Ulkomailla asuvat, kokemuksia tänne!
Asutko tai oletko asunut ulkomailla? Missä asut/asuit? Asutko yksin vai perheen kanssa? Kauanko asutte? Miksi muutitte? Oliko muutto helppo? Miten kuljetitte tavaranne? Mitä pitää ottaa huomioon muutossa? Oliko sopeutuminen helppoa?
Meillä on muutto ensi vuonna edessä Jenkkeihin, miehen työn perässä, joten kaikki kokemukset ja muut huomioon otettavat asiat ovat todella tervetulleita! Mukaan lähtee minun ja mieheni lisäksi 5 lasta, iältään 1-16v.
Kommentit (84)
Ihana lukea näitä kokemuksia. Olen haaveillut ulkomaille muutosta pitkään, toivottavasti toiveeni pian toteutuu!
Australiassa asumme, minä, mieheni ja 4 lasta. Muutimme 2015, kun mieheni pääsi tänne töihin. Muutto oli mielestäni melko helppo, toki vei aikaa jonkin verran. Lapset tottuivat helposti ja kieli tarttui heti. Vaikeinta itselle on ollut oppia vasemman puoleinen liikenne sekä joulun viettäminen keskellä kesää😂. Tsemppiä ap:lle, kaikki sujuu hyvin, jos tekee asiat rauhassa ja huolellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Australiassa asumme, minä, mieheni ja 4 lasta. Muutimme 2015, kun mieheni pääsi tänne töihin. Muutto oli mielestäni melko helppo, toki vei aikaa jonkin verran. Lapset tottuivat helposti ja kieli tarttui heti. Vaikeinta itselle on ollut oppia vasemman puoleinen liikenne sekä joulun viettäminen keskellä kesää😂. Tsemppiä ap:lle, kaikki sujuu hyvin, jos tekee asiat rauhassa ja huolellisesti.
Itsekin asuin Australiassa 5v, enkä varmaan koko aikana tottunut kunnolla vasempaan liikenteeseen. Joulut olin Suomessa, joten tuosta kesäjoulusta ei ole kokemusta.
Kerroin jo kielestä, ihan tuossa lainaamassasi viestissä. En työskentele sihteerinä joten en tiedä, mutta oletan että luetun ymmärtäminen pitää olla vähän paremmalla tasolla ennen kuin kannattaa edes hakea, palkasta riippumatta.