Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritin tilata autistille 17 v viimeisen hammastarkastuskäynnin niin sanoivat että nuoren pitää itse soittaa, eivätkä suostuneet antamaan aikaa minulle!

Vierailija
20.07.2020 |

Mitä ihmettä?! Eikö 17 v ole vielä alaikäinen?! Jos todellakin autistin pitäisi itse soittaa aika, se jäisi tekemättä. Hänen tiedoissaan kyllä lukee että on autistinen nuori kyseessä!

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ihme kunnassa noin? Meillä saa varata 17v lapsellekin :)

Hanki samanlainen lupa kuin kehitysvammaisien vanhemmilla on. Vahinkojakin sattuu. Minun ke hari-veljeni sai uhkauskirjeitä armeijasta, vaikka oli laitettu lappua että ei kykene suorittamaan sitä.  Äitini sanoi, et siinähän tulee poliisien kanssa hakemaan pojan joka on suu auki ja tumput suorana, onneksi ei ihan niin pitkälle mennyt vaan lopulta uskoivat.

Heh

Ai, että ihan lappua laitoitte. Ette kuitenkaa lääkärintodistusta, jolla asia mm. hoidetaan.

Vierailija
42/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan. Ikinä en oo asioinu terveysasioissa ajanvarauksen kanssa joka välittäisi siitä kuka sen ajan varaa.

Olen täyttänyt terkassa lapun, joka antaa puolisolle luvan hoitaa toistemme asioita, mutta olusi pitänyt hammaslääkäriä varten tehdä toinen lappu, en voinut tilata miehelleni aikaa.

Olosuhteiden vuoksi ei voinut itse tilata.

Uskomatonta byrokratiaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valehtele ap.

Noin ei menetellä missään, ja jos menetellään, siitä voi valittaa.

Hammaslääkärin vastaanotoilla on ajanvaraus ihmiset toisinaan erikseen, toisinaan ja melko usein siellä vastaavat puhelimeen hammashoitajat.

Jos ajanvarauksessa on pelkkä toimistohenkilö, hän ei tiedä mistään mitään, tuijottaa vaan yleisiä sääntöjä, ja toimii niiden pohjalta.

Äidit hoitavat tuon ikäisten terveidenkin lastensa asioita ilman ongelmia.

Ap haluaa vain tärkeillä provollaan.

Vierailija
44/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäisten lasten asioita saavat vanhemmat hoitaa.

Aloitus typerää provoilua.

Vierailija
45/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sama ketju on pyörinyt täällä ennenkin.

Vanhan asian toistoa, kesänpäivän provoilua!

Tuo on totta, että alaikäisen asioita voivat vanhemmat hoitaa.

Alaikäistä ei edes leikata ennekuin vanhemmat ovat antaneet luvan.

Vierailija
46/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän sen kuuluukin mennä 17 vuotiaan kohdalla. Jos hän ei pysty itse hoitamaan asioitaan, niin aina voi hakea holhoukseen, jolloin holhooja kelpaa niitä hoitamaan. 

Daiju, alle 18-vuotiaalla on holhooja.

EI, EI terveysasioissa yksityisyydensuojan takia. Jo 12v:llä on oikeus yksityisyyteen näissä asioissa, 15 täyttäneellä vielä vahvempi.

Vierailija
47/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varannut hammaslääkäriajan monesti miehelleni ja ihan kunnalliseen. Ei mitään ongelmaa.

Minä kans. Ja äidille. Ja anopille. Työn puolesta välillä varailen asiakkaille. Ei koskaan ole sanottu että pitäisi potilaan itse varata aika. Ei kunnallisella eikä yksityisellä.

Ei ainakaan täällä Imatralla onnistu. 15 vuotta täyttäneiden ( eli silloin kun perumattomista käynneistä aletaan periä 50€ sakkoa) pitää itse soittaa aikansa.

Höpöhöpö, ei tarvitse itse soittaa.

Vierailija
48/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän sen kuuluukin mennä 17 vuotiaan kohdalla. Jos hän ei pysty itse hoitamaan asioitaan, niin aina voi hakea holhoukseen, jolloin holhooja kelpaa niitä hoitamaan. 

17 -vuotiaalla on ihan lain mukaan holhooja. Ei tuon ikäistä voi hakea holhoukseen.

Vierailija
49/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varannut hammaslääkäriajan monesti miehelleni ja ihan kunnalliseen. Ei mitään ongelmaa.

Minä kans. Ja äidille. Ja anopille. Työn puolesta välillä varailen asiakkaille. Ei koskaan ole sanottu että pitäisi potilaan itse varata aika. Ei kunnallisella eikä yksityisellä.

Ei ainakaan täällä Imatralla onnistu. 15 vuotta täyttäneiden ( eli silloin kun perumattomista käynneistä aletaan periä 50€ sakkoa) pitää itse soittaa aikansa.

EIkös Imatra ole Eksotessa myös? Täällä Lappeenrannassa nimittäin varaan ihan sujuvasti as-nuorelleni hammaslääkäriajat.

Vierailija
50/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäisi Imatrallakin onnistua. Tässä naapurissa Ruokolahdella olen pitkin kesää joutunut hoitelemaan 15- ja 17-vuotiaiden lasteni terveysasioita, lähinnä siis ajanvarauksia, ja ihan kivuttomasti on sujunut.

Vierailija
51/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinä aikoina ei oteta hammaslääkärin vastaanotoille mitään pelkkiä tarkastuskäyntejä.

Sen sijaan särky päivystykseen saa ajan heti.

Useissa kaupungeissa hammashoito on suljettu heinäkuun loppuun asti ja osa hammaslääkereistä lomautettu.

Syynä on korona.

Ruuhkat ovat valtavat syksyllä, joten silloinkin on hankalaa saada pelkkiä tarkastuaikoja, vaan hoidetaan ensin ne potilaat, joilla todellesia vaivoja suussan.

Vierailija
52/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit sanonut että poika on myös mykkä. Pitääkö mykän soittaa?

No nyt on kahvit tabletin näytöllä. 😂😂

Vierailija
53/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on se vanha ketju, uudelleen lämmitettynä.

Typerää provoilua.

Vierailija
54/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletko hänen edunvalvojansa? Jos olet niin saat hoitaa asioita. Muutoin hän on itse toimintakykyinen.

Vierailija
55/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri varasin miehelleni ajan Espoossa kun ei itse viitsinyt.

Oot se sinäkin.. Tsiisus.

Vierailija
56/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että jossain aspa palaverissa sanottu, että 17v soittaa itse ajan jotta alkaapi itsenäistymään. Ja itse pitää tulla ihan itse paikalle, ei saa olla mummin tekarit tuolilla kun aika alkaa.

Vierailija
57/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilasin just mun 17v lapselle hammaslääkärin eikä sanottu muuta kuin koska aika on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi