Miehen haluttomuus, onko mitään enää tehtävissä?
Alan olla väsynyt jo pitkään kestäneeseen parisuhdetilanteeseen, jossa mies ei osoita hellyyttä, läheisyyttä eikä kaipaa seksiä. Olemme ns. vanha pari yhdessä jo parikymmentä vuotta, rakastan miestäni kovasti, hän on siis kaikin puolin muuten hyvä mies, mutta tämä nykyilanne surettaa ja huolettaa. Onko kaikki ihana jo suhteessa nähty, kuinka pitään omat toiveeni ja haluni voi sysätä syrjään vain odottamaan koska mies jaksaisi tehdä asialle jotain. Tilanne kiristää välejä, minkä vuoksi pikku riitoja ja kiistelyä tulee yhä useammin.
Meillä ei siis halut kohtaa ollenkaan, itse olen aina ollut se aktiivisempi ja halukkaampi, mutta vuosien mittaan tuo miehen haluttomuus ja vetäytyminen on vaan korostunut. Meillä saattaa olla kuukausien taukoja, kun itse kaipaisin seksiä ja läheisyyttä viikottain tai edes joka toinen viikko. Ei siis mielestäni mikään ihan kohtuuton vaatimus. Kyse ei ole myöskään siitä etteikö mies kykenisi tai hänellä olisi jotain fyysisiä rajoitteita.
Kovasti toivoisin, että saisin illalla käpertyä miehen kainaloon, että pienet vinkit johtaisivat johonkin, mutta ei. Asioista on myös puhuttu monen monta kertaa, mutta muutosta ei synny. Mies väittää että syy ei ole minussa, häntä ei vaan huvita. Tämä syö jo naiseuttani, koska en koe olevani viehättävä tai haluttava oman mieheni silmissä, mitä niin kovasti toivoisin olevani!
Meillä on lapsia joten se yhteinen aika ajoittuu iltaan, kun lapset on saatu nukkumaan, mutta miehen kiinnostus on lähinnä pelikonsolin pelaaminen tai tv:n tuijottaminen ja sänkyyn päästyään alkaa heti nukkumaan. Toiveikkaana saatan odottaan että jos tänään, mutta mies kääntää selän, toivottaa hyvää yötä ja kohta jo kuorsaa.
Myöskään omat hellät kosketukset tai lähelle pyrkiminen eivät tuota tulosta. Olen saanut pakit niin monta kertaa etten enää jaksa yrittää. Olen mielestäni oikeutettu siihen tunteeseen että minua halutaan, eikä niin päin että joudun vaatimaan esim. seksiä ja sitten se pakkotoimitus vaan suoritetaan pikana alta pois. Tämän vuoksi pohdin monesti onko suhteella tulevaisuutta, voiko tässä enää tapahtua muutosta parempaan. Mitä ihmettä voin sanoa tai tehdä että mies heräisi?! Vertaistukea?
Kommentit (40)
Ota määrätietoinen ote hommaan ja näytä mallia. Kuukauden verran aamuin illoin kun tarjoat miehelle oraalista iloa (loppuun asti), voin taata että ääni muuttuu kellossa. Eikä tämä ole mikään vitsi.
Auts ei kuulosta hyvältä. Joko hyväksyt tuon tilanteen ja elät sitten noin tai teet päätöksen erota ja etsit miehen, jota kiinnostaa seksi.
Meillä ei ole ollut seksiä pariin kuukauteen. Ei johdu siitä ettei mies haluaisi, mutta kumpikaan meistä ei vaan tee aloitetta. En tiedä mitä tämä on.
Eikö kellään ole kokemusta vastaavanlaisesta tilanteesta? Olen yrittänyt vakuuttaa itselleni, että seksi ei voi olla niin tärkeää, että sen vuoksi pitäisi lähteä eri teille ja hajottaa muuten toimiva liitto ja perhe. Mutta kun seksi ja läheisyys puuttuu niin sen merkitys vaan korostuu ja vaikuttaa ihan kaikkeen :( Pelkään, että joudun jo nelikymppisenä mummoutumaan ja tyytymään tilanteeseen, toivoen parempia aikoja ilman varmuutta siitä, että niitä vielä olisi näköpiirissä. Haluaisin miehen heräävän ja avautuvan jos mielessä on jotain, jota ehkä yhdessä voisimme ratkoa. Haluaisin kaivaa sen kipinän jostakin! Tulitikut on hukassa... Ap
Mikset hanki miestä joka haluaa sinua?
Todennäköisesti miehesi ei vain saa seksistä samaa mitä sinä. Onko teidän seksi vain sitä, että saat nopean tyydytyksen ja miehesi jää ilman?
Toinen syy voi olla se, että miehesi joutuu tekemään suurimman osan kotitöistä ja on aivan rättiväsynyt tämän jälkeen. Harvalla siinä on seksi ensimmäisenä mielessä.
oletko lihonut ? Muista että ikä ei lihota.
Olen pahoillani tilanteestasi. Elämänkokemukseni perusteella veikkaisin, että tuosta ei ole enää paluuta sinua tyydyttävään tilaan. Jos toinen kyllästyy noin pahasti kumppaniinsa seksuaalisesti, niin iltapäivälehtien vinkeistä tai terapioista ei ole enää apua. Valinta on nyt sinun: loppuelämä tuota tai ero suosiolla. Olet mielestäni aivan liian nuori heittäytymään pysyvästi nunnaksi. Ja jos mies on muuten niin mukava kuin sanot, niin ehkä voisitte jäädä eron jälkeen ystäviksi.
Joko sillä on toinen tai sitten se vetää käteen. Onhan tuo selvitettävä. Puhukaa.
"Meillä ei siis halut kohtaa ollenkaan, itse olen aina ollut se aktiivisempi ja halukkaampi, mutta vuosien mittaan tuo miehen haluttomuus ja vetäytyminen on vaan korostunut."
Tästä kannattaisi kaikkien ottaa opiksi. Ei ikinä pidä ryhtyä pitkään suhteeseen, jos alun perinkään seksihalut tai -mieltymykset eivät kohtaa. Ajan mittaan ne eivät lähesty toisiaan, vaan ajautuvat vain yhä kauemmas ja kauemmas.
Aloittajan tapauksessa valitettavasti vaihtoehdot lienevetä puutteessa eläminen, avoin suhde tai ero. Ihmisen perusluonne ei pyytämällä muutu.
Aseksuaalisuus on nykyään kuuminta hottia!
Olette puhuneet asiasta, mutta mitä? Oletko suoraan kysynyt, onko jotain, mitä voisit tehdä toisin?
Onko muuten testosteronitasot mitattu?
Täällä myös mies jarruttelee. Kehuu minua ja pitää hyvänä kyllä mutta epäonnistumisen pelko on liian suuri aktiin ryhtymiselle. Harmittaa.
"Kovasti toivoisin, että saisin illalla käpertyä miehen kainaloon, että pienet vinkit johtaisivat johonkin, mutta ei."
Tässä on syy sille, että ei ole läheisyyttä
Samaa mieltä kuin edellinen.
Olen sinua nuorempi, 35 v seksuaalisesti aktiivinen nainen jolla muutama parisuhde takana.
Ja sanon tällä kokemuksen syvällä rintaäänellä, ettei se mies tuosta muutu. Ota ero, maailma ei siihen kaadu eivätkä lapset mene pilalle. Pysykää ystävinä miehen kanssa, mutta sinä kyllä löydät intohimoisen suhteen ja maailma on miehiä täynnä, jotka mielellään rakastelisivat kanssasi.
Pistä tuulemaan nyt vaan. Sitten alat ihmetellä, mikset tehnyt sitä aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä kuin edellinen.
Olen sinua nuorempi, 35 v seksuaalisesti aktiivinen nainen jolla muutama parisuhde takana.
Ja sanon tällä kokemuksen syvällä rintaäänellä, ettei se mies tuosta muutu. Ota ero, maailma ei siihen kaadu eivätkä lapset mene pilalle. Pysykää ystävinä miehen kanssa, mutta sinä kyllä löydät intohimoisen suhteen ja maailma on miehiä täynnä, jotka mielellään rakastelisivat kanssasi.
Pistä tuulemaan nyt vaan. Sitten alat ihmetellä, mikset tehnyt sitä aikaisemmin.
Samaa mieltä viestin nro 11 kanssa siis.
Ehti tulla jo uusia kommentteja kun kirjoitin tätä.
Velisisko/kaveruus-tieltä ei ole paluuta. Temput eivät auta.