Ovatko kaikki muut nyt ihan tyytyväisiä tähän kotimaanmatkailuun?
Juu, tiedetään, että ulkomaille kyllä pääsee jo, mutta mieheni ei saisi mennä reissun jälkeen töihin kahteen viikkoon. Lomailemme siis siksi nyt kotimaassa. Tuntuu, että kaikki somevaikuttajat ovat NIIN tyytyväisiä kotimaanmatkailuun, että voisi kuvitella, etteivät ikinä enää halua pois Suomesta. Itselläni asia on päinvastoin, eli tämän kotimaanmatkailun aikana olen todella kaivannut ulkomaille. Muita?
Kommentit (97)
Täällä on ap siitä työnantajan omin päin karanteeniin määräämisestä:
https://www.yrittajat.fi/yrittajat/kaikki-koronasta-yrittajalle/a/ohjee…
"Saako työnantaja määrätä työntekijän palkattomaan karanteeniin, jos hän palaa ulkomaanmatkalta?
Eristykseen tai karanteeniin määräämisestä päättää kunnan tai sairaanhoitopiirin nimetty tartuntataudeista vastaava lääkäri. Työnantaja tai työterveyshuolto eivät siis voi määrätä työtekijää virallisesti karanteeniin. Työnantaja voi kuten missä tahansa muussakin tilanteessa määrätä työntekijän jäämään kotiin, mutta tällöin työnantajalla on normaali palkanmaksuvelvollisuus. Suositeltavaa on tällaisissa tapauksissa selvittää, voiko työntekijä tehdä esimerkiksi etätöitä matkalta palattuaan."
Eli kuten sanoin, ei voi määrätä jos viranomaiset eivät määrää paitsi jos maksaa palkan siltä ajalta.
1
Minä en rehellisesti sanottuna kaipaa nyt ollenkaan ulkomaille, vaikka tykkään kyllä matkustaa silloin tällöin. Minulla ei ole mitään hinkua olla etulinjassa tuomassa tänne sitä toista aaltoa. Onneksi pidän luonnosta, joten Suomi tarjoaa minulle ihan riittävästi nähtävää ja koettavaa.
Meidän ulkomaanmatkat peruttiin, eikä olla tilattu uusia. Kotimaanmatkailu ei kiinnosta kissan vertaa, joten ollaan lomailtu kotona. Paskin kesä ikinä 😠
Kyllä! Hyviä matkoja on ollut 😍
Kyllä olen, ei minulla ole mitään hinkua päästä ulkomaille. Yksi matka oli, mutta se peruttiin. Ei harmita yhtään.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Mikä on Suomen paras huvipuisto?
Kaipaan ulkomaille. meitä ei myöskään matkailu suomessa kiinnosta pätkääkään. Ollaan käyty riiassa hotellissa ja ens viikolla tallinnaan hotelliin.
Vierailija kirjoitti:
PowerPark 😍
Olen miettinyt samaa.. itse en ainakaan ole. Samaa metsää ja järviä se on jokapuolella Suomea, ravintoloissa samat pizzat, hampurilaisannokset tai paistetut muikut/lohikeitto "elämyksenä". Eikä sillä etten osaisi nauttia tästä mitä meillä on tai näkisin vain negatiiviset puolet, päinvastoin joka kesä nautin paljon Suomen luonnosta mm.mökkeilemällä, mutta kaipaisi sitä oikeasti jotain muutakin. Haen matkailulta eri kulttuurien kohtaamista, maisemia ja uusia makuelämyksiä (+edullisuutta).
Tuo somevaikuttajien hehkutus kotimaanmatkailusta tuntuu todella teennäiseltä. Hehkuttavat mm. jotain Kouvolaa jne. Okei, löytyy joka kaupungista ehkä se hieno ja kaunis kuvauksellinen kohta (hienolla filtterillä kyllästettynä) mutta sopii epäillä onko näillä somevaikuttajilla muuta motiivia tähän kuin raha(=työ). Varmasti palaavat ulkomaanmatkailun pariin heti kun "voi".
Ei lakkaa ihmetyttämästä, miten lyhyt kestokyky joillain ihmisillä on ja miten lyhytnäköisiä he ovat. Liikkeellä on tappava tauti ja sen leviäminen pitäisi estää, niin jotkut eivät pysty siltikään luopumaan esim matkustelusta tilapäisesti. Miten voi olka vaikeaa lykätä tarpeentyydytystä hetken?
Pystyykö ap ja kaltaisensa yhyään ajattelemään pidemmällä tähtäimellä? Että nyt eletään poikkeusoloissa ja sitten aikanaan, ehkä jo vuoden päästä, ainakin parin vuoden päästä, voi taas tehdä vapaammin muitakin asioita ja vaikka matkustaa. Kuinka pitkälle ap suunnittelet elämääsi yleensä? Mikä on koulutuksesi ja ammattisi? Oletko esim. kyennyt säästämään ja sijoittamaan rahaa, vai meneekö kaikki heti, mikä tuleekin?
Vierailija kirjoitti:
PowerPark 😍
Se on minunkin suosikkini.
Ihan normaali kesä meillä. Telttailtu muutama yö, mökillä, uimassa, tänään fillaroidaan kaupunkiin syömään... Loma vasta alussa.
Muutenkin lomaillaan enempi autoillen esim Norjassa, sinne olisi päässyt, mutta nythän se on täynnä suomalaisia joten ei ängetä sekaan.
Todella positiivistä että matkaillaan suomessa (paitsi koronalinko helsinkiin,) suomessa on pajon kivoja paikkoja ja samalla luonto kiittää kun ei lennetä ympäriinsä.
Vierailija kirjoitti:
Ei lakkaa ihmetyttämästä, miten lyhyt kestokyky joillain ihmisillä on ja miten lyhytnäköisiä he ovat. Liikkeellä on tappava tauti ja sen leviäminen pitäisi estää, niin jotkut eivät pysty siltikään luopumaan esim matkustelusta tilapäisesti. Miten voi olka vaikeaa lykätä tarpeentyydytystä hetken?
Pystyykö ap ja kaltaisensa yhyään ajattelemään pidemmällä tähtäimellä? Että nyt eletään poikkeusoloissa ja sitten aikanaan, ehkä jo vuoden päästä, ainakin parin vuoden päästä, voi taas tehdä vapaammin muitakin asioita ja vaikka matkustaa. Kuinka pitkälle ap suunnittelet elämääsi yleensä? Mikä on koulutuksesi ja ammattisi? Oletko esim. kyennyt säästämään ja sijoittamaan rahaa, vai meneekö kaikki heti, mikä tuleekin?
En itse asiassa olisi muutenkaan tänä kesänä matkustanut minnekään, koska en haluaisi olla tuomassa toista aaltoa Suomeen. Tuo mieheni työjuttu oli vain sellainen konkreettinen estäjä, vaikka ei sitten parin kommentoijan mukaan ollutkaan. Minulla on yliopistokoulutus, ja rahaa säästössä n. 20 000. Sijoittamista kokeilin, mutta ei tosiaan ollut kärsivällisyyttä, joten myin pois. Olen itsekin miettinyt, että voisiko minulla olla esim. ADHD.
Ap
En ole matkustanut sen enempää kotimaassa kuin ulkomaillakaan tänä vuonna. Enkä matkusta niin kauan kun se matkustaminen sisältää maskeja ja turvavälejä. Ihan hyvin voin olla kotona, vaikka normaalisti aika paljon matkustankin.
No Suomeen olisi kiva päästä äitiä ja isää moikkaamaan, mutta asun niin huonon koronatilanteen maassa, ettei tulisi mieleenkään nyt mennä.
Olen nyt reissannut muutamassa kotimaan kohteessa, ja onhan Suomessa toki hienoja paikkoja. Mutta olen aikaisemminkin matkustanut Suomessa paljon sekä lapsena että aikuisena, eikä täältä löydy minulle kovin paljoa mitään ns. uutta.
Lisäksi hintataso Suomessa on valitettavan korkea ja rahoilleen saa harvoin vastinetta esim. ravintoloissa.
Vierailija kirjoitti:
Meidän ulkomaanmatkat peruttiin, eikä olla tilattu uusia. Kotimaanmatkailu ei kiinnosta kissan vertaa, joten ollaan lomailtu kotona. Paskin kesä ikinä 😠
Voi luoja teitä inisiöitä! Maailmalla on ihan oikeasti hengestään kamppailevia ihmisiä tämän koronan takia!!! Koska te jun tit käsitätte sen!!!!! Minulta ei enää riitä ymmärrys teitä tyhjän ulisijoita kohtaan.
Asun maassa, jossa pian tulee taas luultavasti tiukka karanteeni, kun jengi vaan bilettää karanteeenihöllennysten myötä ja turistit taas löytäneet maalle pöljäilemään. Tartunnat nousussa!
Maskit päässä mennään joka paikkaan ja noudatan mieluusti kaikkia säädöksiä, jotta maailman tilanne saadaan paranemaan. Meidän kesä menee nyt muutenkin sisätiloissa, koska on aivan liian kuuma puuhastella tuolla yli 30 asteen helteessä yhtään mitään, joten hieman positiivisuutta kiitos kehiin sieltä kotimaan suunnalta! Teillä on siellä asiat vielä hyvin ja mielikuvituksen puutetta jos ei tekemistä keksi.
Vierailija kirjoitti:
Menee täysin hallituksen ja viranomaisten flegmaattisen suorituksen piikkiin. Jos edes nämä tahot eivät ota tautia vakavasti, niin miten muka tavallinen idari-tuulipukukansalainen sen osaisi tehdä? "Suositellaan vaan, ei oo pakko jos ei haluu" on niin surkean selkärangaton linja että ei sitä kukaan noteeraa.
Kotimaan matkailu oli mukavaa aiemmin. Tänä kesänä ei ole enää yhtään hyvää ja kohtuuhintaista vuokramökkiä tarjolla? Ylihintaisia kyllä ja sitten ihan täysiä "latoja" vailla mitään mukavuuksia.
Sun miehesi duunin rajoitus ei ole laillinen. Jos hän käy maassa, josta palatessa viranomaiset eivät vaadi kahden viikon karanteenia, ei sun miehen työnantakaan sitä voi vaatia kuin maksamalla täyden palkan sen ajalta.
Me yleensä matkustamme kesälomalla Euroopassa, tänä vuonna oltiin vain kolme yötä Tallinnassa, mutta ihan kivaa sekin oli, sattui kivat kelit ja mies ja poika pyöräilivät, minä ja tytär käytiin Fotografiskassa ja shoppailtiin syksyksi vaatteita.