G: Kuinka usein teillä vaihdetaan lakanat?
Kommentit (48)
Lakanat kerran kuussa, tyynyliinat useammin, 1-6 kuussa.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 17:20"]
Lakanat kerran kuussa, tyynyliinat useammin, 1-6 kuussa.
[/quote]
Siis 1-6 kertaa kuussa...
Noin neljän viikon välein, mun kuukautisten jälkeen. Lasten lakanoita vaihdan vähän senkin mukaan miten jaksan, ja miten ovat ne lianneet leikkiessään.
Vaihdamme alulakanat ja tyynyliinat noin kerran viikossa, pussilakanat harvemmin. Tyynyliinoina emme käytä pussilakanoiden tyynyliinoja, vaan halpisliinoja, joita on kaapissa iso pino.
Me ollaan iljettäviä, viimeksi vaihdettu joulun jälkeen, kun saatiin uusi setti lahjaksi.
Atoopikkolapselle vaihdan aluslakanan ja tyynyliinan joka toinen päivä, pussilakanan kerran tai kaksi viikossa. Miehelle ja minulle vaihdan lakanat joka toinen viikko, tyynyliinat viikoittain.
Tykkään, että on puhdasta, mutta tämän useammin en jaksaisi.
Joka toinen viikko olisi se oikea, kotitaloustunnilla joskus aikanaan opittu vastaus. Täytyy kyllä myöntää etten vaihda useammin kuin jotain kerran kuussa.
Hyi, yäk! Miten te ihmiset vaihdatte noin harvoin lakanoita? Itse en voi olla vaihtamatta viikon välein.
Kerran viikossa. Olen atooppinen enkä kestä nukkua hikisissä tai likaisissa lakanoissa. Nukutaan alasti. Sillä on mun mielestä aika paljon merkitystä tuohon vaihtamistiheyteen.
Me vaihdetaan oikeasti silloin kun muistetaan/jaksetaan tai on muuten tarvetta, joskus saattaa olla kaksikin kuukautta samat lakanat. Ei siihen kuole.
Me ei nukuta alasti ;)
Vaihdetaan 2-4 vkon välein. Yleensä lapsille vähän useammin kuin meille aikuisille. Ja siis useammin tietysti jos tarve vaatii.
Vaihdan silloin kun alkaa ärsyttämään, eli noin 2-3 vkon välein. Yritän samalla tuulettaa peitot ja tyynyt ulkona muutaman tunnin ajan ja jos oikein innostun, niin pesen likaiset lakanat samantien. Saa nähdä koska innostun pesemään viime viikon perjantaina vaihdetut lakanat, ne ovat vielä epämääräisessä läjässä pyykkikoneen edessä..
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 17:15"]
Meillä noin kahden viikon välein.
[/quote]
Minä vaihdan kerran viikossa, mutta tiedän suurperheen, jossa parisängyn aluslakana vaihdetaan joka aamu, pussilakanat ja tyynyliinat parin päivän välein.
Lisäksi muiden perheenjäsenten kakki petivaatteet vaihdetaan vähintään kerran viikossa. Lakanapyykkiä pyörii vähintään 7 koneellista viikossa.
Kerran kuussa suurpiirtein ja tyynyliinaa n 2 kertaa. Ei oo ihottumia, eikä miestä sotkemassa lakanoita. Huom. naurua
Parin viikon välein vaihdetaan lakanat, tyynyliinat viikon välein. Joskus tulee vaihdettua lakanat useamminkin koska hikoilen ajoittain öisin tosi runsaasti. Hikoiluaikana voi joutua vaihtamaan patjan ja tyynynsuojuksetkin parin päivän välein, lakanoista puhumattakaan.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 18:14"]Me vaihdetaan oikeasti silloin kun muistetaan/jaksetaan tai on muuten tarvetta, joskus saattaa olla kaksikin kuukautta samat lakanat. Ei siihen kuole.[/quote]
Atoopikko kuolisi.
Eri ihmiset ovat erilaisia.
Täälläkin silloin, kun muistetaan tai jaksetaan. Kesällä tulee ehkä vaihdettua hieman useammin. Kesällä ehkä kerran tai kaks kuukaudessa. Talvella voi mennä useampi kuukausi, Sitten, kun jaksaa ja tuntuu siltä. Tai sit jos on joku muu syy vaihtaa.
Hyi miten siivottomia olette. Lakanat vaihdetaan kerran viikossa. Ainakin miehet hikoavat niin paljon, että johan ne petivaatteet alkavat haista sen jälkeen jo. Etee varmaan vaihda alusvaatteitakaan joka päivä, haisulit!
Meillä samoin, noin 2 viikon välein. Paitsi tietysti jos niissä on jotain näkyvää likaa.