Käytättekö jalkadeodoranttia?!! Vai miten pidätte jalkanne raikkaina?
Kommentit (9)
Kokeile jalkakylpyä, jossa muutama pussi mustaa teetä. Toimii minulla.
Mä käytän ihan tavallista spraydeodoranttia pesun jälkeen
Hyvä hygienia ja useammat kokonahkaiset kengät pitävät minun jalkani raikkaina. Saatan siis vaihtaa kengät "kuiviin" useamman kerran päivässä jos tuntuu että jalat hikoavat. Sitä ei onneksi tapahdu kuin harvoin kesällä.
Kuljen miltei koko kesän sandaaleissa, ja käytän laadukkaita, nahkaisia umpikenkiä. Ei mulla kauheen hikijakat ole, mutta silti inhoan umpikenkiä kesäisin, ne ahdistaa....
Olen niitä onnellisia joiden jalkahiki ei haise. Toki hieman hikiselle haisee, jos nenän työntää varpaisiin kiinni, mutta ei sellaiselle pahalle jalkahielle, niin kuin monilla... ja jalat kyllä hikoilevat. Taitaa olla peritty ominaisuus. Ei nyt liity mitenkään mihinkään mutta kiva kertoa ;)
Piparminttusaippua ja -voide saattaisivat auttaa ainakin viilistykseen.
Jalat hikoaa ihan sikana ja pakko käyttää jalkoihin tarkoitettuja antiperspirantteja.
Mulle riittää vesi/saippuapesu kerran-pari päivässä. Jos jalat siitä huolimatta haisisivat, käyttäisin käsidesiä ennemmin kuin mitään vessanpesuaineen hajuista deodoranttia.
Pesen jalat aamulla ja illalla ja käytän säähän sopivia jalkineita. Kesällä en käytä sukkia. Jalat ovat niin raikkaat kuin nyt sopii odottaa liki 30 asteen helteellä.
Käyttämällä oikeanlaisia kenkiä ja pesemällä jalat. Itse pesen jalat aamulla (aamulenkin jälkeen suihkun yhteydessä) ja illalla uudestaan (kun käyn iltasuihkussa ennen nukkumaan menoa). Käytän hieman mietoa pesuainetta, pesen kainalot ja jalat ja samalla vähän muutakin kroppaa.
Kenkinä on helteillä sandaalit (tietenkin ilman sukkia...) jos viileämpää nahka- tai kangasballerinat joissa nahkapohjallinen, puuvillaisilla pikkusukilla tai sitten ilman, riippuen hieman säästä.
Haju johtuu siitä että on bakteereja (joita voi sinne kenkiinkin jäädä muhimaan, pohjallinen helppo vaihtaa jos tarve niin vaatii) ja siitä että jalka hikoilee. Jos on puhtaat jalat&kengät eikä juuri hikoile (sandaalit tmv. kengät vert. tekonahkaiset töppöset) ei ole normaali että ihmisen jalat haisevat, eivätkä ne haise jos pitää em. asiat kunnossa.