Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä niin kadehdin vapaaehtoisesti lapsettomia.

Vierailija
07.06.2013 |

Olisi niin ihanaa kun ei olisi lasta.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 14:51"]

Mammat ei hyvksy sitä että muut ovat erilaisia, veloja on pakko haukkua, mistä se johtuu, katkeruudesta?

[/quote]

Ja kuten tästäkin ketjusta huomaa, pata soimaa kattilaa. Velat eivät tajua, että monille ne lapset tuovat elämään syvää onnea, vaikka juuri tälle itselliselle ja tiedostavalle velaihmiselle perhe-elämä ei sovi. Sitten huudellaan poterosta mammaa ja muuta yhtä fiksua, vaikka ollaan niin olevinaan suvaitsevia.

Vierailija
42/75 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 14:50"]

Lapsettomia ei kannata kadehtia, eivät tiedä mitä menettävät kun ei ole lasta.

[/quote]

Tähän sopii niin hyvin sanonta misery needs company...
:) sorry mamma, mutta mä tiedän mitä olen ja mitä haluan ja se ei ole lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 14:39"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 14:34"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 13:05"]

Jopa niin järjellä, että välillä mietin että olenko sitä lasta oikeasti koskaan halunnutkaan, vai onko se ollut vain biologisen lisääntymisvaiston aiheuttamaa ajatusta.

[/quote]

Niin. Mitä ihminen sitten oikeasti yleensä haluaa? Vai haluaako mitään? Onko esim. seksin haluaminen vain pelkkää kemiaa?

[/quote]

Niin, mä en oikeasti käsitä, että mikä sitten on oikea syy haluta lasta. Mun mielestä lasten saaminen on ihmiselle suht normaalia käytöstä. Miksi sille pitää keksiä jotain erityisiä syitä?

[/quote]

Jaa-a, tuohon en valitettavasti osaa kuule vastata. Minä sanoin vain, että minusta tuntuu siltä, mutta olisihan se pitänyt arvata, että rautamammat ovat heti kiukkuisina älähtämässä jos joku ei ole samaa mieltä heidän kanssaan.

Oli se syy mikä tahansa, niin itse olen hyvilläni että tilanne on tämä, eikä mene niin sairaisiin mittasuhteisiin, mitä lapsettomuuspalstoilta olen lukenut. Jopa itsemurhapuheisiin olen törmännyt, kun joku palstalainen ei ole raskaaksi tullut. Parempi vaan pitää terve järki mukana, oli aihe mikä tahansa. 

Sitäpaitsi, olisi erittäin suositeltavaakin jokaisen miettiä ennen raskautta, että onko tämä nyt ihanihan oikeasti sitä mitä haluaa. En vaan usko, että olen ainoa joka miettii että ehkä on ihan hyvä etten sittenkään tullut raskaaksi.

Vierailija
44/75 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat ei hyvksy sitä että muut ovat erilaisia, veloja on pakko haukkua, mistä se johtuu, katkeruudesta?

[/quote]

Saatan olla katkera joistain asioista, mutta en kyllä siitä, että olen saanut lapsia. Mä luulen, että "velojen haukkuminen" johtuu siitä, että tällä palstalla käy pari hyvin aktiivista ja aggressiivista velaa, jotka kirjoittelevat aika tuhtia kakkaa...

Vierailija
45/75 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 14:57"] [quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 14:50"]

[/quote] Tähän sopii niin hyvin sanonta misery needs company... :) sorry mamma, mutta mä tiedän mitä olen ja mitä haluan ja se ei ole lapsi.[/quote]

Eihän lapsia ole pakko hankkia, se on selvää. Se mua vaan ihmetyttää näissä kommenteissa, että aina hehkutetaan kuinka voi matkustella, harrastaa ja tavata ystäviä kun ei ole lapsia. Kas kun se meiltä joiltakin onnistuu lapsienkin kanssa. Eli ihmettelen tuollaisen tavallisen asian hehkuttamista, ihan kuin ne sulkisivat jotenkin toisensa pois.

Vierailija
46/75 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 14:52"]

[/quote]Tarkoitan vapaaehtoista lapsettomuutta, eriasia jotka ei voi saada. Se on ikävää mutta minkä sille voi.

[/quote]

Millä tavalla tässä nyt katkaiset velat ja tahattoman lapsettomuuden toisistaan? Ihan nyt vaan, että kannattaisi vähän miettiä ennenkuin rupeat typeryyksiä laukomaan.

Vierailija
47/75 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 14:55"]

[/quote]

Kuka täällä on haukkunut teidän mammojen valintaa? Kysynpä vain... Me vela-naiset todellakin ymmärrämme kuinka erilaisia ihmiset voivat olla. Me joudumme jatkuvasti selittämään, puolustelemaan, valintaamme. Me todella olemme pohtineet perheelisäysasian perinpohjaisesti ja omalta näkökannaltammw. Kuinka mini mamma voi sanoa samaa? Kuinka moni teiltä on kysynyt miksi halusit lapsen? Miksi sinä mamma et perustele sitä, miksi haluat raskaaksi ja lapsen?

Ja kuten tästäkin ketjusta huomaan, pata soimaa kattilaa. Velat eivät tajua, että monille ne lapset tuovat elämään syvää onnea, vaikka juuri tälle itselliselle ja tiedostavalle velaihmiselle perhe-elämä ei sovi. Sitten huudellaan poterosta mammaa ja muuta yhtä fiksua, vaikka ollaan niin olevinaan suvaitsevia.

[/quote]

Vierailija
48/75 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei-muslimeja ei kannata kadehtia, eivät tiedä mitä menettävät kun eivät ole palanneet islamiin.

[/quote]

Korjasin.

Vierailija
49/75 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 15:02"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 14:57"] [quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 14:50"]

[/quote] Tähän sopii niin hyvin sanonta misery needs company... :) sorry mamma, mutta mä tiedän mitä olen ja mitä haluan ja se ei ole lapsi.[/quote]

Eihän lapsia ole pakko hankkia, se on selvää. Se mua vaan ihmetyttää näissä kommenteissa, että aina hehkutetaan kuinka voi matkustella, harrastaa ja tavata ystäviä kun ei ole lapsia. Kas kun se meiltä joiltakin onnistuu lapsienkin kanssa. Eli ihmettelen tuollaisen tavallisen asian hehkuttamista, ihan kuin ne sulkisivat jotenkin toisensa pois.

[/quote]

Miksei lapseton saisi hehkuttaa elämäänsä, kun samaan aikaan mammatkin ruotivat ihanaa lapsiarkeaan? Eikö teistä lapseton saisi olla tyytyväinen elämäänsä, koska valitsi eri tavan elää kuin te?

Ja matkustelua sun muuta tulee sanottua siksi, että on helpompaa lapsettomalla pariskunnalla, kuin lapsellisella pariskunnalla, se nyt lienee itsestään selvä asia. Samaten ylipäätään koko elämä on vapaampaa ja on aikaa omille asioilleen, kuten opinnoilleen, harrastuksilleen jne.

Vierailija
50/75 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 15:03"] [quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 14:55"]

[/quote]

Kuka täällä on haukkunut teidän mammojen valintaa? Kysynpä vain... Me vela-naiset todellakin ymmärrämme kuinka erilaisia ihmiset voivat olla. Me joudumme jatkuvasti selittämään, puolustelemaan, valintaamme. Me todella olemme pohtineet perheelisäysasian perinpohjaisesti ja omalta näkökannaltammw. Kuinka mini mamma voi sanoa samaa? Kuinka moni teiltä on kysynyt miksi halusit lapsen? Miksi sinä mamma et perustele sitä, miksi haluat raskaaksi ja lapsen?

Ja kuten tästäkin ketjusta huomaan, pata soimaa kattilaa. Velat eivät tajua, että monille ne lapset tuovat elämään syvää onnea, vaikka juuri tälle itselliselle ja tiedostavalle velaihmiselle perhe-elämä ei sovi. Sitten huudellaan poterosta mammaa ja muuta yhtä fiksua, vaikka ollaan niin olevinaan suvaitsevia.

[/quote] [/quote]

Eikö perusteluksi riitä että haluaa lapsen? Halusin oman perheen ja useamman lapsen? Sellaisen saa lapsia hankkimalla, jos niitä vain pystyy saamaan. Me saimme, 3kpl ja olemme onnellisia. Tarvitseeko elämään muuta?

Vierailija
51/75 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mua vaan ihmetyttää näissä kommenteissa, että aina hehkutetaan kuinka voi matkustella, harrastaa ja tavata ystäviä kun ei ole lapsia.

[/quote]

Epäilemättä olet tyytyväinen elämääsi sellaisena kuin se on ja aikaan, joka sinulla on suoda matkustamiselle, harrastuksille ja ystäville. Onneksi et kuitenkaan tiedä, millaista vapaaehtoisesti lapsettoman elämä on. Näin et osaa surra sitä, mitä menetät.

Vierailija
52/75 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 15:08"]

Se mua vaan ihmetyttää näissä kommenteissa, että aina hehkutetaan kuinka voi matkustella, harrastaa ja tavata ystäviä kun ei ole lapsia.

[/quote]

Epäilemättä olet tyytyväinen elämääsi sellaisena kuin se on ja aikaan, joka sinulla on suoda matkustamiselle, harrastuksille ja ystäville. Onneksi et kuitenkaan tiedä, millaista vapaaehtoisesti lapsettoman elämä on. Näin et osaa surra sitä, mitä menetät.

[/quote]

En ole tuo, jota lainasit, mutta kyllä mulla on ainakin runsaasti kokemusta siitä, millaista vapaaehtoisesti lapseton elämä on, koska ehdin elää sitä jopa 31-vuotiaaksi!

Vierailija
53/75 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sitten huudellaan poterosta mammaa ja muuta yhtä fiksua, vaikka ollaan niin olevinaan suvaitsevia."

Mistä lähtien mamma on ollut haukkumasana? Itse puhun usein äideistä sanalla mamma, samaan tapaan kuin isä olisi isukki, iskä jne.

Menee jo oudoksi jos täytyy etukäteen kysyä, että millä äiti-variaatiolla saa puhutella.

Vierailija
54/75 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 13:06"]

No ei todellakaan kannata kadehtia ketään eikä mitään, vaan tehdä itse omat elämänvalinnat itseään rehellisesti kuunnellen. T. vela-nainen

[/quote]

Komppi tälle!

Vierailija
55/75 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 15:07"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 15:03"] [quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 14:55"]

[/quote]

[/quote] [/quote]

Eikö perusteluksi riitä että haluaa lapsen? Halusin oman perheen ja useamman lapsen? Sellaisen saa lapsia hankkimalla, jos niitä vain pystyy saamaan. Me saimme, 3kpl ja olemme onnellisia. Tarvitseeko elämään muuta?

[/quote]

Ai näin se menee. Lapsellinen voi vastata kysymykseen lyhyesti: "koska halusin lapsia". Mutta velalta jos kysytään, niin ja hän vastaa "koska en halua lapsia" niin pyydetään tarkkoja perusteluita, että miksi ei halua.

En vaan oikein käsitä tuota logiikkaa, enemmänhän sen lapsia haluavan pitäisi osata perustella edes itselleen, miksi niitä lapsia haluaa. Se on kuitenkin tilanne, jota ei voi enää peruuttaa, toisin kuin lapsettomuus jossa voi (tiettyyn ikään saakka, tietty) päättääkin, että haluanpas sittenkin.

Vierailija
56/75 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 15:08"]

[/quote]

[/quote]

Ei mulla ole aina ollut lapsia :D

Vierailija
57/75 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 13:09"]

En haluaisi olla kukaan muu.

[/quote]

Tämä lause saattaa olla se vuosisatojen ellei -tuhansien ajan etsitty onnen resepti!

Vierailija
58/75 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 15:16"]

[/quote]

[/quote] [/quote]

[/quote]

Ai näin se menee. Lapsellinen voi vastata kysymykseen lyhyesti: "koska halusin lapsia". Mutta velalta jos kysytään, niin ja hän vastaa "koska en halua lapsia" niin pyydetään tarkkoja perusteluita, että miksi ei halua.

En vaan oikein käsitä tuota logiikkaa, enemmänhän sen lapsia haluavan pitäisi osata perustella edes itselleen, miksi niitä lapsia haluaa. Se on kuitenkin tilanne, jota ei voi enää peruuttaa, toisin kuin lapsettomuus jossa voi (tiettyyn ikään saakka, tietty) päättääkin, että haluanpas sittenkin.

[/quote]

Ei mulle tartte kenenkään perustella lapsettomuuttaan, se on jokaisen oma asia.

Vierailija
59/75 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kanssa oikein käsitä tota asennetta, että "et tiedä mitä menetät".

Voi jösses, eihän kukaan tiedä millaista toisen elämä on, miten sen kokee, mitä tuntee. 

Olen itse vela ja uskoisin kyllä jollain tasolla ymmärtäväni miten paljon lapset antaa. Miehelläni on kolme lasta ja kyllähän minä näen katseesta sen rakkauden niitä lapsia kohtaan. Sitä rakkautta en tule koskaan kokemaan eli rakkautta omaa lasta kohtaan, joka on aivan erilaista kuin mikään muu rakkaus.Se on mieletöntä eikä sitä vain voi käsittää, ei, vaikka sen voi miltei käsin tuntea.

Toisaalta, mieheni ei tule koskaan kokemaan elämää, jossa ei ole läsnä koko ajan se pieni pelko niiden lasten puolesta, huoli miten elämä heitä kohtelee. Ei sitä, että ei oikeasti mikään revi kahteen suuntaan, kun joutuu tekemään päätöksiä.

Nyt tietenkin mammat sanoo, että kyllä se rakkaus lapseen voittaa kaiken tuon huolen ynnä muuta. Mistä te voitte tietää, kun te ette sitä koskaan voi enää kokea, kun olette kerran lapsen saaneet?

Ette edes vaikka traagisesti lapsen menettäisitte, koska sitten sitten sitä kuljettaa ikuisesti sitä surua mukanaan.

Kyllä te tiedätte millaista oli nuorena olla vela. Mutta se on aivan eri asia sen jälkeen, kun sille ei voi enää mitään, kun biologia on tehnyt siitä selvää. Te ette tule koskaan tietämään sitä.

Joten voisiko vain uskoa, että ihmiset elävät omaa elämäänsä, tehden omat ratkaisunsa ja kaikilla on oikeus olla onnellinen omista ratkaisuistaan eikä kenelläkään ole resursseja sanoa, että tietää millaista on toisen elämä, koska se nyt vain ei yksinkertaisesti ole mahdollista.

Vierailija
60/75 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 15:16"]

[/quote]

[/quote] [/quote]

[/quote]

[/quote]

Eikö se ole perustelu että haluaa oman perheen? Mihin muuhun niitä lapsia tehdään kuin oman perheen perustamiseen? Toisille ei riitä parisuhde vaan haluaa kokea vanhemmuuden. Ei kai vela ole se keneltä kysytään lupa ja keneltä kysytään onko perusteluni riittävä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi