Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pankki kyselee tulotietojani? Mitä se pankille kuuluu, en ymmärrä?

Vierailija
21.07.2020 |

Kyseessä pankki, jonne minulla on tili, mutta jota en käytä päivittäisessä pankkitoiminnassa ja jonne tilille esim palkkani ei mene. Mitä tällainen pankki tekee tiedolla, mikä palkkani on?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunismia.

Vierailija
2/26 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

laki vaatii

Vierailija
4/26 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kato pankin sivuilta 🙄

Vierailija
5/26 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilevät sinua rahanpesusta XD

Vierailija
6/26 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole joutumassa ongelmiin. Ellet oikeasti pese rahaa.

Vierailija
7/26 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama asia nyppii minuakin. Ja kyselijänä on se pankki, jonne minulla tulee säännöllisesti rahaa tilille. Tuli mieleen, että oliko se jonkinlainen totuusleikki eli haluttiin katsoa, puhunko totta. Ja kuitenkin rahaliikenteen pankki olisi saanut selville omia koneitaan käyttäen. Minusta ei myöskään kuulu pankille, onko minulla tili myös jossakin toisessa pankissa. Jotain yksityisyyden suojaa, pliis!

Vierailija
8/26 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi laki vaatii? Olen ihan tavallinen ihminen. Ei tällaisia ole koskaan ennen kysytty. Ei mielestäni kuulu pankille.

Vierailija
9/26 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole joutumassa ongelmiin. Ellet oikeasti pese rahaa.

Kuinka todennäköistä on, että tavalliset suomalaiset pesevät rahaa? Ihan naurettavaa. Keksittyisivät keinoihin, joilla  rikolliset oikeasti saadaan kiinni.

Vierailija
10/26 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kysyivät myös menoistani. Sehän nyt ei ainakaan liity rahanpesuun. Miksi pankin pitäisi tietää, mitä menoni ovat?

Vierailija
11/26 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi laki vaatii? Olen ihan tavallinen ihminen. Ei tällaisia ole koskaan ennen kysytty. Ei mielestäni kuulu pankille.

Yhdysvaltojen viranomaiset vaativat kyselyitä rahanpesun ehkäisemiseksi. Jos pankki ei niitä tee, ulkomainen rahaliikenne estyy.

Vierailija
12/26 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella typerää. Tälläkö muka jotain rahanpesua estetään?? Buhahhhaaa niin varmaan 😂😂😂😂😂

Vierailija
13/26 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvaltojen viranomaiset vaativat kyselyitä rahanpesun ehkäisemiseksi. Jos pankki ei niitä tee, ulkomainen rahaliikenne estyy.

Mitä Yhdysvalloille kuuluu mun tuloni ja menoni? Enhän ole siellä koskaan edes käynyt.

Vierailija
14/26 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

laki vaatii

Se on jännä miten tuollaisia urkinta lakeja voidaan säätää ja niiden perusteella kajota yksilön oikeuksiin. Monta vuotta sitten avasin toiseen pankkiin säästötilin. Kysyttiin onko minulla auto? Olin aivan että täh mitä sillä on teille merkitystä? No kun meidän pitää tehdä tämmöinen kysely. Siinä oli muutakin typerää mutta toi auto kysymys jäi mieleen.

Vierailija
15/26 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ajattelit sitten että tällä palstalla saa paremman vastauksen kuin kysymällä pankista suoraan?

Vierailija
16/26 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska pankin pitää lain mukaan estää harmaata taloutta ja rahanpesua.

Pankki ei tiedä oletko sinä osallisena tuollaisessa toiminnassa, joten kysyvät rahojen alkuperää selvittääkseen oletko kenties rahanpesijä tai muuten liikuttelet epämääräistä rahaa.

Ajatus perustuu siihen että esim huumekauppiaan tai muun laittomasta toiminnasta rahansa saavan elämä tulee vaikeammaksi jos hän ei voi käyttää pankkijärjestelmää rahaliikenteeseen. Ei se mahdotonta ole sittenkään, mutta ompahan edes hieman vaikeampaa.

Vierailija
17/26 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

laki vaatii

Se on jännä miten tuollaisia urkinta lakeja voidaan säätää ja niiden perusteella kajota yksilön oikeuksiin. Monta vuotta sitten avasin toiseen pankkiin säästötilin. Kysyttiin onko minulla auto? Olin aivan että täh mitä sillä on teille merkitystä? No kun meidän pitää tehdä tämmöinen kysely. Siinä oli muutakin typerää mutta toi auto kysymys jäi mieleen.

Tulee sellainen olo, että noiden kyselyiden tarkoitus on tehdä jotain asiakasprofilointia markkinointitarkoituksiin. Mitä en voi sietää.

Minultakin kysyttiin tuota. Sanoin, että joo, on autoja, mutta en muista, kuinka monta niitä on. Ainakin kaksi, ehkä kolme tai neljä.

Vierailija
18/26 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska pankin pitää lain mukaan estää harmaata taloutta ja rahanpesua.

Pankki ei tiedä oletko sinä osallisena tuollaisessa toiminnassa, joten kysyvät rahojen alkuperää selvittääkseen oletko kenties rahanpesijä tai muuten liikuttelet epämääräistä rahaa.

Ajatus perustuu siihen että esim huumekauppiaan tai muun laittomasta toiminnasta rahansa saavan elämä tulee vaikeammaksi jos hän ei voi käyttää pankkijärjestelmää rahaliikenteeseen. Ei se mahdotonta ole sittenkään, mutta ompahan edes hieman vaikeampaa.

Miksi rikollisen aineksen vuoksi pitää tavallisen kansalaisen elämästä tehdä hankalampaa?

Vierailija
19/26 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ajattelit sitten että tällä palstalla saa paremman vastauksen kuin kysymällä pankista suoraan?

Miten kysyn sieltä suoraan, kun verkkopankin kautta tuota kyselivät? En todellakaan soita pankin maksulliseen jonotuspuhelimeen kuunnellakseni 45 min hissimusiikkia kysyäkseni, miksi he kyselevät asioita, jotka ovat yksityisasioitani.

Vierailija
20/26 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä Yhdysvalloille kuuluu mun tuloni ja menoni? Enhän ole siellä koskaan edes käynyt.

Ei kuulukaan, mutta niin vain ovat onnistuneet eurooppalaisetkin pankit kiristämään noudattamaan omia määräyksiään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan