Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokralainen ei maksanut vuokria, nyt irtisanoin sopparin ja..

Vierailija
20.07.2020 |

Oikeusjuttuhan tästä tulee ja häätö.. todella surullista. Tämä ihminen vaikutti niin mukavalta ja normaalilta. Miten tällaiseen tilanteeseen ajaudutaan, että vuokrat jäävät maksamatta?? Tiedän että on rahahuoli varsinkin näin korona-aikaan ja joustin jopa kolme kuukautta. Sovimme että tässä kuussa 15pv maksaa kaikki kolme vuokraa. Halusin olla ymmärtäväinen, mutta tiesin minä kait sisimmässä että eihän hänellä yhtäkkiä kolmeen kuukauteen varmasti varaa ole..
Onko tietoa kauan tuollaisessa prosessissa menee oikeudessa? Kokemuksia? Ennen kuin saan rahat itselleni.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kk menee.

Vierailija
2/46 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä rahoja saa vasta kun a) vuokralainen maksaa ne samantien sinulle tai b)ne otetaan ulosmittauksella.

Siihen menee siis aikaa. Tuossa häädössäkin menee jo itsessään. Jotain pari vkoa aikaa hänellä muuttaa. Sitä ennen sieltä lähetetään kirje jonka vastaukseenkin vuokralaisella on aikaa vastata kait pari vkoa?

Joku kuukausi, että saat hänet edes ulos asunnosta. Sen jälkeen mikäli saa palkkaa, se ulosmitataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi odotit kolme kuukautta?? Lain mukaan kaksi jo riittäisi irtisanomiseen.

Vierailija
4/46 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee puolisen vuotta, että ulosottomies saa hänet oikeuden päätöksellä häädettyä. Rahaa et välttämättä saa koskaan, jos velallinen todetaan varattomaksi.

Vierailija
5/46 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy hakemassa huoneistosta kaikki kallis kama: hyvä elektroniikka, kultakorut, design-tuotteet. Pidät ne, ellei rahaa ala kuulumaan vaikka 3 viikon sisään ja tilaat HE:n "muuttoporukan" tekemään huoneiston tyhjennyksen.

Vierailija
6/46 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä piripäiden häätämiseen meni yli vuosi

Vierailija
7/46 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sentään tajusit purkaa vuokrasopimuksen eikä irtisanoa sitä.

Vierailija
8/46 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän pariskunnan, joka eleli kuusi kuukautta maksamatta vuokria. Lopulta tuli häätö. Vuokraaja oli vuokrafirma tosin.. siellä voidaan joustaa jopa näinkin pitkälle. Kyllä se on vaikeaa löytää joskus luotettavaa vuokralaista. Harmi.

Vierailija
9/46 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 19-vuotiaana puolisen vuotta vuokralla yksityisellä. Tästä on aikaa jo ~15 vuotta. Vuokranantaja oli todella mukava nainen, ja meillä synkkasi hyvin. Olin juuri muuttanut opintojen perässä uuteen kaupunkiin ja aloittanut opintojen ohella puhelinmyyntityöt. Kelan tukia sain muistaakseni juuri sen vuokran verran. Pari kuukautta sinnittelin, ennenku oli pakko myöntää että eihän tässä rahat riitä mitenkään. Ruokaa oli pakko saada ja sähkö- ja puhelinlasku maksaa. Olin nuori ja tyhmä, enkä uskaltanut kertoa kenellekään enkä tiennyt mistä pyytää apua tilanteeseen. Jätin pari vuokraa maksamatta, aina siinä tyhmässä uskossa, että kohta saan puhelinmyyntityöstä sellaista palkkaa, että voin kuitata ne rästit pois. Sitä päivää ei ikinä tullut. Lopulta sain häädön ja hyvä niin. Vuokranantaja sai rahansa kyllä ulosoton kautta lopulta takaisin, mutta ihan järkyttävästi edelleenkin hävettää tämä keissi. Oon monta kertaa miettinyt, että ottaisin yhteyttä ja pyytäisin anteeksi.

Vierailija
10/46 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskaväellä on aina selityksiä ja tekosyitä.

Itse olen tämän tajunnut ihan mitättömien oppirahojen jälkeen ja soveltamisesta on isot säästöt tulleet vuosikymmenien mittaan.

Tärkein pointti on se että pankista saa rahaa. Jos ei pankista saa niin minulta ei ikinä!

Vierailija
11/46 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy hakemassa huoneistosta kaikki kallis kama: hyvä elektroniikka, kultakorut, design-tuotteet. Pidät ne, ellei rahaa ala kuulumaan vaikka 3 viikon sisään ja tilaat HE:n "muuttoporukan" tekemään huoneiston tyhjennyksen.

Koska jos 3kk vuokra on rästissä niin kultakoruja löytyy?

Vierailija
12/46 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä piripäiden häätämiseen meni yli vuosi

Miten on mahdollista? Oliko muuten kämppä huonossa kunnossa?

Vierailija
13/46 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee siinä monta kuukautta. Mulla vuokralainen katosi ja sen etsiminen on ensimmäinen projekti, pitää kuuluttaa virsllisesti yms. Yksi löytyi vankilasta ja sillä oli asianajaja, mikö vaikeutti muös häätöä, kun asianajajansa kielsi heittämästä roskiin edes likaisia verkkareita sieltä. Meni aivan mahdottoman vaikeaksi ja hitaaksi se häätö.

Vierailija
14/46 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsen vuokralaiseni tosi tarkkaan, ei ole sattunut tälläistä näiden yli 15v aikana. Toki voi sattua, harmillista. Joku sanoisi, että omistavan luokan murheita.

Vierailija
15/46 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin 19-vuotiaana puolisen vuotta vuokralla yksityisellä. Tästä on aikaa jo ~15 vuotta. Vuokranantaja oli todella mukava nainen, ja meillä synkkasi hyvin. Olin juuri muuttanut opintojen perässä uuteen kaupunkiin ja aloittanut opintojen ohella puhelinmyyntityöt. Kelan tukia sain muistaakseni juuri sen vuokran verran. Pari kuukautta sinnittelin, ennenku oli pakko myöntää että eihän tässä rahat riitä mitenkään. Ruokaa oli pakko saada ja sähkö- ja puhelinlasku maksaa. Olin nuori ja tyhmä, enkä uskaltanut kertoa kenellekään enkä tiennyt mistä pyytää apua tilanteeseen. Jätin pari vuokraa maksamatta, aina siinä tyhmässä uskossa, että kohta saan puhelinmyyntityöstä sellaista palkkaa, että voin kuitata ne rästit pois. Sitä päivää ei ikinä tullut. Lopulta sain häädön ja hyvä niin. Vuokranantaja sai rahansa kyllä ulosoton kautta lopulta takaisin, mutta ihan järkyttävästi edelleenkin hävettää tämä keissi. Oon monta kertaa miettinyt, että ottaisin yhteyttä ja pyytäisin anteeksi.

Ota ihmeessä yhteyttä ja sano että olet pahoillasi. Anteeksipyyntö häivyttää kaikenlaiset rasittavat tunteet molemmin puolin.

Vuokraisäntänä olisin ilahtunut jos joku aikoinaan "vaikea" vuokralainen pyytäisi anteeksi että aiheutti ikävän tilanteen.

Vierailija
16/46 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee siinä monta kuukautta. Mulla vuokralainen katosi ja sen etsiminen on ensimmäinen projekti, pitää kuuluttaa virsllisesti yms. Yksi löytyi vankilasta ja sillä oli asianajaja, mikö vaikeutti muös häätöä, kun asianajajansa kielsi heittämästä roskiin edes likaisia verkkareita sieltä. Meni aivan mahdottoman vaikeaksi ja hitaaksi se häätö.

Sen kun heität rikollisen kamat roskiin.

Mitäs se sulle voi? Asianajajan kiellot nyt lähinnä naurattavat. Hakekoot herra itse aasiakkaansa paskaiset verkkarit sieltä. :)

Vierailija
17/46 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin olet vuokranantaja. Silloin tietäisit oikeat termit.

No jos irtisanoit, niin ootat varmaan sen 6 kk irtisanomisajan ja kai sinulla on validi syy irtisanomiseen...

Vierailija
18/46 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus vaikuttaa provolta.

Todellinen vuokranantaja ei kirjoittaisi noin.

Vierailija
19/46 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, aloituksesta näki heti provo on, niin tyhmästi kirjoitettu.

Ei tiennyt irtisanomisaikoja eikä  muutakaan.

Lässyn lässyn ap.

Vierailija
20/46 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin ennemmin rapajuopponarkkarin, kuin valehtelee-kirkkain-silmin-psykopaatti-vuokralaisen. Ainakin narkeista ymmärtää että elämästä ei vaan saa normaalia otetta eikä tarvi ihmetellä miksi asiat meni kuten meni.

Viimeisin vuokralaiseni oli niin kauhean mukava - ja lopulta paljastui aivan hirviöksi, tappiot tämän perheen jälkeen useita tonneja. Toivon että pommi tippuu niiden päähän, olen niin hirveän raivostunut. Ihan turha edes yrittää saada niiltä mitään korvausta mistään. Oksettaa että niillä on lapsia ja lemmikkejä. Onnea vaan teille kellä ne on nyt vuokralaisina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi