Miksi naiset käyttää meikkiä miellyttääkseen miehiä, kun todellisuudessa miehet eivät tykkää naisten meikeistä?
Esim. meikkivoiteet ovat miesten inhokki. Naiset meikkaa ihonsa meikkivoiteella eivätkä kehtaa näyttää paljaita kasvojaan uudelle kumppanilleen, vaikka oikeasti mies tykkäisi enemmän siitä, ettei nainen paklaisi ihoaan.
Tämä on vähän sama ilmiö kuin se, että miehet luulee naisten olevan kiinnostuneita miehistä, joilla on pumpatut lihakset ja valtava miehinen varustus. Toki tuollaisista tykkääviäkin on, mutta he ovat pieni vähemmistö.
Yksikään mies ei ole sanonut minulle, että voi kun ihanaa että käytän meikkivoidetta vaan päinvastoin ihmetelty miksi käytän, mutta silloin kun en ole käyttänyt, niin on kehuttu kauniiksi, eikä minulla edes ole hyvä iho. Ymmärrän kyllä hyvin miehiä, sillä en itsekään tykkäisi olla miehen kanssa, jonka oma iho on peitetty meikillä.
Enää en käytä ihomeikkiä itsekään. Paljon helpompaa elämä nyt, kun ei tarvitse varoa sotkemasta vaatteita ja mieheni naamaa sillä.
Kommentit (60)
Naiset ei meikkaa miesten takia en ainakaan itse. Jotkut miehet tykkää meikatuista naisista jotkut enemmän naturelleista. Meikkivoidetta käytin aiemmin että iho olis hiukan tummempi kuin oma ihon väri kun ei jaksa kuunnella negatiivisia kommentteja ihon valkoisuudesta. Nyt en o käyttänyt meikkivoidetta ja kesällä laitan aurinkovoidetta.
~Meri~ kirjoitti:
Naiset ei meikkaa miesten takia en ainakaan itse. Jotkut miehet tykkää meikatuista naisista jotkut enemmän naturelleista. Meikkivoidetta käytin aiemmin että iho olis hiukan tummempi kuin oma ihon väri kun ei jaksa kuunnella negatiivisia kommentteja ihon valkoisuudesta. Nyt en o käyttänyt meikkivoidetta ja kesällä laitan aurinkovoidetta.
Miksi tälläkin palstalla on niin paljon keskusteluja siitä, kuinka selvitä ensimmäisestä yhteisestä yöstä uuden miehen kanssa, kun joutuu olemaan ilman meikkiä, jos kerran naiset eivät meikkaa miesten vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
~Meri~ kirjoitti:
Miksi tälläkin palstalla on niin paljon keskusteluja siitä, kuinka selvitä ensimmäisestä yhteisestä yöstä uuden miehen kanssa, kun joutuu olemaan ilman meikkiä, jos kerran naiset eivät meikkaa miesten vuoksi?
Se nyt ei koske meikkaamista vaan sitä, että toisella on ollut naamio koko ajan ja se pitää riisua. Onko sinulla aina vaikeuksia tajuta asioiden merkityksiä?
Itse lopetin pakkelin käytön noin 5 v sitten ja oli yksi elämäni parhaista päätöksistä.
Siksi koska miehet kuitenkin tykkäävät kun nianen tekee heidän vuokseen inhottavia ja vaikeita ja aikaavieviä juttuja, vaikka mies ei niitä edes haluaisi. Se riittää miehelle että nainen kävelee korkkareissa vaikeasti ja hymyillen, vaikak jalat olisivat verillä, ei siksi että korkkarit olisivat seksikkäät, vaan siksi että nainen haluaa kärsiä miehen vuoksi. Sairastahan se. Normaali mies ei ole tuollainen, ei ainakaan hyvä mies.
Entäs nämä persehousut. Käyttääkö naiset niitä miesten huomion takia, vai mikäs siinä on syynä. ?
Vierailija kirjoitti:
Entäs nämä persehousut. Käyttääkö naiset niitä miesten huomion takia, vai mikäs siinä on syynä. ?
Ne on kyllä suorastaan nolot.
Joo ne "naturellit" naiset, joilla miesten mielestä ei ole meikkiä niin on monesti ripsarit ja meikkivoiteet kuitenkin. Ja luonnolliset hyvännäköisilla voi olla juurikin nudemeikki vaikka naamassa olisi puuterit, aurinkopuuterit, varjostukset, korostukset, luomivärit, rajaukset, ripsarit ja tekoripset.
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska miehet kuitenkin tykkäävät kun nianen tekee heidän vuokseen inhottavia ja vaikeita ja aikaavieviä juttuja, vaikka mies ei niitä edes haluaisi. Se riittää miehelle että nainen kävelee korkkareissa vaikeasti ja hymyillen, vaikak jalat olisivat verillä, ei siksi että korkkarit olisivat seksikkäät, vaan siksi että nainen haluaa kärsiä miehen vuoksi. Sairastahan se. Normaali mies ei ole tuollainen, ei ainakaan hyvä mies.
Tämä. ALapeukku ilman selitystä vain vahvistaa viestin oikeelllisuutta.
Miehet ei huomaa naisten meikkiä muuten kuin sen, että "siihen menee aikaa". Eli mies sanoo, älä paklaa naamaasi koska siihen menee aikaa mutta olettaa silti, että lopputulos on meikattu.
Tuommoinen on varmaan aika harvinaista ja lähinnä nuorten juttu (tai sitten erityisen rajun näköisistä ihosairauksista kärsivien) että ei uskaltaisi näyttäytyä ilman meikkiä. Useimmat meikkaavat kyllä ihan ongelmitta uskaltaa.
En ymmärrä myös miksi siinä nähdään jotain pahaa, jos tekeekin jotain miesten huomion takia, olipa ne persehousut, meikki tai korkkarit. Ihminenkin on eläin, ja eläinkunnassakin komeillaan ja halutaan vastakkaisen sukupuolen huomiota. On osa lisääntymiseen liittyvää käyttäytymistä. Ja osin myös muun sosiaalisen aseman ylläpitoon.
Meillä miestä ärsyttää vain se että, meikkaamiseen ja hiustenlaittoon kuluu aikaa,vaikka olenkin varmasti viehettävempi laitettuna kuin naturel. Miestä ärsyttää myös jatkuva siivoamiseni,mutta ärsyyntyy kuitenkin sotkusta. Pitäisi olla siistä ja puhdasta,mutta ilman työpanosta. Sama juttu kauneuden kanssa.
Aika harva mies edes tajuaa naisen olevan meikattu, ellei sitten vastassa ole joku törkyisesti paklattu ruskeanaama tai muu väri-iloittelija.
Itse en meikkaa miesten vuoksi vaan siksi, että minulla on järkyttävän huono iho, enkä nauti huomiosta, jota sen paljastaminen aiheuttaa.
Olet tainnut käyttää huonolaatuisia tuotteita tai sitten et osaa meikata, jos tulos on ollut ympäristöä tahraava pakkeli. Suunnilleen kukaan mies ei erota, onko naisen iholla meikkivoidetta, jos se on hyvin laitettu eikä kyseessä ole mikään kuvausmeikki.
Vierailija kirjoitti:
Aika harva mies edes tajuaa naisen olevan meikattu, ellei sitten vastassa ole joku törkyisesti paklattu ruskeanaama tai muu väri-iloittelija.
Jep. Mulle eräs deittimies sanoi että ihanaa kun sä et meikkaa. Mulla oli oiken kunnon pakkeli korostuksineen ja varjostuksineen naamassa. Oli ruskean sävyillä luomiväreillä tehty crease cut luomivako vaikka mulla on sellainen monolid, ja oli kissamaista silmänrajausta yläluomella. Mutta miehen mielestä siis olin naturelli, ilmeisesti koska huulipuna oli hyvin luonnonhuulten väristä eikä mitään kirkasta väriä ollut mssään.
Pieni epäillys, että jos laittaisimme 20 naista kuvaan eri asteisesti meikattuina, niin miehet olettaisivat useamman olevan meikittä kuin todellisuudessa onkaan.,
Joo miehet rakastais mun luonnollista punoittavaa ihoa ja isoja ihohuokosia. Enpä usko.
Useimmat miehet ei edes huomaa että on meikkiä, vaikka sitä olisi aika paljonkin. Ja tykkäävät kyllä siitää meikatun ulkonäöstä, tajuamatta edes kuinka suuri osa siinä on meikillä.
Itse tykkään meikata eikä kukaan mies ole koskaan sanonut ettei tykkäisi siitä. Ei kyllä vaatinut meikkaamaankaan, s eon minun oma asiani meikkaanko vai enkö.