Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä sinäkin olet ateisti

Vierailija
08.06.2013 |

Teisti tarkoittaa ihmistä, joka uskoo persoonalliseen jumalaan tai jumaliin.

A-teisti tarkoittaa vastaavasti ihmistä, joka ei usko persoonalliseen jumalaan tai jumaliin.

Ateistilla ei tarvitse olla varmaa kantaa siihen, onko jumalaa olemassa vai ei. Niin kauan kuin ihminen ei suoralta kädeltä usko jumaliin, hän on ateisti.

Gnostikko tarkoittaa ihmistä, jonka mielestä jumalasta tai jumalista voidaan saada tietoa. A-gnostikon mielestä jumalasta tai jumalista ei voida saada tietoa. Agnostikko voi olla teisti tai ateisti sen mukaan, uskooko hän jumaliin vai ei. Onhan täysin mahdollista (ja tavallistakin) uskoa Jumalaan mutta olla silti sitä mieltä, että varmaksi asiaa ei voi tietää.

Ei ole mitään syytä pelätä ateisti-nimitystä. Jos et voi sanoa uskovasi Jumalaan, olet ateisti.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en oo mitään noista, mutta hihhuleilla on kaiken maailman haukkumasanoja ihmisille. kuka on pakana, toinen agnostikko, kolmas ateisti, plaa plaa plaa, ihan sama, minä oon vaan minä ja sillä siiti.

mutta uskoni on vankkumaton ja uskon että taivas on vihreä, se on totuus.

Vierailija
22/22 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 18:25"]

mä en oo mitään noista, mutta hihhuleilla on kaiken maailman haukkumasanoja ihmisille. kuka on pakana, toinen agnostikko, kolmas ateisti, plaa plaa plaa, ihan sama, minä oon vaan minä ja sillä siiti.

mutta uskoni on vankkumaton ja uskon että taivas on vihreä, se on totuus.

[/quote]

oot kaunis ja menen siitä diuhun diu diu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi