisit jalkojen levittämisestä ja lapsenlapsen tekemisestä.. poikasi on suuri sankari kun käytti kulliaan välittämättä aikaisemmista lapsistaan.. Juu näinhän se menee mummokulta. Tää sun perseilevä lapsenlapsikin (tää nuorempi joka toivoo keskenmenoa) sais varmaan mummolta taputukset päähän, että hyvä vain kun toivomme mummon lapsenlapsen kuolemaa. Miks oi miks mt-potilaat sekoilee vauvalla... Noh toisaalta, mt-potilaiden tekstit kyllä tunnistaa, että ihan itsepä tässä olen provosoitumassa...
Vierailija kirjoitti:
Ne on sen miehen lapsia eikä apllä oo mitään sananvaltaa.
Jos ap haluaa olla osa tuota perhettä jonka mies lapsineen muodostaa, niin täytyyhän hänellä jotain sananvaltaa olla. Isän asia on rankaista ja puhutella huonosti käyttäytyviä lapsiaan, mutta kyllä ap saa kohteliaasti huomauttaa epäkohteliaasta käytöksestä.
Mutta jos vanhempi teini nyt käyttäytyy kiltisti, voisiko häntä pyytää kattamaan pöytä nuoremman sijasta, esimerkiksi?
Laittakaa teini valitsemaan: Joko pää pois p*rseestä ja käytöstavat haltuun, tai vaihtoehtoisesti jos teidän talon säännöt ja elämäntapa eivät miellytä, myös saa muuttaa äitinsä luokse.
Kyllä tuon ikäinen pystyy valitsemaan, missä haluaa asua, jos vauva on maailman loppu, niin ehkä äitinsä luona asuminen sopisi hänelle paremmin.
"Käytetyissä" miehissä on tuo ongelma mahdollinen, mutta kun se perheellinen eronnut mies alkaa uuteen suhteeseen ja siinä uutta perhettä perustaa, hänellä se ensisijainen vastuu on OMAAN edelliseen perheeseensä nähden mahdollisten ongelmien selvittelyn suhteen, ei uudella puolisolla. Miehen tuossa ensisijaisesti pitäisi omien lastensa kanssa asiasta keskustella, hänellähän suurempi auktoriteettikin - tietenkin - omiin lapsiinsa on, samoin päätäntävalta.
Täällä mouhotaan, kuinka teinejä ei saa laittaa pihalle kodistaan. Sen enempää uutta puolisoa ja tulevaa lastakaan ei voi tuosta vain laittaa pihalle, kun teinit nyt eivät innostuneetkaan perheenlisäyksestä. Samanlainen vastuu ja velvollisuus sillä miehellä on sekä edellisiä lapsiaan kuin tulevia/nykyisiäkin lapsiaan kohtaan.
Ja voi sellainen uuden vaimon pihalle laittaminen tulla kalliiksikin, jos ei ole avioehtoa tai jos talo on vaimon ja on avioehto. Ei välttämättä ole sitten sitä taloa itsellä ja teineilläkään kun on erottu vaan ovat joka tapauksessa joutuneet pihalle.