Mistä monikulttuurisuuden ihailu kumpuaa?
Itse en löydä yhtään järjellistä perustetta, miksi Suomesta tulisi tehdä monikulttuurisuuden kehto ja jatkaa nykyisen kaltaista maahanmuuttopolitiikkaa. Silti maahanmuutolla ja monikultturismilla on Suomessa paljon kannattajia. Mistä tämä oikein johtuu?
Tiedän, että vihervasemmisto kannattaa voimakkaasti nykyisen kaltaista maahanmuuttopolitiikkaa ja haluaa lisää monikulttuurisuutta Suomeen. Mutta miten tämä todellisuudessa hyödyttää Suomea?
Ymmärtääkseni ihmiset tyypillisesti haluaa elää samankaltaisten ihmisten kanssa, joilla on samanlainen arvomaailma. Kuinka sellainen yhteiskunta voi yli päänsä toimia, jonka kansalaiset koostuvat lukuisista eri kulttuureista saapuneista yksilöistä?
Kommentit (181)
"ei sovi konventionaaliseen normiin" tarkoittaa suomeksi tavalliseen normiin. Miksi käytät kahta sivistyssanaa peräkkäin, onko se niin vakuuttavampaa ja hienompaa?
Kuuluvatko skinit, laasalaiset, suomensisu muka suomalaiseen konventionaaliseen normiin? Ovat yhtä marginaalisen pieni ryhmä kuin muslimitkin Suomessa ja eivät yhtään sen perinteisempää tai suomalaisempaa kuin Hitlerin ihailijat Suomessa 30-luvulla nostellessaan maljojaan kansallissosialismille Mustassa Karhussa.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 15:26"]
"Kuinka sellainen yhteiskunta voi yli päänsä toimia, jonka kansalaiset koostuvat lukuisista eri kulttuureista saapuneista yksilöistä?"
Itseasiassa Suomessa tulee kyllä tappelua ja nujakkaa ihan jo siitä, jos toinen on eri kylältä.
Aloittaja olettaa, että on olemassa joku "monikulttuurisuuden ihannointi" ja sen alle hän niputtaa kaikki vastustamansa asiat. Salaliittoteoria tuokin omalla tavallaan.
"Oletko kuullut että kaupankäynti ulkomaailman kannssa onnistuu ilman mamulähiöitäkin"
On aika turhaa tutkijoiden sanoa, että mamulähiöitä Suomessa ei ole koska ap:n kaltaiset vetoavat siihen, että niitä VOISI olla.
Vai voisitteko nimetä minulla Suomesta 1-5 mamulähiötä? Yksikin riittää.
[/quote]
On noita esim. Itä-Helsingissä ja Itä-Vantaalla, jossa on mamuja merkittävä osa asukkaista. Poikani kävi Espoon Friisilässä koulua, jossa oppilaista yli puolet on mamuja. Jokainen tietää, mikä on opetuksen taso, kun suuri osa oppilaista on puolikielisiä ja joiden ehdoilla opetuksessa joudutaan käytännössä menemään.
Toi on muuten mielenkiintoinen juttu, kuinka jo peruskoulun ala-asteella muslimipojat aloittavat paskakäyttäytymisensä. Liikutaan jengeissä ja kiristitetään rahaa koululaisilta ja hakataan, jos ei anna. Ja rehtori ja opettajat ummistavat tietysti silmänsä asialta rasismin leiman pelossa.
En tiedä mikä määrä mamuja sinun mielestäsi alueella tulisi olla, jotta ongelmiin tulisi puuttua. Joka tapauksessa muutimme pois Friisilästä, mitta tuli täyteen alueen jatkuvan ghettoutumisen vuoksi.
"On noita esim. Itä-Helsingissä ja Itä-Vantaalla, jossa on mamuja merkittävä osa asukkaista. Poikani kävi Espoon Friisilässä koulua, jossa oppilaista yli puolet on mamuja. Jokainen tietää, mikä on opetuksen taso, kun suuri osa oppilaista on puolikielisiä ja joiden ehdoilla opetuksessa joudutaan käytännössä menemään."
Mainitsit siis Friisilän, noin 2 400 asukkaan pienalueen. Ei taida olla yleisesti tunnettua mamu-aluetta? Kun katsoo vaikka tätä linkkiä
http://www.vauva.fi/keskustelu/371352/ketju/espoon_friisila_millaista_asuinaluetta_enta_tillin
"kokoomuslainen=alueella suhteellisen paljon hyvin toimeentulevia, johtoasemissa olevia ihmisiä, yrittäjiä,..."
[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 15:42"]
"ei sovi konventionaaliseen normiin" tarkoittaa suomeksi tavalliseen normiin. Miksi käytät kahta sivistyssanaa peräkkäin, onko se niin vakuuttavampaa ja hienompaa?
Kuuluvatko skinit, laasalaiset, suomensisu muka suomalaiseen konventionaaliseen normiin? Ovat yhtä marginaalisen pieni ryhmä kuin muslimitkin Suomessa ja eivät yhtään sen perinteisempää tai suomalaisempaa kuin Hitlerin ihailijat Suomessa 30-luvulla nostellessaan maljojaan kansallissosialismille Mustassa Karhussa.
[/quote]
Miten vittua tarkoittaa laasalaiset? Puhu itse Suomen kieltä, idiootti.
Typerät ihmiset käyttävät sanoja, jotka eivät tarkoita yhtään mitään.
Otanpa minäkin osaa tähän mamu-keskusteluun.
Olin ennen lievästi maahnamuuttokriittinen , mutta mitään intohimoista suhdetta minulla ei ollut asiaan. Sitten aloin seuraamaan näitä maahanmuuttoketjuja netissä ja argumentointiin perehdyttyäni tajusin, ettei ongelma ole maahanmuuttajissa vaan kotipäässä.
Nykyään olen ehdottomasti lisätyn maahanmuuton kannalla.
Haluan maahanmuuttokriittisten "sonnansuoltajien" prosentuaalisen osuuden mahdollisimman pieneksi ja muutenkin ottaa selkeän etäisyyden moiseen roskaväkeen.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 15:46"]
"On noita esim. Itä-Helsingissä ja Itä-Vantaalla, jossa on mamuja merkittävä osa asukkaista. Poikani kävi Espoon Friisilässä koulua, jossa oppilaista yli puolet on mamuja. Jokainen tietää, mikä on opetuksen taso, kun suuri osa oppilaista on puolikielisiä ja joiden ehdoilla opetuksessa joudutaan käytännössä menemään."
Mainitsit siis Friisilän, noin 2 400 asukkaan pienalueen. Ei taida olla yleisesti tunnettua mamu-aluetta? Kun katsoo vaikka tätä linkkiä
http://www.vauva.fi/keskustelu/371352/ketju/espoon_friisila_millaista_asuinaluetta_enta_tillin
"kokoomuslainen=alueella suhteellisen paljon hyvin toimeentulevia, johtoasemissa olevia ihmisiä, yrittäjiä,..."
[/quote]
Friisilän peruskouluun tulee valitettavasti Matinkylän alueen mamujen skidit. Varakkaammat omakotitaloissa asuvat vanhemmat vievät lapsensa parempaan kouluun. Näin se segregoituminen esim. peruskouluasioissa toimii käytännössä.
Kuten sanoin, nyt asutaan Keravan Jaakkolassa, jossa ei ole käytännössä yhtään mamua vielä, mutta kai tilanne tulevaisuudessa muuttuu.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 15:51"]
Olin ennen lievästi maahnamuuttokriittinen , mutta mitään intohimoista suhdetta minulla ei ollut asiaan. Sitten aloin seuraamaan näitä maahanmuuttoketjuja netissä ja argumentointiin perehdyttyäni tajusin, ettei ongelma ole maahanmuuttajissa vaan kotipäässä.
Haluan maahanmuuttokriittisten "sonnansuoltajien" prosentuaalisen osuuden mahdollisimman pieneksi ja muutenkin ottaa selkeän etäisyyden moiseen roskaväkeen.
[/quote]
Kannatetaan! Lisää maahanmuuttajia, jotta ketjussa esiintyneet nutipäät jäävät entistä pienemmäksi vähemmistöksi.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 14:28"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 13:10"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 11:56"]
Minä arvostan monikulttuuurisuudessa mm.
- uusia epäsuomalaisia juhlapäiviä kuten joulua, halloweenia, ystävänpäivää, pääsiäistä jne.
[/quote]
Millainen juhla on sitten suomalainen, jos epäsuomalaisia ovat joulu ja pääsiäinen, joita on juhlittu jo tuhansia vuosia?
Itse vihaan epäsuomalaisia juhlia, enkä osallistu niihin.
[/quote]
Et kai oikeasti luule, että Suomessa on juhlittu joulua ja pääsiäistä tuhansia vuosia? Eihän kristinusko ole edes ollut Suomessa tuhansia vuosia Toki noihin aikoihin on ollut pakanallisia juhlia, joiden päälle on sitten liimattu kristillistä merkitystä, mutta silloin pitäisi puhua esim. alkuperäisestä kekristä suomalaisena juhlana.
Joulu ja pääsiäinen kristillisinä juhlina taas ovat nimenomaan sitä tänne tuotua monikulttuurisuutta. Kristinuskohan on kotoisin Lähi-Idästä, ja on levitetty Suomeen kun tällainen monikulttuurisuus on lisääntynyt.
Mutta ei hätää, jos vihaat epäsuomalaisia juhlia, voit kai kuitenkin viettää kekriä, helavalkeita, karhunpäivää ja helkajuhlaa.
[/quote]
Kyllä on juhlittu! Vuotuisjuhlia on juhlittu aina. Pääsiäinen, juhannus, kekri ja joulu ovat olleet ne juhlat. Kevätpäiväntasauksen, kesäpäivänseisauksen, syyspäiväntasauksen ja talvipäivänseisauksen aikaan.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 16:02"]
[/quote]
Kannatetaan! Lisää maahanmuuttajia, jotta ketjussa esiintyneet nutipäät jäävät entistä pienemmäksi vähemmistöksi.
[/quote]
Ylimielisyys ei ole mikään ihailtava ominaisuus. Teidän argumentoinnin taso on sitä, että haukutte vastapuolta automaattisesti roskaväeksi, kun ette osaa sanoa asiasta mitään muuta.
Kyllä huomaa, että on opiskelut jäänyt suorittamatta ja, että "tietoa" hankitaan Seiskan ja Hymyn kaltaisista laatulehdistä.
Surkuhupaisia tapauksia olette, tyypillistä tämän palstan kirjoittajilla.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 16:13"]
[/quote]
[/quote]
Ylimielisyys ei ole mikään ihailtava ominaisuus. Teidän argumentoinnin taso on sitä, että haukutte vastapuolta automaattisesti roskaväeksi, kun ette osaa sanoa asiasta mitään muuta.
Kyllä huomaa, että on opiskelut jäänyt suorittamatta ja, että "tietoa" hankitaan Seiskan ja Hymyn kaltaisista laatulehdistä.
[/quote]
Ja tämä summa summarumina tästä keskustelusta?
SInulta on taitanut jäädä lukutaito kokonaan hankkimatta?
LOL
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Hieno analyysi hommafoorumin älyköltä, sieltä selvästikin saa hyvää, tieteeseen perustuvaa faktaa! :-) Huomaatko, kuinka turhauttavaa on keskustella asiattomuuksiin sortuvien ihmisten kanssa? Vrt. "mamuhyysärit", somalien kehitysvammaisuus jne. Niin se metsä vastaa kuin sinne huuteleekin.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 12:39"]
Minä arvostan moninaisuutta. Sitä, että kaikille annetaan tilaa olla erilaisia ja omanlaisiaan niin kauan kun se ei loukkaa muiden oikeutta olla erilaisia ja omanlaisiaan.
[/quote]Sehän juurikin on ongelma että Suomeen rahdataan elättejä asumaan suomalaisten rahoilla, eli loukataan suomalaisten oikeutta elää
[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 16:07"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 14:28"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 13:10"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 11:56"]
Minä arvostan monikulttuuurisuudessa mm.
- uusia epäsuomalaisia juhlapäiviä kuten joulua, halloweenia, ystävänpäivää, pääsiäistä jne.
[/quote]
Millainen juhla on sitten suomalainen, jos epäsuomalaisia ovat joulu ja pääsiäinen, joita on juhlittu jo tuhansia vuosia?
Itse vihaan epäsuomalaisia juhlia, enkä osallistu niihin.
[/quote]
Et kai oikeasti luule, että Suomessa on juhlittu joulua ja pääsiäistä tuhansia vuosia? Eihän kristinusko ole edes ollut Suomessa tuhansia vuosia Toki noihin aikoihin on ollut pakanallisia juhlia, joiden päälle on sitten liimattu kristillistä merkitystä, mutta silloin pitäisi puhua esim. alkuperäisestä kekristä suomalaisena juhlana.
Joulu ja pääsiäinen kristillisinä juhlina taas ovat nimenomaan sitä tänne tuotua monikulttuurisuutta. Kristinuskohan on kotoisin Lähi-Idästä, ja on levitetty Suomeen kun tällainen monikulttuurisuus on lisääntynyt.
Mutta ei hätää, jos vihaat epäsuomalaisia juhlia, voit kai kuitenkin viettää kekriä, helavalkeita, karhunpäivää ja helkajuhlaa.
[/quote]
Kyllä on juhlittu! Vuotuisjuhlia on juhlittu aina. Pääsiäinen, juhannus, kekri ja joulu ovat olleet ne juhlat. Kevätpäiväntasauksen, kesäpäivänseisauksen, syyspäiväntasauksen ja talvipäivänseisauksen aikaan.
[/quote]
No mutta just niinhän mä kirjoitin, että on juhlittu noihin aikoihin erilaisia pakanallisia juhlia, joiden päälle on sitten myöhemmin liimattu noi kristilliset merkitykset ja tavat. Mutta ei ne pääsiäinen ja joulu olleet, tai juhannus, vaan nuo suomalaiset pakanajuhlat, joiden nimiäkin tuossa mainitsin. Joulu ja pääsiäinen Jeesukseen liittyvinä juhlina eivät todellakaan ole vanhoja suomalaisia perinteitä.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 15:37"]
"Somaleilla on paljon periytyviä mentaalipuolen sairauksia. Yksi vakava tällainen on älyllinen kehitysvammaisuus, joka on somaleilla enemmän pääsääntö kuin poikkeus. En pidä, että tällaiset ihmiset ottavat jalansijaa sivitysyhteiskunnassamme, jossa normitoimiminen edellyttää riittävän korkeaa älyä ja moninaisia taitoja. "
Eli sinun mielestäsi esim. autistit "ottavat jalansijaa sivitysyhteiskunnassamme"? Miten se oikein tapahtuu? Eli leviää, saa enemmän kannatusta? Tulee muodiksi?
Suomessa autismikirjoon kuuluvia keskushermoston kehityshäiriöitä on noin 1 prosentilla väestöstä.
Määrä on vastaava kuin muissakin maissa. Viime vuosina on raportoitu oireyhtymän lisääntyneistä määristä. Yksi selitys tälle on tarkempi diagnostiikka, oireyhtymä tunnistetaan paremmin. Toinen selitys on vanhempien ikä, lapsia saadaan nyt myöhemmin. Myös ympäristötekijät on huomioitava selittävänä tekijänä.
[/quote]
Jahans, jos et tiedä, niin älykkyys on periytyvä ominaisuus ja jos molemmat vanhemmat omaavat ÄO:n alle 70, niin mitä luulisit on lapsen ÄO?
Autisteja on Suomessa paljon enemmän kuin esität. Pelkästään aspergereita on n. 2 %. Autismi ei ole kuitenkaan sama asia kuin älyllinen kehitysvammaisuus. Esim. aspergereissa on paljon huippuälykkäitä yksilöitä, esim. Newton, Einstein ja Darwin ovat kärsineet ko. oireyhtymästä nykytietämyksen valossa mitä suurimmalla todennäköisyydellä.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 12:52"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 12:36"]
No jaa. Suomessa elinikä on yksi maailman korkeimpia ja kasvaa koko ajan, mikä on ihan hieno saavutus ottaen huomioon, että suomalaiset ovat yksi maailman lihavimpia kansakuntia ja viinaakin vedätään reippaasti yli kansainvälisen keskiarvon. Joten ei tuo geeniperimä kovin huonolta näytä, varsinkin jos sitä vertaa niihin maihin, joista tulee tätä uutta verta Suomeen (kuten Somalia, Irak ja Afganistan).
[/quote]
Sinä et taida ymmärtää, miten geneiperimä vaikuttaa sairastuvuuteen ja miten taas vaikuttaa ympäristö? :D
[/quote]Sä taidat olla niin simppeli ettet tosiaan ymmärrä mitä kaikkia vieraita geenivirheitä kaukaisista maista voi tulla. Esimerkiksi Afrikassa on runsaasti veri- ja sydänperäisiä sairausksia ja monenlaista muutakin.
Suomalainen tautiperimä tunnetaan täsmälleen ja jokainen voi halutessaan geenitestillä välttää perinnölliset sairaudet.
Sitten on vielä se älykkyys asia. Kyllä se valitettavasti lapsen älykä laskee jos toinen vanhempi on tyhmä
[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 12:48"]
Yksiselitteinen vastaus: viisaudesta. Kun tätäkin ketjua lukee, huomaa että monikulttuurisuuden vastustaminen kumpuaa tyhmyydestä. Jos ei tiedä tosiasioita, voi omassa päässään kehitellä omia teorioita ja olla niiden pohjalta mitä mieltä hyvänsä, toisin kuin viisaammat jotka viitsivät ottaa asioista selvää.
[/quote]
Ei kovin suurelta viisaudelta vaikuta se, että tänne raahataan joukoittain luku- ja kirjoitustaidottomia, kouluttamattomia ja ammattitaidottomia ihmisiä esim. Somaliasta. Ja kun tietää näiden ihmisten surkeiden tieto-taitojen ohella työmoraalin, niin ei ole ihme, että nämä mamut jäävät elämään Suomessa yhteiskunnan ja veronmaksajien varoilla. Työelämään heistä ei ole, sehän on nähty jo moneen kertaan.
Jos tarkoitus on haaskata rahaa, niin siinä kyllä nykyinen maahanmuuttopolitiikka on täysin onnistunut. Tämä on ilmeisesti sinun peräänkuuluttamaan suurta viisautta ...?
[/quote]
Ei se mitään, tää kaikki sataa perussuomalaisten laariin tulevissa vaaleissa. Kansa kyllä jo tietää ja kokee monikulttuurisuuden "edut" nahoissaan ja toimii sen mukaan. Vain realiteeteistä erkaantunut eliitti voi enää ummistaa silmänsä monikulttuurisuuden ongelmilta.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 16:20"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Hieno analyysi hommafoorumin älyköltä, sieltä selvästikin saa hyvää, tieteeseen perustuvaa faktaa! :-) Huomaatko, kuinka turhauttavaa on keskustella asiattomuuksiin sortuvien ihmisten kanssa? Vrt. "mamuhyysärit", somalien kehitysvammaisuus jne. Niin se metsä vastaa kuin sinne huuteleekin.
[/quote]
En ole käynyt hommaforumilla, mutta sinä ilmeisesti olet, kun jaksat jauhaa siitä jatkuvasti.
Jokaisella saa olla mielipiteensä, mutta tyhmä on sellainen, joka ei pysty hyväksymään faktoja. Sinä olet juuri sellainen.
Tieteessä on tutkittu eri rotujen älykkyyttä kymmeniä kertoja ihan kunnon kvantitatiivisilla menetelmillä, ja somalit ovat näiden tutkimusten mukaan kiistatta yksi maailman tyhmimmistä kansoista, ÄO alle 70. Sinä ja muut mamujen rakastajat haluatte tällaisia huippuosaajia lisää Suomeen rikastuttamaan yhteiskuntaamme.
Minä en. Itse älykkäänä ihmisenä tiedän, että älykkyys on ihmisen ylivoimaisesti tärkein ominaisuus, jonka avulla yhteiskuntaa kehitetään ja jonka varaan kaikki rakentuu. Näin ollen haluan, että Suomeen otetaan vain fiksua väkeä, joista on hyötyä Suomelle.
Ei aavistustakaan.
Mutta todellisuutta on se, että monikultturisuuden ihailua ei ilmene muslimi maissa lainkaan. Kokeilkaapa risti-koruja ja kesäistä pukeutumista saudi-arabiassa.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 16:26"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 12:52"]
No jaa. Suomessa elinikä on yksi maailman korkeimpia ja kasvaa koko ajan, mikä on ihan hieno saavutus ottaen huomioon, että suomalaiset ovat yksi maailman lihavimpia kansakuntia ja viinaakin vedätään reippaasti yli kansainvälisen keskiarvon. Joten ei tuo geeniperimä kovin huonolta näytä, varsinkin jos sitä vertaa niihin maihin, joista tulee tätä uutta verta Suomeen (kuten Somalia, Irak ja Afganistan).
[/quote]
Sinä et taida ymmärtää, miten geneiperimä vaikuttaa sairastuvuuteen ja miten taas vaikuttaa ympäristö? :D
[/quote]Sä taidat olla niin simppeli ettet tosiaan ymmärrä mitä kaikkia vieraita geenivirheitä kaukaisista maista voi tulla. Esimerkiksi Afrikassa on runsaasti veri- ja sydänperäisiä sairausksia ja monenlaista muutakin.
Suomalainen tautiperimä tunnetaan täsmälleen ja jokainen voi halutessaan geenitestillä välttää perinnölliset sairaudet.
Sitten on vielä se älykkyys asia. Kyllä se valitettavasti lapsen älykä laskee jos toinen vanhempi on tyhmä
[/quote]
Entäpäs jos molemmat vanhemmat ovat todella tyhmiä?
"Somaleilla on paljon periytyviä mentaalipuolen sairauksia. Yksi vakava tällainen on älyllinen kehitysvammaisuus, joka on somaleilla enemmän pääsääntö kuin poikkeus. En pidä, että tällaiset ihmiset ottavat jalansijaa sivitysyhteiskunnassamme, jossa normitoimiminen edellyttää riittävän korkeaa älyä ja moninaisia taitoja. "
Eli sinun mielestäsi esim. autistit "ottavat jalansijaa sivitysyhteiskunnassamme"? Miten se oikein tapahtuu? Eli leviää, saa enemmän kannatusta? Tulee muodiksi?
Suomessa autismikirjoon kuuluvia keskushermoston kehityshäiriöitä on noin 1 prosentilla väestöstä.
Määrä on vastaava kuin muissakin maissa. Viime vuosina on raportoitu oireyhtymän lisääntyneistä määristä. Yksi selitys tälle on tarkempi diagnostiikka, oireyhtymä tunnistetaan paremmin. Toinen selitys on vanhempien ikä, lapsia saadaan nyt myöhemmin. Myös ympäristötekijät on huomioitava selittävänä tekijänä.