Matkustelu on nykyään monelle oman imagon parantamista
Matkailu on nykyään monelle oman imagon parantamista (minä matkustan, olen parempi kuin muut).
Mitä noita julkkisten ja ei julkkisten lomakuvia nähnyt, niin kyllähän ne kaikki näyttää samalta. Kliseisiä hiekkaranta kuvia ja välillä hotellin uima-allasta käyttäen.
Kyllä enemmänkin lomat muistuttaa kilpailulta kenellä on eniten hiekkaranta kuvia somessa. Sitten puhutaan muka, että tutustutaan paikalliseen kulttuuriin, vaikka oikeasti hiekkarannalta poistuta kilometriä kauemmas.
Kommentit (7)
Havahduin tähän itse, kun selailin vanhoja sosiaalisen median postauksiani. Eipä siellä paljon muuta ollutkaan, kuin kuvia ja videoita eri kaupungeista ja paikoista eri mantereilta missä olen käynyt. Silloin tuli sellainen olo, että joku kuka ei minua tunne, saattaa pitää minua vain maanisena tyhjäpäisenä matkaajana.
Nyt en olekaan sitten kahteen vuoteen postannut ainuttakaan matkakuvaa someen, vaikka olen käytännössä ollut joka toinen viikko jossain päin maailmaa (en tietysti koronan aikana).
Nyt postaan vain ihan muita kuvia kuin matkakuvia someen. Näin on hyvä.
Riippuu ihmisestä: kiinnostaako nähtävyydet, museot jne. vaiko pelkästään oman itsensä kuvaaminen rannalla, valitettavasti useat nuoret haluaa vain rantakohteisiin itseään kuvaamaan ja matkailijana en minäkään pidä sitä kovin fiksuna, koska nähtävää on mutta halutaan nähdä vain ranta ja omat kuvat.
Matkailu on makeilua, katsopaas kun minä matkustan ja minulla on rahaa, sitähän se on. Olen tehnyt työtä ilmailualalla 20 vuotta ja voi sitä junttien määrää koneessa kesäisin. Suomalaiset ovat juntteja ja luulevat olevansa jotain kun pääsevät ahtaaseen lentokoneeseen istumaan. Pidän työstäni, kesäisin en niinkään näiden junttien vuoksi.
Taas yksi kateellinen jolla ei ole varaa tai kielitaitoa matkustaa. Oma kateus saa näköjään ihmisen keksimään mitä kummallisimpia syitä että ei tarvitse myöntää sitä kateutta ja itsekin haluaisi matkustaa.
No heh heh! Miten on niin mahdottoman vaikea tajuta että ihmiset oikeasti nauttivat matkustamisesta ja tekevät sitä ihan puhtaasti siksi? Vaihtelu virkistää aina, uudet maisemat, aikatauluttomuus, se ettei tarvitse huolehtia kotitöistä ja saa syödä valmiissa pöydässä. En tiedä parempaa! Mitään tarvetta ei ole muille edes keroa matkoistani. En oleta että ne ketään muuta edes kiinnostaisi, paitsi jos itse sattuvat olemaan menossa samaan kohteeseen.
Et ole tainnut paljoa matkustella?