Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisella enemmän omaisuutta...?

Vierailija
06.06.2013 |

Mitä tekisitte tälläisessä tilanteessa: 

mieheni, ei halua ostaa asuntoa vaan asua vuokralla. Samaan aikaan minä maksan koko ajan lainaani pois ja omistan paljon enemmän kuin hän. Mitä teemme kun olemme naimisissa (avioehto on) ja olen maksanut asunnon pois, voinko käyttää kaikki extra rahat itseeni vai pitääkö meidän maksaa seuraavaksi yhdessä miehen lainaosuus pois tai maksaa lapsenhoitomenoja enemmän Koska minulle jää enemmän käteen..??!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko mies sinulla vuokralla vai miten tämä juttu nyt menee?

Vierailija
2/13 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä siinä teidän avioehdossa lukee? 

Meillä isot rahat on erilliset ja käytännössä kumpikin toimii erikseen rahojensa kanssa. Jos sinä maksat asuntolainasi pois ensin, niin voit vaikka ostaa sen jälkeen ylijäämärahoillasi vaikka sijoitusasunnon, osakkeita tai vaikka meikkejä - mistä nyt tykkäät. En kyllä ymmärtänyt tuota teidän kuvioa tuosta tekstistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, maksaa kykyjen mukaan

Vierailija
4/13 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioehdon sisällöllä ei ole merkitystä, se on vain eron varalta: saan pitää asunnon. Meillä on yhteiset rahat ja yhteinen tili josta maksetaan kaikki jutut paitsi asumisjärjestely on mitä on.  kyse on siitä, että voinko hyvällä omalla tunnolla käyttää rahaa vain itseeni koska olen vapaa lainanlyhennyksistä ja mies ei. Tuloni kasvavat noin tonnilla ja miehellä on aika tiukkaa. 

Vierailija
5/13 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit käyttää rahasi itseesi, laki ei vaadi, että varakkaampi kustantaa köyhemmälle korkeamman elintason kuin mihin tämän tulot yltävät.

Vierailija
6/13 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennus tarinaan: mies ostaa siis puolet tulevasta asunnostamme mutta se on aika halpa ja saan sen maksettua myymällä vanhan asuntoni.

Vierailija
7/13 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioehto vaikuttaa vain kuolemantapauksissa tai eron yhteydessä avioehdon sisällöstä riippuen, avioliiton kestäessä sillä ei ole mitään merkitystä.

Aviopuolisoilla on toisiinsa nähden elatusvelvollisuus.

Vierailija
8/13 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän että laki ei vaada mutta mitä mieltä muut ovat?!? Mieheni mielestä on epäreilua että minulla tulee olemaan rahaa matkustlla ja ostella tavaraa kun ei tarvitse maksaa asumisesta mutta hänellä tulee olemaan tiukkaa. Rakkaudessa kuuluu jakaa kaikki!!

Vierailija
9/13 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt kun olet maksanut oman osuutesi, alatte maksaa miehen osuutta pois yhdessä tai sinä ostat vaikka enemmän ruokaa ja maksat laskuja 

Vierailija
10/13 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ET OLISI NAINUT KÖYHÄÄ MIESTÄ!!

Vierailija
11/13 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/13 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa omistussuhde 60%/40% ja sinulle tuo isompi lukema....molemmille jää lainaa (?) mutta vähemmän kuin 50%/50% versiossa.

Vierailija
13/13 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ukkosi ulos koko kämpästä.