Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

apuja hiustenkasvatukseen

Vierailija
26.06.2013 |

mulla ollut useamman vuoden suht lyhyt ihan vaaleaksi värjätty tukka.

Nyt hiuksilla pituutta takaata hartioihin, sivulta hiukan lyhyemmät. Kampaaja ei ole kohta puoleen vuoteen pituudesta tyvivärjäyksen yhteydessä leikannut kuin ehkä pari milliä, mutta on kuitenkin keventänyt hiuksia.

Ongelmana on kuivat latvat ja varsinkin nyt kun kosteaa ja kuumaa latvat ihan "karvaiset" ja säkkärällä. Millä ihmeessä saan tukan näyttämään "terveemmältä"?

Mulla käytössä kaiken maailman seerumit ja öljyt, joiden pitäisi siloittaa hiusten pintaa, mutta ei niistä ole oikeastaan mitään apua. Kampaaja saa tukan föönaamalla hyvän näköiseksi, mutta multa se ei onnistu.

Sanoo vaan, että jos haluan kasvattaa ei saa nyt ainakaan ennen syksyä leikata tukkaa, korkeintaan vähän siistitään.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö edes Moroccan Oil auta? Tosin jos olet öljyt ja seerumin kokeillut niin sitten lrikkaat vaan..

Vierailija
2/12 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi jätät sen vaalennuksen. Ei toi moroccan oil mikään ihmeaine ole, ihan sama vaikka laittaisit oliiviöljyä latvoihin, takussa mikä takussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen kasvattanut puolitoista vuotta hiuksia pidemmäksi, aikaisemmin oli lyhyt malli ja värjätty. Lopetin hiustenvärjäämisen päänahan ongelmien vuoksi ja olen antanut hiusten vaan kasvaa. Kyllä niistä on ollut pakko leikata latvoista ihan selvästi että olen saanut hiusten kunnon hyväksi. Nyt minulla ei taida mitassa olla enää värjättyä hiusta yhtään, ja hiukset ovat kyllä tosi hyvässä kunnossa. Eli en osaa sanoa muuta kuin että lopeta leikkaa ihan reippaasti, samalla tavalla ne hiukset kasvaa vaikka sitä mallia lyhennetään. Voimakkaasti vaalennettu hius ei koskaan ole hyvä kasvatuksen kannalta, sillä vaalennus huonontaa jatkuvasti käytettynä hiusten kuntoa ihan radikaalisti.

Vierailija
4/12 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin neuvoisin jättämään kaikki käsittelyt minimiin. Voithan kokeilla pelkkää raidoitusta mutta ei sekään näytä hyvältä kun raidoitetut osat "räjähtelee" pituuksissa.

Yks tosi hyvä tehohoito on Joicon K-Pak Instant Hydrator tai saman sarjan repair-hoito (en muista nimeä mutta tuo jälkimmäinen on moneen kertaan palkittu ammattilaisten mielestä parhaaksi tehohoidoksi käsitellyille hiuksille). Helvetin kallista tavaraa (kampaamoliikkeessä nelisen kymppiä tuubi) mutta briteistä tilaamalla saa edullisemmin. Ja pesun jälkeen laitat tietenkin latvasuojaa päihin! Kovin alkoholipitoisia tuotteita kannattaa vältellä kun ne kuivattaa vaan lisää.

Vierailija
5/12 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 13:22"]

Yks tosi hyvä tehohoito on Joicon K-Pak Instant Hydrator tai saman sarjan repair-hoito (en muista nimeä mutta tuo jälkimmäinen on moneen kertaan palkittu ammattilaisten mielestä parhaaksi tehohoidoksi käsitellyille hiuksille).

[/quote]

Joico K-Pak Reconstructor oli tuo jälkimmäinen tehohoito jonka nimeä en muistanu. Rakennepaikkaavaa siis eli proteiinit tunkeutuu hiuksen sisään vahvistukseksi. Huuhaatahan nämä valmistajien myyntipuheet kyllä on, paraskin hoitoaine voi vain silottaa hiuksen pintaan mutta tosiaan nuo kaksi Joicon tehohoitoa olen todennut parhaiksi kuivan, räjähtäneen hiuksen kosmetiikkatuotteeksi :)

Vierailija
6/12 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäs se moroccan oil on? En ole kuullut. Tällä hetkellä käytössä Paul Mitchellin joku öljy latvoille.

Kerastasen lämpösuojaa olen myös pidempään käyttänyt. Osaiskos joku kertoa jonkun toisen lämpösuojan ja mielellään tota kerastasea halvemman.

Tyveä on kyllä pakko 6vkon välein värjätä, juurikasvu on muuten sen verran ruman näköinen. Hiukan tummemmaksi on tukkaa myös yritetty useinkin värjätä, mutta ei se väri tahdo pysyä kuin max pari viikkoa.

Vierailija
7/12 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama projekti kuin ap:llä. Olen nyt harventanut pesukertoja, lyhyet hiukset pesin joka aamu, nyt vaan joka 2. tai 3. päivä. Vähän likaisena ei ole niin pörröinen, eikä pidempi näytä pesemättömänä edes niin pahalta kuin lyhyenä. Olen leikkauttanut taas niskaa koko ajan lyhyeksi, sivut ja päälihiukset on saaneet kasvaa. Tavoitteena ihana bob.

Mulla on luonnonkiharahko, sojottaa joka suuntaan mutta otan sen vaan persoonallisena ominaisuutena. Suoristusrauta on myrkkyä hiuksille!

Vierailija
8/12 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat ap hiuksiasi tummemmaksi, tai siis tasata tyven ja latvan sävyeroa, voit ostaa kampaamoliikkeestä suoraväriä. Siinä ei ole hapetetta eikä se siis kuivata hiusta, joten voit käyttää sitä vaikka kerran viikossa kotona siihen asti että saat tyvikasvun kasvatettua pois.

Vierailija
9/12 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 13:36"]

Tyveä on kyllä pakko 6vkon välein värjätä, juurikasvu on muuten sen verran ruman näköinen. Hiukan tummemmaksi on tukkaa myös yritetty useinkin värjätä, mutta ei se väri tahdo pysyä kuin max pari viikkoa.

[/quote]

Johtuu siitä että hius on niin vaurioitunut ettei tummat värimolekyylit pysy sisällä "räjähtäneessä" hiuskuidussa... Mutta jos tummempaan päin haluaa -ja tummentaminen rasittaa hiusta paljon vähemmän kuin vaalennus- niin kyllä se ajan kanssa onnistuu, tosiaan värjäysten välillä voi suoravärillä tasata haalistumisefektiä. Mutta lopulta kyllä se vaalennettu purkkatukka täytyisi sieltä ajan kanssa leikata pois, ei se enää korjaannu millään. Silikonipohjaisilla seerumeilla ja vastaavilla sen voi kyllä saada siloiteltua ihan ok näköiseksi ulkoisesti.

Vierailija
10/12 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertokaa mikä se suoraväri on? Miten toimii ja kuivattaako kuinka paljon hiusta? Uskaltaakohan sillä itse lähteä värjäämään?

Nyt kesällä hiusten tummennukseen ei ehkä kuitenkaan edes kampaajan mielestä kannata lähteä, koska aurinko vaalentaa tukkaa kuitenkin sen verran paljon. Varsinkin kun kuukauden päästä ollaan lähdössä turkkiin jossa tukka kärähtää lopullisesti.

Vierailija
11/12 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinku sanoin, suoraväri on kampaamoliikkeissä myytävä hiusväri jossa ei ole hapetetta ja siksi on hiuksille hellävaraisempi kuin nuo kauppojen värit. Suoraväri ei ole kestoväri ja väri kuluu pesujen myötä pois, mutta tosiaan sen hellävaraisuuden vuoksi sitä voi käyttää kotona - eli ihan itse - niin usein kuin lystää. Jotkut väittävät jopa että olisi hoitavaa, itse en ole tällaista huomannut. Ei kuitenkaan kuivata hiusta, koska ei avaa hiussuomuja.

Käytä Turkissa hattuja ja huiveja suojaamassa hiuksia, ja läträä tukkaan vaikka tavallista hoitoainetta rantapäivien ajaksi. Luulen kyllä että joudut saksimaan palaneet latvat pois joka tapauksessa reissun jälkeen, joten sun kannattaa jättää kalliit mömmöt ja hoidot sen jälkeiselle ajalle.

-9

Vierailija
12/12 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 14:36"]

kertokaa mikä se suoraväri on? Miten toimii ja kuivattaako kuinka paljon hiusta? Uskaltaakohan sillä itse lähteä värjäämään?

Nyt kesällä hiusten tummennukseen ei ehkä kuitenkaan edes kampaajan mielestä kannata lähteä, koska aurinko vaalentaa tukkaa kuitenkin sen verran paljon. Varsinkin kun kuukauden päästä ollaan lähdössä turkkiin jossa tukka kärähtää lopullisesti.

[/quote]

Suoraväri ei kuivata hiusta, koska siinä ei ole lainkaan hapetetta eikä siinä mikään väriaine tunkeudu hiuksen sisään, vaan suoraväri värjää vain hiuskuidun pinnan. Niillä uskaltaa erittäin hyvin itsekin värjätä, nimittäin eivät tee radikaaleja värimuutoksia, ja lähtevät pois 6-8 pesussa. Suoraväri suojaa hiusta myös muilta vaurioilta aavistuksen verran, koska tosiaan pinnoittaa sen omilla väriaineillaan.

Suoravärejä saa ainakin Biozell-merkkistä myös ihan Prismoista. On kokemukseni mukaan ihan toimiva tuote, joskaan sävyvalikoima ei ole niin laaja kuin kampaamokaupoissa. Tässä linkin takana Biozellin suoravärin sävyt, itse olen käyttänyt tuota suklaanruskeaa ja sillä saan hyvin maantienruskean tukan tummanruskeaksi http://www.biozell.fi/intensiivisavytteet.html