Puhelinmyyjä (tai tällä kertaa ostaja) syytti minua valehtelijaksi kun sanoin etten omista koruja
Joku kultaseppä tai hänen kätyrinsä soitti ja halusi ostaa vanhoja koruja. Sanoin etten omista yhtäkään korua, niin tokaisi että älä valehtele, kaikki naiset omistavat. Minä puhuin ihan totta.
Kommentit (8)
Sama mulla. Sanoin että en lähetä yhtä katkennutta hopealusikkaa mutta kaikilla on kuulemma paripuolia korvakoruja ja katkenneita kultaketjuja. Ei mulla.
Kuka nyt muutenkaan alkaa puhelimessa omaisuudestaan kertoa. Mulle lehtimyyjä närkästyi, kun harkitsin tilausta, mutta en sitten ottanut kuitenkaan. Ihan rahan takia olin tilauksen lopettanutkin. Ei nyt noin suoraan moittinut, mutta silleen tuhahteli, että vai niin. Joku muu lehtimyyjä on sen jälkeen soitellut, mutta ei ole huvittanut vastata, kun tuo oli niin rasittava.
Minäkin sanoin romukullan ostajalle etten välitä "kullasta ja killuttimista", joten sellaisia minulla ei ole myytävänäkään, hyvästelin ja suljin puhelimen.
Hiljattain edesmenneen sisareni jäämistöstä sain sittmmin pari korua, joita kai tulen jossain vaiheessa käyttämään ja jos en, ovat sellaisia, että myyn pois koruina, en romuksi.
Aikanaan täytyy miettiä mitä tehdään vanhempiemme ihan tavallisille, sileille kultasormuksille, pidetäänkä muistoina sisarusten kesken, annetaanko jonkun jälkeläiselle käyttöön vai myydäänkö (koruina vai romumetalliksi?).
Tuttava sanoi kerran, että vaikkei muuten koruista välittäisikään, sormuksesta on kuulemma se hyöty, että ulkomailla tietyissä paikoissa matkustaessa yksinäisellä naisella on hyvä olla joku vaatimaton sormus, sellainen joka ei houkuttele ryöstäjiä, mutta karkottaa muuten liian likelle pyrkivät "don juanit". Vieläköhän tätä toimii, kenelläkään kokemusta?
Vierailija kirjoitti:
Sama mulla. Sanoin että en lähetä yhtä katkennutta hopealusikkaa mutta kaikilla on kuulemma paripuolia korvakoruja ja katkenneita kultaketjuja. Ei mulla.
Sama minullakin. Aivan omituinen myyntitaktiikka.
Miksi te vastaatte tuntemattomiin numeroihin ja alatte vielä keskustelemaan jonkun törpön romukullanostajan ksnssa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi te vastaatte tuntemattomiin numeroihin ja alatte vielä keskustelemaan jonkun törpön romukullanostajan ksnssa?
On niihin tuntemattomiinkin numeroihin hyvä vastata, siellä voi olla joku, jolla on ihan oikeaa asiaakin, mutta mitään velvollisuutta ei ole jutella sen paremmin myyjien kuin ostajienkaan kanssa. Itse sanon yleensä etten koskaan osta mitään puhelimesta ja toivotan päivänjatkot, nykyään useimmat ehtivät hihkaista kiitos kuulemiin ennen kuin ehdin katkaista puhelun, jotkut kuuluvat kuitenkin vielä jatkavan myyntipuhettaan.
Jaa. No olipa törppö. Minulla saattaa pari korua jossain pyöriä, mutta ne ovat rihkamaa, vuosikymmenien takaa.