Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto: mitä voi jättää vanhaan asuntoon?

Vierailija
21.07.2020 |

Kattolamput?
Seinähyllyt?
Varastoon vanhat maalipurkit (että tietää, millä sävyllä on maalattu) tai poistetut lämpöpatterit?
--
Mitä olette itse jättäneet tai teille on jätetty?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos seinähyllyt poistaa täytyisi reiät paikata ja seinä ehkä maalata.

Vuokrakämpissä kiinteäasenteisia kalusteita ei saa irrottaa, esim. sälekaihtimet pitää jättää, vaikka olisi itse kustantanut ne.

Perätön tieto. Se, joka on maksanut kaihtimet, vie ne mukanaan.

Vierailija
22/56 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos vuokralainen ei maksa tuota tyhjenys-ja siivouslaskua, lasku menee perintään ja jos sittenkään maksa lasku menee ulosottoon.

Luottoa on sitten turha hakea mistään vuosikausiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi viedä sälekaihtimia mukanaan.

Seuraava vuokralainen ei voisi enää asentaa sälekaihtimia, koska loppumasto ikkunan yläosa kestä asennusta.

Oma valinta asennuttaa sälekaihtimet, olisi voinut rullaverhot.

Vierailija
24/56 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvä nyrkkisääntö on, että asunnon pitäisi olla yhtä tyhjä kun sinne muuttaessasi. Jos jotain haluat jättää niin sovi asiasta vuokranantajan kanssa. Vaikka sinä luulet olevasi hyväsydäminen ja jätät lamppusi seuraavalle, niin se voikin olla tälle romua, koska omistaa jo omantyyliset lamput. Ei se seuraava vuokralainen tee mitään maalipurkeilla tai tapettijäämillä, vuokranantaja sensijaan voi niitä hyödyntää (muttei ne kuulu vuokralaisen varastoon säilytettäväksi).

Vierailija
25/56 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi viedä sälekaihtimia mukanaan.

Seuraava vuokralainen ei voisi enää asentaa sälekaihtimia, koska loppumasto ikkunan yläosa kestä asennusta.

Oma valinta asennuttaa sälekaihtimet, olisi voinut rullaverhot.

Älä jauha paskaa.

Vierailija
26/56 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokrakämpissä kiinteäasenteisia kalusteita ei saa irrottaa, esim. sälekaihtimet pitää jättää, vaikka olisi itse kustantanut ne.

Et sitte yhtään aiemmin kertonu. Entäs nuo jääkaapit sekä keittiön kaapit sun muut. Oliki aika duuni saada raahattua ne kyyläävien naapurien silmien alta pakuun. Varmaan kyttäävät kolmessa vuorossa...

Vierailija
27/56 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättäisin hyllyt jos ne on porattu seiniin. Meidän vuokrakämpän edellinen asukas oli ottanut mukaansa hyllyt, mutta jättänyt rumat kiinnikkeet seiniin (joita ei saisi edes irrottaa asbestin takia)

Saa irroitettaa jos on muutamalla ruuvilla porattu.

Vierailija
28/56 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeripalat lampoujen paikalle.

Vierailija
29/56 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seinässä olevien tapettien ylijäämät (jos tarttee paikkailla)?

Mitä mä just luin?

Tapetoidessa on sävyerojen välttämiseksi tarkkaa, että kaikki rullat ovat samaa erää. Nyt sitten meinaat paikata sen vanhan valossa haalistuneen tapetin komeron perillä valolta suojassa säilytetyllä rullalla?

😂😂😂

Vierailija
30/56 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on jätetty 120 cm leveä runkopatja, säkkituoli, lukuisia hyllyjä, pöytiä ja rikkinäisiä nojatuoleja, sanomalehtiä, tyhjiä pulloja (ei kierrätyskelpoisia), kukkaruukkuja, 2 laatikollista liinavaatteita, verhotankoja ja peilejä. Vastaavasti vuokralaiset vievät mielellään mennessään valaisinten sokeripalat, ikkunoiden avaamisessa tarvittavan "kahvan", jääkaapin (jos se on pieni eli alle 100 litraa), sälekaihtimet, pimennyskaihtimet, verhotangot (juu, näitä viedään ja jätetään), peilikaapin sekä suihkuseinän.

Vierailija
31/56 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seinässä olevien tapettien ylijäämät (jos tarttee paikkailla)?

Mitä mä just luin?

Tapetoidessa on sävyerojen välttämiseksi tarkkaa, että kaikki rullat ovat samaa erää. Nyt sitten meinaat paikata sen vanhan valossa haalistuneen tapetin komeron perillä valolta suojassa säilytetyllä rullalla?

😂😂😂

Kaikki tapetit ei ole suorassa auringonvalossa ja haalistu. Toki jos haluaa, että 10x3 cm repeämän takia uusitaan koko seinän tapetit, niin kyllä se minulle vuokranantajana sopii. Sinähän sen maksat.

Vierailija
32/56 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kelpas uudelle omistajalle pesukone, mikroaaltouuni, kahvinkeitin (käyttämätön), ruokailuryhmä ja kattovalaisimet.

Vierailija
33/56 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jättäisin hyllyt jos ne on porattu seiniin. Meidän vuokrakämpän edellinen asukas oli ottanut mukaansa hyllyt, mutta jättänyt rumat kiinnikkeet seiniin (joita ei saisi edes irrottaa asbestin takia)

Saa irroitettaa jos on muutamalla ruuvilla porattu.

Joo, meillä on niitä melkein 30. On kyllä ruma!

Vierailija
34/56 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiintokalusteet ja keittiön isot kodinkoneet. Ei muuta.

Vierailija
35/56 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitte yhtään aiemmin kertonu. Entäs nuo jääkaapit sekä keittiön kaapit sun muut. Oliki aika duuni saada raahattua ne kyyläävien naapurien silmien alta pakuun. Varmaan kyttäävät kolmessa vuorossa...

Saksassa ainakin on tyypillistä viedä keittiön kaapit mukanaan muutettaessa. En kyllä kuollaaksenikaan käsitä että miksi, mutta näin se vaan menee.

Vierailija
36/56 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksassa ainakin on tyypillistä viedä keittiön kaapit mukanaan muutettaessa. En kyllä kuollaaksenikaan käsitä että miksi, mutta näin se vaan menee.

Useissa maissa mm. Norjassa jääkaappi pitää hankkia itse, joissain maissa jopa kokonainen keittiö putkineen kaikkineen.

Vierailija
37/56 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistetut lämpöpatterit?? Ethän sä nyt lämpöpattereita ole irroittanut?

Vierailija
38/56 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin edellisen puolisoni. Saa neuvoa seuraavalle miten päin haarukat laitetaan astianpesukoneesseen ja kuinka monta palaa vessapaperia saa päivässä kulua.

Vierailija
39/56 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut että pyörävarasto on oikea paikka jättää hajonneet kalusteet ja kodinkoneet. Sinne vaan. Meidän varastossa lojuu jopa hajonneita vaatteita ja p@skaisia petauspatjoja.

Vierailija
40/56 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti ei pitäisi jättää mitään, mikä ei asunnossa jo valmiiksi ollut tai mistä ei ole sovittu uuden asukkaan tai vuokranantajan kanssa.

Tosin olen jättänyt itse hankkimani palohälyttimen, sekä valmiiksi ostettuja vaihtolamppuja kiinteisiin valaisimiin. Esim niitä kylppärin putkilamppuja siis.

Sovitusti seuraavan asukkaan kanssa olen jättänyt myös ihan parvekkeen mattoa ja seiniin hyllyn.

Mutta älkää jättäkö suihkuverhoa tai vessaharjaa! Hyi hel vetti. Olen vuokra-asuntovälittäjä ja kierrän paljon tyhjissä asunnoissa, lähes kaikissa on aina jätetty tuo vessaharja. Miksi!?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan