Miten usein voitte viettää aikaa kahdestaan miehenne kanssa?
Meillä ei ole kymmeneen vuoteen ollut mahdollisuutta kuin pikaisesti käydä elokuvissa tai illallisella. Haaveilen usein, että saataisi kokonainen viikonloppu viettää ihan kahdestaan ilman lapsia. meillä ei vaan ole ketään tuttuja tai sukulaisia, jotka ottaisivat lapset hoitoon. Toinen lapsi aika hankala tapaus erityispiirteidensä takia. Olenko itsekäs, kun lapsivapaista haaveilen ja joskus tunen kateutta niitä kohtaan, joilla on onni omistaa esim. isovanhemmat, jotka mielellään viettävät aikaa lasten kanssa.
Kommentit (39)
Mikset hanki lapsille hoitajaa? Tuo vaikka meille, hinta on 38 e/h + ALV.
Isovanhemmuus ei ole synonyymi orjatyölle.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 18:07"]
[/quote]
Paskanmarjat! Meillä isovanhemmat hoitavat lapsenlapsiaan ihan OMASTA tahdosta, eivät orjatyöskentele. Ihan itse pyytävät lapsiani kylään sekä yökylään ja mielellään lapset sinne menevätkin. Minä olen niitä onnekkaita, jonka vanhemmat ovat kiinnostuneita lapsenlapsiensa tekemisistä :)
Me vietämme joka ilta, lapset kun ovat menneet nukkumaan, meillä on aina muutama tunti aikaa olla kahdestaan. Jutellaan, katsotaan elokuvaa yms. Kerran kuussa meillä menee esikoinen yökylään vanhempieni luokse yleensä.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 18:13"]
[/quote]
Paskanmarjat! Meillä isovanhemmat hoitavat lapsenlapsiaan ihan OMASTA tahdosta, eivät orjatyöskentele. Ihan itse pyytävät lapsiani kylään sekä yökylään ja mielellään lapset sinne menevätkin. Minä olen niitä onnekkaita, jonka vanhemmat ovat kiinnostuneita lapsenlapsiensa tekemisistä :)
Me vietämme joka ilta, lapset kun ovat menneet nukkumaan, meillä on aina muutama tunti aikaa olla kahdestaan. Jutellaan, katsotaan elokuvaa yms. Kerran kuussa meillä menee esikoinen yökylään vanhempieni luokse yleensä.
[/quote]
Jotkus isovanhemmat eivät koskaan kasva eroon lapsistaan vaan elävät näiden perheiden elämää. Muutama vuosi ja isovanhemmat muuttavat teille asumaan, koska haluatte huolehtia heistä?
Meillä on joka ilta monta tuntia yhteistä aikaa ja viikonloput siihen päälle. Emme halua lapsia, koska niistä on vaivaa, kuten olet sinäkin huomannut. En halua olla kateellinen kenellekään siksi, että itse valitsin väärin. Meille lapsettomuus takaa paljon yhteistä aikaa ja nautin tästä!
Aika paljon nykyään, kun lapsi on jo teini ja hänellä on paljon aikaa vievä harrastus. Kahdenkeskisellä lomalla ei olla vielä koskaan oltu, mutta ehkä sekin tässä toteutuu:)
Joka ilta on yhteistä aikaa 3-4 tuntia, vauva menee nukkumaan aika aikaisin ja me valvotaan 22-23 asti. Muuten ei oikeastaan kahdenkeskistä aikaa ole. Saisimme kyllä hoitoapua vaikka joka viikko, mutta en halua jättää vauvaa (8kk) hoitoon enkä oikeastaan edes koe tarvetta käydä missään miehen kanssa kaksin. Jos mennään ulos syömään tms niin voihan sen vauvan ottaa mukaan. Toinen lapsi ei ole suunnitteilla, elämä on ihanan leppoisaa näin.
Meillä on ollut aina hyvät turvaverkot ympärillä, hoitopaikkoja on kolme ja monesti lapsille olisi enemmän hoitokyselyjä tarjolla kuin on tarve. Vauvaiän jälkeen ovat olleet noin 1-2 v-loppua kuukaudessa hoidossa ja ovatkin todella läheisiä myös isovanhempien kanssa. Olemme onnekkaita tssä suhteessa ja asumme kaikki hyvin lähekkäin.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 18:17"]
[/quote]
[/quote]
Jotkus isovanhemmat eivät koskaan kasva eroon lapsistaan vaan elävät näiden perheiden elämää. Muutama vuosi ja isovanhemmat muuttavat teille asumaan, koska haluatte huolehtia heistä?
[/quote]
No, menee se enemmän kuin muutama vuosi, äitinikin on vasta 50, isä 9 vuotta vanhempi. Mutta olen jo suunnitellut, kuinka voisin ottaa vanhempani meille asumaan, kun tulevat siihen ikään, ettei yksin pärjää. Muut sisarukseni keksisivät tekosyitä, mikseivät voisi auttaa, enkä halua tunkea vanhempiani vanhainkotiin. Haluan heidät meille asumaan, koska he ovat kasvattaneet ja huolehtineet minusta 18 vuotta ja sen jälkeenkin ovat osoittaneet, että ovat olemassa, jos tarvitsen apua. Minusta minä olen velvollinen hoitamaan heitä, kun eivät itse enää kykene siihen. Ja sekö on sinusta sitten niin paha asia?
Se, että voit itse tunkea kylmästi vanhempasi vanhainkotiin, ei tarkoita, että muut haluavat tehdä samalla tavalla. Minä olen saanut tukevan pohjan elämälle, turvallisen alun ja hyvän lapsuuden, olen velkaa vanhemmilleni ja maksan sen antamalla heille hyvän loppu elämän :) Minulla on parhaat vanhemmat <3
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 18:27"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No, menee se enemmän kuin muutama vuosi, äitinikin on vasta 50, isä 9 vuotta vanhempi. Mutta olen jo suunnitellut, kuinka voisin ottaa vanhempani meille asumaan, kun tulevat siihen ikään, ettei yksin pärjää. Muut sisarukseni keksisivät tekosyitä, mikseivät voisi auttaa, enkä halua tunkea vanhempiani vanhainkotiin. Haluan heidät meille asumaan, koska he ovat kasvattaneet ja huolehtineet minusta 18 vuotta ja sen jälkeenkin ovat osoittaneet, että ovat olemassa, jos tarvitsen apua. Minusta minä olen velvollinen hoitamaan heitä, kun eivät itse enää kykene siihen. Ja sekö on sinusta sitten niin paha asia?
Se, että voit itse tunkea kylmästi vanhempasi vanhainkotiin, ei tarkoita, että muut haluavat tehdä samalla tavalla. Minä olen saanut tukevan pohjan elämälle, turvallisen alun ja hyvän lapsuuden, olen velkaa vanhemmilleni ja maksan sen antamalla heille hyvän loppu elämän :) Minulla on parhaat vanhemmat <3
Palstaolettaja iski jälleen :-). Ei ne 58v ja 62v vanhemmat pääse vanhainkotiin, molemmat ovat vielä työelämässä eikä käy edes mielessä, että työn lisäksi joutuisivat meille lapsenhoitajiksi, kun itse emme muka jaksaisi.
Ja ihan faktana: ei nykyisin vanhuksia edes oteta laitoksiin kuin täysin mahdottomissa kotitilanteissa. Teillä on asiat hyvin eli vanhempiesi kotiorjuus jatkuu sinulle piikomisena.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 18:29"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Palstaolettaja iski jälleen :-). Ei ne 58v ja 62v vanhemmat pääse vanhainkotiin, molemmat ovat vielä työelämässä eikä käy edes mielessä, että työn lisäksi joutuisivat meille lapsenhoitajiksi, kun itse emme muka jaksaisi.
Ja ihan faktana: ei nykyisin vanhuksia edes oteta laitoksiin kuin täysin mahdottomissa kotitilanteissa. Teillä on asiat hyvin eli vanhempiesi kotiorjuus jatkuu sinulle piikomisena.
[/quote]
Mikä kotiorjuus? Miksi on kirosana, jos isovanhemmat osallistuvat lastenlasten elämään? Mikä minä olen kieltämään, että EI, ette saa olla lapsenlapsienne kanssa. Ei, ei tosiaan voi tulla teille yöksi. Jos se tietty tuo sulle paremman mielen, niin voinhan mä kieltää vanhempiani olemasta lapsieni kanssa, koska muilla ei tätä mahdollisuutta ole, koska muiden vanhemmat eivät halua viettää aikaa lastenlasten kanssa. Voi jeesus.
Älä nyt suutu, että sun vanhemmat ei halua olla lapsiesi kanssa. Kaikilla asiat ei ole noin huonosti :) Minun isovanhemmat ovat myös halunneet viettää aikaa meidän kanssa, kun olemme olleet pieniä. Mummoani näen vieläkin usein, käytän häntä lääkärissä, käyn hänen luonaan kahvilla. Me olemme onnekas perhe, koska isovanhemmat haluavat omasta vapaasta tahdosta viettää aikaa lastenlasten kanssa, sukupolvesta toiseen :) Moni avoimesti kadehtii meitä ja kiukkuaa, kun heidän vanhemmat eivät tule edes lastenlasten synttäreille. Onneksi meillä ei ole näin! :)
Kyllä huomaa, että täällä on katkeraa porukkaa. Mä olen iloinen teidän puolesta, keillä isovanhemmat ovat tiiviisti mukana elämässä. Se on rikkaus! Mikään ei ole ihanampaa, kuin isovanhemman ja lapsenlapsen hyvä yhteys :)
Se ei tosiaan ole muilta pois, jos jonkun isovanhemmat haluavat viettää lastenlasten kanssa aikaa. Ei tarvitse olla niin katkera, aina löytyy joku varamummi ja varavaari, jotka haluavat viettää aikaa varalastenlasten kanssa! :)
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 18:29"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Katkeruus on paha juttu. Eihän tuolla kukaan puhunut, että "ei muka jaksaisi" itse, vaan näillähän oli isovanhemmat ihan itse pyytänyt lapsenlapsia yökylään. Onko se sulta pois?
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 16:36"]
Meillä ei ole kymmeneen vuoteen ollut mahdollisuutta kuin pikaisesti käydä elokuvissa tai illallisella. Haaveilen usein, että saataisi kokonainen viikonloppu viettää ihan kahdestaan ilman lapsia. meillä ei vaan ole ketään tuttuja tai sukulaisia, jotka ottaisivat lapset hoitoon. Toinen lapsi aika hankala tapaus erityispiirteidensä takia. Olenko itsekäs, kun lapsivapaista haaveilen ja joskus tunen kateutta niitä kohtaan, joilla on onni omistaa esim. isovanhemmat, jotka mielellään viettävät aikaa lasten kanssa.
[/quote]'
Keskimäärin kerran viikossa on lapseton vuorokausi. Sen näen parhaaksi ratkaisuksi ja saman tarjoan omille jo aikuisille lapsilleni heidän lastensa osalta eli vähintään kerran viikossa lapsenlapset viettävät vuorokauden luonani.
Leffaan/teatteriin/ tms voimme toki päästä iltaseltaankin aina tahtoessamme.
Lapsia on 9, joista 4 asuu kotona (5, 7, 16 ja 19-vuotiaat.). Muut ovat jo vanhempia.
Joka toinen viikko klo 16 eteenpäin, kaikki viikonloput.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 18:55"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 16:36"]
[/quote]'
Keskimäärin kerran viikossa on lapseton vuorokausi. Sen näen parhaaksi ratkaisuksi ja saman tarjoan omille jo aikuisille lapsilleni heidän lastensa osalta eli vähintään kerran viikossa lapsenlapset viettävät vuorokauden luonani.
Leffaan/teatteriin/ tms voimme toki päästä iltaseltaankin aina tahtoessamme.
Lapsia on 9, joista 4 asuu kotona (5, 7, 16 ja 19-vuotiaat.). Muut ovat jo vanhempia.
[/quote]
Niin eli teillä on viitenä päivänä viikossa yhet lapsenlapset kylässä? Ei siinä paljon lapseton päivä auta. Ja noi teinit menee siis mummolle kerran viikossa?Joopa joo.
[/quote]
Ja joskus isovanhemmat, siinä missä vanhemmatkin, pystyvät normaaleihin kiintymyssuhteisiin ja perhe-elämään eivätkä kuvittele sitä, että jos joku rakastaa lapsenlapsiaan ja haluaa viettää näiden kanssa aikaan ilman, että siinä on mitään outoa tai väärää.
Sinun taustalasi tuo tietenkin vaikea ymmärtää...
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 19:08"]
Niin eli teillä on viitenä päivänä viikossa yhet lapsenlapset kylässä? Ei siinä paljon lapseton päivä auta. Ja noi teinit menee siis mummolle kerran viikossa?Joopa joo.
[/quote]
Meillä on 3-4 yönä viikoss alapsenlapsia yökylässä. En ymmärrä miten oman kahdenkeskisen aikamme pitäisi siihen "auttaa". Eihän siinä ole mitään "autettavaa" vana kyse on ilosta ja etuoikeudesta.
Isovanhemmat asuvat niin kaukana, etteivät osallistu lastemme hoitoon arjessa (lomilla sitten enemmän halunsa mukaan) vaan 5 ja 7- vuotiaat viettävät aikaa vanehmmilla sisaruksillana ja minun sisaruksillani. Ilolla menevät ja enemmiksikin öiksi olisi ottajia, mutta enempää emme raaski antaa.
Teineillä on oma elämänsä ja omat menonsa. Pärjäävät keskenäänkin jos veitämme yön kaupungissa tai vaikka laavulla metsässä.
Nykyään aika harvoin, kun tyttö sai viidennen lapsen ja pojalle on tulossa toinen. Itse teen vuorotyötä ja mies normaalia työaikaa. Yleensä kun olen viikonlopun vapaalla, on joku lapsenlapsista meillä viikonloppua viettämässä, että vanhemmat saa parisuhdeaikaa tai vähän edes levätä.
Eli aika vähän saamme miehen kanssa olla enää vapaapäiviä yhdessä.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 19:31"]
Nykyään aika harvoin, kun tyttö sai viidennen lapsen ja pojalle on tulossa toinen. Itse teen vuorotyötä ja mies normaalia työaikaa. Yleensä kun olen viikonlopun vapaalla, on joku lapsenlapsista meillä viikonloppua viettämässä, että vanhemmat saa parisuhdeaikaa tai vähän edes levätä.
Eli aika vähän saamme miehen kanssa olla enää vapaapäiviä yhdessä.
[/quote]
Ehkä teidän ei pitäisi ottaa niitä lapsenlapsia niin paljon teille, kun näyttää siinä lasten parisuhdeajan takia pukkaavan aina vain lisää jälkikasvua.
Joka päivä. Sen takia sitä yksiin mentiin, että saa viettää aikaa kahdestaan toisen kanssa.