Romanttisia kirjoja?
Eli minulle saisi suositella niitä hyviä hömppäkirjoja tai vähemmän hömppiä, romantiikan nälkään.
Olen moniruokainen ja koronan aikana olen lukenut
- Tuulen viemää
- Nälkäpeli
- Nora Robertsin 2 kirjaa (toinen oli kai joku savuhuntu?)
- Suden läheisyys (hevoskuiskaajan kirjoittajalta)
- Humiseva harju
- Kesärakkaus (superhömppä)
- Kotiopettajattaren romaani
(aikaisemmin olen lukenut Jane Austenia)
Nuo kaikki oli minusta hyviä, joten kirjoitustyylillä ei ole väliä, tarina ratkaisee.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Oletko lukenut Jojo Moyesin kirjoja?
Romantiikkaa, mutta raikkaalla nykyaikaisemmalla otteella.
En ole lukenut. Osaatko suositella tiettyä, vai onko luettavia kaikki?
Vierailija kirjoitti:
Anna Karenina
Tämä on varmasti sellainen, joka on pakko lukea.
Kokeiles sitä Seitsemän sisaren sarjaa, Lucinda Riley. Jotenkin koukuttava ja kiinnostava. Enni Mustosen kirjat ovat yllättäneet minut historian vihaajan posiitivisesti.
Jude Deverauxin hömppä on hyvää historiallista proosaa :)
Vierailija kirjoitti:
Kokeiles sitä Seitsemän sisaren sarjaa, Lucinda Riley. Jotenkin koukuttava ja kiinnostava. Enni Mustosen kirjat ovat yllättäneet minut historian vihaajan posiitivisesti.
En ollut kuullut tuosta Seitsemän sisaren sarjasta. Vaikea kahlata läpi miljoonia kirjoja, etsien romanttiikka. Siksi tulin täältä kysymään kiitos, laitan heti listalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Romantiikkaa, mutta raikkaalla nykyaikaisemmalla otteella.En ole lukenut. Osaatko suositella tiettyä, vai onko luettavia kaikki?
En ole ihan kaikkia (vielä) lukenut, mutta kaikki ne mitä olen lukenut, ovat olleet hyviä. Tunnetuin kirja lienee Kerro minulle jotain hyvää, sìihen on sitten kaksi jatko-osaakin, mutta tuo Kerro minulle jotain hyvää toimii myös yksinään.
Dekkaristina paremmin tunnettu Anna Jansson on kirjoittanut ainakin kaksi hömppäkirjaa, eka oli Amorin kiehkurat. En yleensä edes pidä hömpästä, mutta noissa on hyvät tyypit, ei imelää kerrontaa ja dekkaristina saa tarinan rullaamaan.
Jojo Moyesin kirjoja suosittelen myös, kivaa kesälukemista. Etenkin häneltä kirjat: kerro minulle jotain hyvää, Jos olisit tässä ja Elä rohkeasti.
A. S. Byatt: Riivaus - romanttinen kertomus. Todella hieno teos.
https://www.kirjavinkit.fi/arvostelut/riivaus-romanttinen-kertomus/
Kiitos vastanneille. Nyt sai jo vähän vinkkejä, niin tietää mitä lähtee etsimään
-AP
Luin juuri Beth O'Learyn Kimppakämppä-kirjan. Kertakaikkiaan herkullinen ja kirjassa on tuore tilanteen asettelu. On hömppää, ei vakavastiotettavaa romantiikkaa.
Ihan ehdottomasti Jenny Colganin kirjat: Uusia lukuja ja onnellisia loppuja, Majakanvaloa ja tuoreen leivän tuoksua.
Jojo Moyes on loistava, kuten täällä jo sanottiinkin. Samoin tuo Kimppakämppä on hyvä kirja.
Simona Ahrnstedilta ainakin historialliset on olleet hyviä.
Diana Gabaldonin Matkantekijä-kirjasarja. Tästä on tehty myös Netflixiin sarja Outlander.
Romantiikkaa, mutta raikkaalla nykyaikaisemmalla otteella.