Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiusongelma, antakaa vinkkejä.

Vierailija
07.06.2013 |

Minulla on ruskeat puoleen selkään asti pitkät hiukset, jotka luonnostaan todella liukkaat ja lasimaiset. Kiiltävät ja terveennäköiset ovat. Mutta..

Haluaisin laittaa hiukseni kiinni ja en saa niitä pysymään mitenkään :( Ponnarikin valuu aina. Kiharat eivät pysy. 

Olisi ihana oppia tekemään erilaisia kampauksia, mutta miten. Antakaa vinkkejä?

Hiukseni ovat siis ovat lähestulkoon tällaiset, mutta minulla otsatukka nyt.

http://gh.elopad.net/img/i7268_.jpg

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon on hyvin helppoja ratkaisuja ettei hiuksia saa pysymään kiinni. Tupeeraa kiinnityskohdan ympäristöä pörröisemmäksi. TAi käytä hiuspuuteria tai muuta tukituotetta joka vähän karhentaa hiuksen pintaa. 

Kiharaa on kyllä pitkähkössä lasimaisen liukkaassa tukassa lähes mahdoton saada pysymään kuin pari tuntia kunnon lakkakerroksella....

Kannattaa myös kokeilla olisiko itselle apua hiusten pesemisestä shampoon sijaan shampoopalalla tai oliiviöljysaippualla. Saippuapohjaiset pesutuotteet vähän karhentavat hiusta ja tekevät jämäkämmän tuntuiseksi. Esim. Flow-kosmetiikalla on vielä erityistuuhentavaa Olut-munashampootakin jota voisi kokeilla. http://www.flowkosmetiikka.fi/epages/vilkas02.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20110413-11092-34237-1/Categories/Hiukset

Vierailija
2/16 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ajattelin suositella shampoopalaa, eli palashampoota. Lush-ketju myy omaa merkkiä, joka on periaatteessa ihan "normaalia" shampoota, mutta palamuodossa. Sen sijaan ekokauppojen palashampoot ovat erilaisia ja alkuun tukka voi olla rasittavan tuntuinen, mutta sitten tukkaan tulee rakennetta ja asettuu helpommin. Justiinsa tuo Flow (entinen Vihreä keiju tai mikä lie) on hyvä.

Hiuspuutereista olen tykännyt Dermosil-sarjan tuotteesta. Lisäksi kaapista löytyy Big Sexy Hair -sarjan "tupeeraus putelissa" -tökötti, jolla saa hiustyven kohotettua kertaheitolla, ilman tupeeraamista (joka ei toimi tällaisissa hiuksissa): nostetaan hiusosio ylös, suihkutetaan juuriin ja laitetaan puteli hetkeksi "paplariksi", eli siihen hiusten juureen ja hiukset putelin yli, jotta jämähtää kohoasentoon.

http://www.sexyhair.com/products/big/index.aspx?p=d71a67b3-3a62-42b0-a219-2570eecb9b0d

Kaiken kaikkiaan tällainen tukka on ihan viheläin laitettava. Kampaajat ovat saaneet pysyviä kampauksia aikaan, mutta on vaatinut aikamoista tököttimäärää ja tukka jää ihan kovaksi. Mitään "näin teet kevyet laineet" tai "sipaise tukka rennolle letille" -juttuja ei ikinä saa toteutettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 11:38"]

Minäkin ajattelin suositella shampoopalaa, eli palashampoota. Lush-ketju myy omaa merkkiä, joka on periaatteessa ihan "normaalia" shampoota, mutta palamuodossa. Sen sijaan ekokauppojen palashampoot ovat erilaisia ja alkuun tukka voi olla rasittavan tuntuinen, mutta sitten tukkaan tulee rakennetta ja asettuu helpommin. Justiinsa tuo Flow (entinen Vihreä keiju tai mikä lie) on hyvä.

[/quote]

Joo Lushin pala tosiaan valitettavasti on ihan normaali sulfaatillinen shampoo, ei saippuapohjainen "oikea palashampoo". Minä pesen nykyisin hiukseni oliiviöljysaippualla, koska minulla se tekee vielä paremman tuloksen kuin nuo Flown shampoopalat: sama tuuheusefekti tulee, mutta hius näyttää kiiltävämmältä. Kaikilla tosiaan ei harmi kyllä nuo saippuapohjaiset toimi vaan alussa normaali "lähmäefekti" ei mene ohi ollenkaan, mutta kokeilla kannattaa!

Vierailija
4/16 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tismalleen sama hiustyypi. Joko "turmelet" hiuksia hieman vaalennuksella, voimakkaalla värillä tai permanentilla (joka on meidän hiustyypillä kunnolla tehtynä ikuinen kunnes kasvaa pois) tai unohdat hoitoaineen. Minulle ei nuo palasaippuat käy tulee rasvaisen näköinen tukka mutta muut luomusampoot on loistavia. Vaikka marketin urtekräm brown sugar.

Itsellänikin on pitkä tukka ja minä vaalennan sitä muutamalla asteella säännöllisesti. Ponnari pysyy vain silikonirenksuilla joita inhoan ja pörröisillä epämuodikkailla donitseilla.

Vierailija
5/16 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä!

Tosiaan aikoinaan kampaaja tuskasteli hiuksiani, kun piti kampaus laittaa vanhojen tansseihin. Loppujen lopuksi hiukseni jätettiin osittain auki ja laitettiin korkkiruuvit latvoihin (jotka olivat suorat, kun pääsit koululle) ja päälaelle tehtiin tosi nätti kukkarykelmä kymmenillä pinneillä, joka ihme kyllä pysyi.

Olisi ihana laittaa laineita tai joku nopea kampaus, mutta turhauttaa todella, kun hiukset sitten sähköstyvät siinä laittaessa ja liukuvat alta pois ja tulos on kaikkea muuta, kuin kaunis. 

Tuota palashampoota täytyy kokeilla! Tällä hetkellä pesen hiukset hajustamattomilla ja silikonittomilla tuotteilla (Erisan, Lv, Neutral), koska päänahkani on myös tosi herkkä. Lisäksi täytyy muuten kokeilla tuota oliiviöljysaippualla. Voisi auttaa tuohon päänahan kutinaankin.

-ap-

Vierailija
6/16 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 11:45"]

Minulla on tismalleen sama hiustyypi. Joko "turmelet" hiuksia hieman vaalennuksella, voimakkaalla värillä tai permanentilla (joka on meidän hiustyypillä kunnolla tehtynä ikuinen kunnes kasvaa pois) tai unohdat hoitoaineen. 

[/quote]

Jep, väri tai permanentti tosiaan loistavia vinkkejä. Mulla on ollut vuosien varrella kaikki värit platinablondista mustaan, ja vaalennus toimi oikein hyvin vähän karkeuttamaan hiusta. Yliliukkaassa ja ylikiiltävässä hiuksessa hiuksen kunnon pieni huonontuminen on pelkkää plussaa! Tummat värit sen sijaan ei minulla ole auttaneet liukkausongelmaan ollenkaan, joskus jopa päinvastoin: tulee entistä liukkaammaksi ja kiiltävämmäksi hius. 

Hoitoaineita en ole käyttänyt vuosiin, ne ovat varma tapa saada paitsi vielä liukkaampi, myös päätä myöten lättänä lirutukka.

t. 2

Vierailija
7/16 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numerolla 5 pysyy muuten kiharat jos teen ne 70-luvulta kotoisin olevilla carmen lämpörullilla. Helvetillisen kuumat ja hankala kiinnittää, painaa pirusti mutta kiharat pysyy koko päivän. Samoin aikoinaan yo juhliin (80-luvulla)kampaajani teki upeat laineet Pariisista ostetulla laineraudalla joka teki aina yhden ison laineen kerralla. 

Veikkaan ettei nykyiset vekottimet saa turvallisuussyistä kuumeta tarpeeksi ja siksi kiharat ei pysy eikä edes tartu.

Vierailija
8/16 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisko raidat? Ne karhentaa ja tekee monotoniset sileät hiukset mielenkiintoisen näköisiksi. Vaikka kullan ja toffeen värisiä rairoja.

Vierailija
9/16 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä blogissa oli hyvä vinkki, jota itekin aloin just kokeilemaan. Siis oliiviöljysaippua, tossa postauksessa n kuvat ennen ja jälkeen, tolla bloggarilla ongelma oli just sama ku sullakin.

http://pinthefuckups.blogspot.fi/2013/06/oliivioljysaippua.html

Vierailija
10/16 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vautsi!

Nyt kyllä kokeilen tuota oliivisaippuaa :D Hiukset eivät tosiaan mene koskaan takkuun ja hoitoainetta en tarvitse ja sitä käytän silloin tällöin, lähinnä talvisin sähköisyyteen. Juuri tuollaiset helposti muotoiltavat hiukset haluan. 

-ap-

Vierailija
11/16 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vautsi!

Nyt kyllä kokeilen tuota oliivisaippuaa :D Hiukset eivät tosiaan mene koskaan takkuun ja hoitoainetta en tarvitse ja sitä käytän silloin tällöin, lähinnä talvisin sähköisyyteen. Juuri tuollaiset helposti muotoiltavat hiukset haluan. 

-ap-

Vierailija
12/16 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 12:40"]

Tässä blogissa oli hyvä vinkki, jota itekin aloin just kokeilemaan. Siis oliiviöljysaippua, tossa postauksessa n kuvat ennen ja jälkeen, tolla bloggarilla ongelma oli just sama ku sullakin.

[/quote]

Jep, loistava keino. Bongasin sen täältä AV:sta useita kuukausia sitten ja ostin ketjun innoittamana Ruohonjuuresta Oliva-saippuapalan jota siellä suositeltiin. Oli muuten ekalla kerralla Kampin Ruohonjuuresta loppu, ilmeisesti AV-mammat rynnänneet ketjun jälkeen innolla ostoksille :) 

Mulla on käynyt samoin kuin linkin naisella, hiuksista on tullut ihan silminnähden paksumman ja jämäkämmän tuntuiset. En tarvitse edes mitään hoitoainetta, vaikka tukkani on värjätty (tummemmaksi). Sillion tällöin, ehkä kerran kuussa, laitan etikkahuuhtelun jonka jätän tukkaan. Aina harmittaa kun käyn kampaajalla värissä ja siellä pestään tavallisella "liuotinshampoolla", niin on hetken taas lättänä ja sähköinen tukka, mutta onneksi se taas saippuapesuilla parissa pesussa paranee.

Vierailija
13/16 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, mulla toi oliiviöljysaippua ei auttanu sit ollenkaan vaan tukasta tuli lähmänen... nykyään käytän vaan suola-ainetta ja tukka on suht ok.

Vierailija
14/16 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 13:40"]

[/quote]

Jep, loistava keino. Bongasin sen täältä AV:sta useita kuukausia sitten ja ostin ketjun innoittamana Ruohonjuuresta Oliva-saippuapalan jota siellä suositeltiin. Oli muuten ekalla kerralla Kampin Ruohonjuuresta loppu, ilmeisesti AV-mammat rynnänneet ketjun jälkeen innolla ostoksille :) 

Mulla on käynyt samoin kuin linkin naisella, hiuksista on tullut ihan silminnähden paksumman ja jämäkämmän tuntuiset. En tarvitse edes mitään hoitoainetta, vaikka tukkani on värjätty (tummemmaksi). Sillion tällöin, ehkä kerran kuussa, laitan etikkahuuhtelun jonka jätän tukkaan. Aina harmittaa kun käyn kampaajalla värissä ja siellä pestään tavallisella "liuotinshampoolla", niin on hetken taas lättänä ja sähköinen tukka, mutta onneksi se taas saippuapesuilla parissa pesussa paranee.

[/quote]

Haiseeks sun tukka etikalle sit sen huuhtelun jälkee?

Vierailija
15/16 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 13:40"]

[/quote]

[/quote]

Haiseeks sun tukka etikalle sit sen huuhtelun jälkee?

Vierailija
16/16 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 14:26"]

joo, mulla toi oliiviöljysaippua ei auttanu sit ollenkaan vaan tukasta tuli lähmänen... nykyään käytän vaan suola-ainetta ja tukka on suht ok.

[/quote]

Se tulee ekaks sellaseks lähmäseks just, mutta sitte ku pesee viikon kaks, niin se alkaa vaikuttaa :) Tukan kestää puhdistua ja tottua siihen kemikaalittomuuteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän