Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä pumpulissa masentuneet on kasvatettu?

Vierailija
07.06.2013 |

Mitä porukkaa on nykyajan trendi eli masentuneet? Miten kieroon ja väärin nämä on kasvatettu kun mitään vastoinkäymisiä ei kestetä ja aletaan vetämään jotain nappeja kun oma tahto ei mennytkään läpi ja joku muu, siis AINA joku muu, teki niin kamalia asioita että masennuttiin. 

Vituttaa moiset kermaperseet kun ollaan niin kamalan herkkiä. 

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän sun nyt mennä jo nukkumaan.

Vierailija
2/29 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole aina ollenkaan tuollaisesta että ei kestä vastoinkäymisiä. Esimerkiksi itse masennuin, kun kaikki oli niin hyvin kuin voi olla. Oli hyvä avomies, akateemiset opinnot ihan lopuillaan, terveys hyvä, kaikki oikein hyvin. Ja sitten iski kuin salama kirkkaalta taivaalta masennus. Uskon sen olleen ihan vaan joku aivokemian toimintahäiriö, koska siihen ei ollut mitään esim. elämäntilanteen syytä tai traumaakaan taustalla. Vuoden piinattuaan masennus lähti itsestään pois ilman mitään terapioita tai muita hoitoja tapauksessani, eikä ole onneksi sen jälkeen palannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Isäni, synt. vuonna 1943, masentui n. 55-vuotiaana. Kasvoi köyhän yh:n lapsena, kun isänsä kuoli vuonna1949. 

JOTENKIN musta untuu että siitä lapsuudesta oli pumpuli aika kaukana.

Vierailija
4/29 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

masentuneiden juttuja se nukkuminen. 

keskustellaan kieroon kasvatetuista "masentuneista". 

Vierailija
5/29 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ajattelin jotenkin tonnepäin, mutta käsitykseni muuttui, kun läheiseni masentui. Ystävällinen, herkkä, ahkera ja tunnollinen, asioista huolehtiva ja toisista välittävä ihminen. Stressi kasvoi ja ei osannut rentoutua, pettymyksiä ihmissuhteissa ja yksinäisyyttä... En ole itse masentunut, vaikka elämä on kolhinut, en tiedä, miksi toiset masentuu.Mutta ei heitä pidä syllistää vaan yrittää auttaa,vaikka se välillä vaikeaa onkin.

Vierailija
6/29 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin suvuissa menee   mielenterveysongelmat, toisissa taasen syövät jne.

Vierailija
7/29 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tapauksessa (ap) taas nähdään, ettei kenenkään kannattaisi puhua asioista, joista ei oikeasti tiedä yhtään mitään. Antaa itsestään todella tyhmän kuvan ja tekee itsensä naurunalaiseksi :)

Vierailija
8/29 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aivojen kemiallinen häiriö, voi ap iskeä suhunkin koska vaan. Sille voi toki altistua helpommin jos tulee joku kauhea vastoinkäyminen, mutta yleensä mitään sellaista yksittäistä tapahtumaa ei ole, eikä masennus tule yleensä yhtäkkiä, vaan kehittyy pikkuhiljaa.

Vierailija
9/29 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs nykyajan paskasakkia ovat nämä n. 25- v jotka masentuvat kun tyttö- tai poikaystävä lähti kävelemään ja sitten tulee kuuden kuukauden masennus ja sairasloma jne.

Ryppy rakkaudessakin on nykypäivänä masennuksen aihe. 

Vierailija
10/29 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI jumalauta...

Ymmärtäisitköhän fyysisen esimerkin kautta? Jos saat oikein kunnolla turpiin, podet hetken mustelmia ja särkyä. Jos kymmenen ihmistä pahoinpitelee sinut, tai jos putoa kerrostalon katolta, et selviä ilman sairaalahoitoa. Täsmälleen sama pätee masennukseen. Yhdestä iskusta kerrallaan voit selvitä omin voimin, mutta kun kaikki vastoinkäymiset vyöryvät päälle kerralla, tarvitaan ulkopuolista apua.

Vierailija
11/29 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut raiskattiin ja siitä seurasi mm. masennus. 

Nii in, kait olisi pitänyt olla vahvempi ettei moinen pikkuasia olisi keikauttanut elämää nurin.

Vierailija
12/29 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo. Eiköhän se geneettinen alttius ole masentuneilla, mutta liiallinen stressi esimerkiksi voi laukaista masennuksen. Monet masentuneet myös ovat kunnianhimoisia ja tunnollisia luonteita. Voit miettii kuinka paljon helpommin sellainen luonne kokee kolauksia kuin sellainen, joka menee aina sieltä mistä helpoimmalla pääsee...

Vierailija
13/29 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuneet kylläkin syyllistävät enemmän itseään kuin muita. Kuoleman vakava tauti.

Vierailija
14/29 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 23:13"]

Mut raiskattiin ja siitä seurasi mm. masennus. 

Nii in, kait olisi pitänyt olla vahvempi ettei moinen pikkuasia olisi keikauttanut elämää nurin.

[/quote]

Ja mun sukulainen raiskasi mut usein kun olin lapsi. On aika surkea esitys, etten selvinnyt siitä vahvana yksilönä vaan kehtasin sairastua masennukseen. Kyllä nyt hävettää. Pitäisköhän tehdä ap:lle palvelus ja lopettaa mielialalääkkeet ja vetää ittensä kiikkuun, kun ilmankaan ei kestä olla?

Ihan oikeasti, tällaisista keskusteluista saisi tehdä poliisiasian. Ryhdynkin tutkimaan asiaa.

Vierailija
15/29 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juujee ite masennuin ku löysin mieheni hirttäytyneenä, että eipä kyllä oma tahto tosiaan menny läpi ainakaan sen suhteen. Eipä menny myöskään sen suhteen et myös isäni on ollut aina alkoholisti!! että olenpa pumpulissa kasvanu!!!!! tänks teille idiooteille. Haluisin tuollasilta kysyä et pyöriikö teillä päässä mitään? vai mikä ongelma? Itse taidat olla pumpulissa kasvanut.

Vierailija
16/29 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jotakuinkin niin kuin ap sanoi. Äiti kasvatti kieroon ja kategorisesti kielsi kaiken mitä ikinä halusin tai tarvitsinkaan. Samaan aikaan veljeni menivät ja tekivät. Minua alettiin kiusata jo päiväkodissa ja se jatkui koulussa muuttuen koko ajan pahemmaksi

Joo, olen selvästi kermaperse, kun niin nuoresta lähtien jouduin jo kohtaamaan tilanteita, mitä en kyennyt käsittämään tai ylittämään.

Ap:n kaltaisten vuoksi olen nykyään ihan hiljaa ja hymyilen vain alistuneena. Onneksi masennuin jo vuosia sitten, jolloin se ei ollut vielä trendikästä.

Vierailija
17/29 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kivaa kun saa aina etsiä syitä muista.

kukaan masentuneistakaan ei ole patalaiska tai semmoinen nahjus mikä ei saa mitään aikaiseksi. Joku muu aiheutti senkin.

Vierailija
18/29 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et joudu koskaan itse kokemaan vaikeaa masennusta. Harvalla masentuneella on ollut vain pieniä vastoinkäymisiä elämässään (toki sellaisiakin löytyy, koska melkein kaikki on aivokemiaa). Mietipä miltä tuntuisi esimerkiksi seuraava yhdistelmä: koulukiusattu, vaikeat parisuhdeongelmat, lapsettomuus, lapsettomuushoidot, sairaalahoitoon johtanut synnytyksen jälkeinen masennus...

Vierailija
19/29 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minut kasvatettiin sellasessa pumpulissa että toinen vanhemmista oli sekä psyykkisesti että fyysisesti sairas muttei suostunut menemään lääkäriin. Lisäksi jauhoi minulle huoliaan, vuodesta toiseen samat jutut ilman toivoa paremmasta. Elin jatkuvassa huolessa ja pelossa, koin olevani vastuussa vanhempieni hyvinvoinnista. Nykyään pienikin vastuu saa pääni hajoamaan.

Vierailija
20/29 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja paljastaa itsessään itsekritiikin puutteen. Suurennuslasilla tarkastellen hämmästelet muiden kuvittelemiasi oireita vaan et näe itsessäsi tarvetta tutkailuun.

Aloita katsomalla peiliin, siinä sinulla riittää hämmästeltävää loppuiäksesi. Ei enää tarvitse julkisesti nolata itseään kummastelemalla ääneen toisissa näkemiään vikoja. Itseään on niin paljon helpompi parantaa ihmisenä kuin tuntemattomia.

Maailmakin näyttää valoisammalta kun itse tietää tehneensä parhaansa. Muut hoitakoon jokainen omat asiansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi