Tupperi lempparit? Entä pettymykset?
Olin just kutsuilla, kymmenen vuotta sitten edellisen kerran. Ja tuli nyt sitä kuvastoa selatessa oikein mietittyä, et mullakin on aika monta kippoa. Suurin osa on ollu käytössä, osa kovemmassa, osa ei montaa kertaa. Kaikki mitä oon hommannu on ollu ihan hyviä tai jopa loistavia, mutta pari kippoa jotka sain lahjaksi on joista en oikein tykkää, kannet ei tahdo mennä kiinni. Muuten ihan ok kipot, olen käyttänyt ilman kansia tarjoiluun. Nyt näytti tulleen kivoja uusia juttuja, tuli tilattua taas muutama lisää. Onhan ne kalliita, mutta kun tietää että ne kestää, ja luultavasti tulee käytettyä, ennemmin tai myöhemmin.
Tuli mieleen että ne on kyllä melkeen äidiltä tyttärelle, vanhemmilla on ollut mehukannu käytössä varmaan 20 vuotta, ja varmaan tulee olemaan vieläkin käyttökelpoinen kun heistä aika jättää. Muovi on ikuista :) Pitääköhän mun tehdä testamentti mun kalliista tuppereista lapsille, ettei tule sit riitaa :)
Kommentit (28)
mä käytän eniten ravisteltavaa purkkia kermaan, munamaitoon ja ties mihin mittaamiseen. Ja mikrokannut on myös suosikkini. Siinä on hyvä sulattaa rasva marjapiiraaseen ja sitten koko taikina pyöräyttää samassa astiassa.
Vähiten tulee jostain syystä tykättyä muutamasta pakasterasiasta mitkä mulla on. Syynä varmaan, että ne on niin erlaisia muihin nähden, kannet ei löydy ikinä ja eivät pakkaudu kunnolla pakasteeseen.
Lempparit
Ravisteltava purkki
Pyöreät säilytysrasiat
Suorakaiteen muotoinen kakkukupu
Inhokit
Sipulisilppuri
Neliön mallinen muovivuoka, jonka käyttötarkoitus on edelleen mysteeri
Minullakin kaapit pursuaa tuppereita, vaikka viime vuosina ei ole enää tullut juuri kutsuilla käytyä. Ennen kutsuja sateli ja velvollisuudentunnosta tuli ystävien kutsuilla käytyä ja aina jotain tuli tilattuakin. Lemppareitani ovat ihan perustaikinakulhot, mikroastiat, tiiviit kuljetusastiat, piirakkakupu, puntari, eväsrasiat ja veitset. Sipulisilppuria käytän säännöllisesti. Salaattilinkoa hippuilin, mutta en raaskinut koskaan ostaa. Sittemmin ostin vastaavan Ikeasta parilla eurolla ja on kyllä vähintäänkin yhtä hyvä ja jatkuvassa käytössä. Käyttämättä ovat jääneet useimmat kipot, joita ei saa mikroon laittaa, herkkuhissi, jäätelömaljat, juusto-/suklaaraastinmylly, dippivati, jäädykevuoat, silikoniset kakkuvuoat, joista jää tympeä pinta leivonnaisiin... Suhtaudun tupperiin brändinä neutraalisti. Mielestäni ovat laadukkaita, mutta useimmat eivät kuitenkaan hinta-laatu -suhteeltaan mitenkään ylivertaisia. Esim. Ikeasta olen ostanut monta edullisempaa ja yhtä kestävää muovikippoa.
Se ritsan mallinen kuorimaveitsi on paras keksintö ikinä. En enää ikinä palaa perusmallin kuorintaveitseen. Perunat kuorii niin uskomattoman nopeasti ja ergonomisesti tällä ritsalla.
Eikai kukaan enää järjestä niitä kutsuja? Ne ON niin kasaria ja jotkut lastenvaate-kynttiläkutsut ysäriä.
Kyllä vaan järjestetään. Esim. minä;)))
Kyllä lipputanko on minun lempparini. Betonimyllyyn hieman petyin.
Kuorija ja Kakkukupu ovat mun suosikit. Eväsrasiaa on käytetty paljon, samoin mehukannua ja perunanuijaa. :) Ja myönnetään että suurin osa kuivatarvikkeista mulla kotona on tupperin Mahtuvissa. Nyt en ole kyllä vuosiin ollut kutsuilla joten uutuudet on multa pimennossa :)