Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritin tilata autistille 17 v viimeisen hammastarkastuskäynnin niin sanoivat että nuoren pitää itse soittaa, eivätkä suostuneet antamaan aikaa minulle!

Vierailija
20.07.2020 |

Mitä ihmettä?! Eikö 17 v ole vielä alaikäinen?! Jos todellakin autistin pitäisi itse soittaa aika, se jäisi tekemättä. Hänen tiedoissaan kyllä lukee että on autistinen nuori kyseessä!

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autismia tuskin luki nuoren tiedoissa sillä tavalla, että se olisi heti lävähtänyt terveydenhuollon asiakaspalvelijan näkyville. Mutta jos ajanvaraus ei onnistunut edes sen jälkeen, kun olit kertonut nuoren olevan autisti, on menetelty selvästi väärin.

Vierailija
22/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Kyllä noita aikoja varataan toisten puolesta aika normisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri varasin miehelleni ajan Espoossa kun ei itse viitsinyt.

Vierailija
24/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varannut hammaslääkäriajan monesti miehelleni ja ihan kunnalliseen. Ei mitään ongelmaa.

Minä kans. Ja äidille. Ja anopille. Työn puolesta välillä varailen asiakkaille. Ei koskaan ole sanottu että pitäisi potilaan itse varata aika. Ei kunnallisella eikä yksityisellä.

Ei ainakaan täällä Imatralla onnistu. 15 vuotta täyttäneiden ( eli silloin kun perumattomista käynneistä aletaan periä 50€ sakkoa) pitää itse soittaa aikansa.

Ihan järjetön käytäntö. Mitäs sitten jos henkilö ei jostain syystä pysty itse varata aikaa?

Vierailija
25/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varannut hammaslääkäriajan monesti miehelleni ja ihan kunnalliseen. Ei mitään ongelmaa.

Minä kans. Ja äidille. Ja anopille. Työn puolesta välillä varailen asiakkaille. Ei koskaan ole sanottu että pitäisi potilaan itse varata aika. Ei kunnallisella eikä yksityisellä.

Ei ainakaan täällä Imatralla onnistu. 15 vuotta täyttäneiden ( eli silloin kun perumattomista käynneistä aletaan periä 50€ sakkoa) pitää itse soittaa aikansa.

Käsittämätöntä. Alle 18 v sakon maksaa se huoltaja, ja hänellekö ei kuulu aika?!

Sehän se siinä varmaan on taustalla, että saisi kaupunki edes vähän sakkotuloja. Mitä siitä tulisi jos vanhemmat alkaisivat huolehtimaan teinien hammaslääkärikäynneistä?! Aivan, ei niitä sakkotuloja.

Tai jos jätetään ajanvaraus ihan vaan jonkun 15 vuotiaan harteille niin todennäköisesti ei tarvitse paljon teinejä vastaanottaa. Kätevää.

Vierailija
26/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän sen kuuluukin mennä 17 vuotiaan kohdalla. Jos hän ei pysty itse hoitamaan asioitaan, niin aina voi hakea holhoukseen, jolloin holhooja kelpaa niitä hoitamaan. 

Daiju, alle 18-vuotiaalla on holhooja.

Ei holhooja, huoltaja. Pieni ero, tiedän, mutta merkittävä.

Vierailija
27/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saanut varattua aikaa täysi-ikäiselle pojalleni Turun kaupungin terveysasemalta. Ajanvarauksessa sanoi, että pojan on tehtävä se itse.

Lopulta poika meni päivystykseen.

Vierailija
28/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lappeenrannassa sama käytäntö.

Vierailija
29/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poika 17 v oli yli 40 asteen kuumeessa ja todella heikkona, silti hänen piti kertoa sotu puhelimeen hoitajalle. Helsinki.

Vierailija
30/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. 16 v. ajan tilaaminen onnistuu ihan helposti.

Vierailija
31/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukahan sen 15 v:n sakon maksaa? Aikuinen huoltaja tietenkin. Outoa on, jos ei aikuinen pysty varaamaan aikaa lääkärille.

Vierailija
32/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta ,kun esität puhelimessa autistista lastasi ja tilaat ajan.

Vierailija
33/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita kuntasi Vammaisneuvontaan viestiä ja kysy ohjetta siitä, miten sun kannattaa toimia. Niin minä tekisin.

Hienoa, jos teidän kunnassanne on oma vammaisneuvonta joka elämäntilanteeseen. Meillä vammaisneuvonta neuvoo ainoastaan vammaispalveluihin ja vammaisetuisuuksiin liittyvissä asioissa. Sehän on sen tarkoitus.

Vierailija
34/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko autistinen jotenkin kuolemansairas, jos tämä olisi hänen viimeinne hammaslääkärikäyntinsä? :(

Vierailija
35/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varaa aika netissä yksityiseltä hammaslääkäriasemalta, siellä ei kysellä kuka sen varauksen tekee. 

Miksi maksaa yksityiselle, kun kunnallinen on ilmainen alle 18v.

Köyhillä on köyhien ongelmat

Kuule, ei ole mikään ongelma, vaan yksinkertaisesti omista oikeuksista kiinnipitämistä! Suomessa on samat oikeudet vaikka olisit miljonääri! Kuka hullu maksaa sellaisesta johon on oikeutettu ilmaiseksi? No sinä ilmeisesti teet niin, mutta ei kukaan täysjärkinen! Juu, ja en siis ole ap, mutta tuollainen asenne on raivostuttava!

Vierailija
36/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkärissä on ollut autisti - vastaamassa puhelimeen. 

Vierailija
37/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varaa aika netissä yksityiseltä hammaslääkäriasemalta, siellä ei kysellä kuka sen varauksen tekee. 

Miksi maksaa yksityiselle, kun kunnallinen on ilmainen alle 18v.

Köyhillä on köyhien ongelmat

Idio.otilla taas idio.ottien ongelmat.

T: ei köyhä 

Vierailija
38/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ihme kunnassa noin? Meillä saa varata 17v lapsellekin :)

Hanki samanlainen lupa kuin kehitysvammaisien vanhemmilla on. Vahinkojakin sattuu. Minun ke hari-veljeni sai uhkauskirjeitä armeijasta, vaikka oli laitettu lappua että ei kykene suorittamaan sitä.  Äitini sanoi, et siinähän tulee poliisien kanssa hakemaan pojan joka on suu auki ja tumput suorana, onneksi ei ihan niin pitkälle mennyt vaan lopulta uskoivat.

Typerykset, sinne pitä  toimittaa lääkärintodistus. Ei riitä itse kyhätyt laput.
Poikani on vaikeasti kehitysvammainen, ja hänelle tuli kutsuntapostia. Miten toimimme?

1. Toimittakaa lääkärinlausunto terveydentilasta omaan aluetoimistoonne.

2. Laatikaa vapaamuotoinen pyyntö kutsuntojen läsnäolovelvollisuudesta vapauttamisesta ja toimittakaa myös se aluetoimistoonne.

https://puolustusvoimat.fi/aluetoimistot/ukk

Vierailija
39/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ihme kunnassa noin? Meillä saa varata 17v lapsellekin :)

Hanki samanlainen lupa kuin kehitysvammaisien vanhemmilla on. Vahinkojakin sattuu. Minun ke hari-veljeni sai uhkauskirjeitä armeijasta, vaikka oli laitettu lappua että ei kykene suorittamaan sitä.  Äitini sanoi, et siinähän tulee poliisien kanssa hakemaan pojan joka on suu auki ja tumput suorana, onneksi ei ihan niin pitkälle mennyt vaan lopulta uskoivat.

Eihän tuo mikään vahinko ole.

Aivan normaali tapa toimia kutsunnoissa.

Sinne pitää kehitysvammaisen perheen itse toimittaa todisteet kehitysvammasta. Ettekö osaa googlata?

Mistä armaija voisi kaikkien nuorten miesten sairaudet tietää!!

Taidatte olla koko perhe hiemen vammaisia.

Vierailija
40/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo johtuu koronan aiheuttamasta ruuhkasta: nyt on tunkua kun keväällä käskettiin siirtämään ei-välttämättömät käynnit. Nyt sitten on ”liikaa” potilaita kun on koko kevät oltu ”etätöissä” ja jätetty suunnittelematta, miten ruuhka puretaan. Julkisella puolella vähennetään ruuhkatilanteessa tulijoita monilla verukkeilla. Otsikossa siis yksi esimerkki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme