Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritin tilata autistille 17 v viimeisen hammastarkastuskäynnin niin sanoivat että nuoren pitää itse soittaa, eivätkä suostuneet antamaan aikaa minulle!

Vierailija
20.07.2020 |

Mitä ihmettä?! Eikö 17 v ole vielä alaikäinen?! Jos todellakin autistin pitäisi itse soittaa aika, se jäisi tekemättä. Hänen tiedoissaan kyllä lukee että on autistinen nuori kyseessä!

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitä Autistista nuorta puhelimessa niin saat ajan.

Vierailija
2/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sitten kun on 18?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika netissä yksityiseltä hammaslääkäriasemalta, siellä ei kysellä kuka sen varauksen tekee. 

Vierailija
4/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä tyydyit tilanteeseen? Nyt ryhdistäydy!

Vierailija
5/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaa aika netissä yksityiseltä hammaslääkäriasemalta, siellä ei kysellä kuka sen varauksen tekee. 

Miksi maksaa yksityiselle, kun kunnallinen on ilmainen alle 18v.

Vierailija
6/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, tilaan itse ajan mun kehitysvammaiselle pojalle. Osaa kyllä puhua.

On 18v. Asutaan Tampereella.

Vierailija
7/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kuntasi Vammaisneuvontaan viestiä ja kysy ohjetta siitä, miten sun kannattaa toimia. Niin minä tekisin.

Vierailija
8/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin varmaan. Ikinä en oo asioinu terveysasioissa ajanvarauksen kanssa joka välittäisi siitä kuka sen ajan varaa.

Vierailija
9/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän sen kuuluukin mennä 17 vuotiaan kohdalla. Jos hän ei pysty itse hoitamaan asioitaan, niin aina voi hakea holhoukseen, jolloin holhooja kelpaa niitä hoitamaan. 

Vierailija
10/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi maksaa yksityiselle, kun kunnallinen on ilmainen alle 18v.

Köyhillä on köyhien ongelmat

Vierailija
11/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kysymys on siitä, että katsotaanko ao henkilö virallisesti kykeneväksi hoitamaan asioitaan vai ei, eli onko merkitty, että hänen henk.koht. asioitaan voi hoitaa muu ihminen.

Vierailija
12/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varannut hammaslääkäriajan monesti miehelleni ja ihan kunnalliseen. Ei mitään ongelmaa.

Vierailija
13/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varannut hammaslääkäriajan monesti miehelleni ja ihan kunnalliseen. Ei mitään ongelmaa.

Minä kans. Ja äidille. Ja anopille. Työn puolesta välillä varailen asiakkaille. Ei koskaan ole sanottu että pitäisi potilaan itse varata aika. Ei kunnallisella eikä yksityisellä.

Vierailija
14/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihme kunnassa noin? Meillä saa varata 17v lapsellekin :)

Hanki samanlainen lupa kuin kehitysvammaisien vanhemmilla on. Vahinkojakin sattuu. Minun ke hari-veljeni sai uhkauskirjeitä armeijasta, vaikka oli laitettu lappua että ei kykene suorittamaan sitä.  Äitini sanoi, et siinähän tulee poliisien kanssa hakemaan pojan joka on suu auki ja tumput suorana, onneksi ei ihan niin pitkälle mennyt vaan lopulta uskoivat.

Vierailija
15/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kans. Ja äidille. Ja anopille. Työn puolesta välillä varailen asiakkaille. Ei koskaan ole sanottu että pitäisi potilaan itse varata aika. Ei kunnallisella eikä yksityisellä.

Ei ainakaan täällä Imatralla onnistu. 15 vuotta täyttäneiden ( eli silloin kun perumattomista käynneistä aletaan periä 50€ sakkoa) pitää itse soittaa aikansa.

Vierailija
16/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan täällä Imatralla onnistu. 15 vuotta täyttäneiden ( eli silloin kun perumattomista käynneistä aletaan periä 50€ sakkoa) pitää itse soittaa aikansa.

Käsittämätöntä. Alle 18 v sakon maksaa se huoltaja, ja hänellekö ei kuulu aika?!

Vierailija
17/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän sen kuuluukin mennä 17 vuotiaan kohdalla. Jos hän ei pysty itse hoitamaan asioitaan, niin aina voi hakea holhoukseen, jolloin holhooja kelpaa niitä hoitamaan. 

Daiju, alle 18-vuotiaalla on holhooja.

Vierailija
18/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita kuntasi Vammaisneuvontaan viestiä ja kysy ohjetta siitä, miten sun kannattaa toimia. Niin minä tekisin.

Miten terveyspalvelut kuuluu vammaisneuvonnalle?! Jestas, kyllä nuorten hammashuolto kuuluu kunnan suun terveydenhuollon järjestettäväksi, eikä ole mikään vammaispalvelu.

Vierailija
19/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä. Alle 18 v sakon maksaa se huoltaja, ja hänellekö ei kuulu aika?!

Sehän se siinä varmaan on taustalla, että saisi kaupunki edes vähän sakkotuloja. Mitä siitä tulisi jos vanhemmat alkaisivat huolehtimaan teinien hammaslääkärikäynneistä?! Aivan, ei niitä sakkotuloja.

Vierailija
20/57 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sanonut että poika on myös mykkä. Pitääkö mykän soittaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi