Haluaisin lapsen, mutta jonkun pitää katkaista tämän geenivirheellisen sekopää-suvun lisääntyminen
Nuoremmalla polvella on diagnooseja, vanhemmalla ei mutta jotain häikkää kaikilla selvästi. On lukihäiriötä, adhd:ta, autismia, cp-vammaa, kehitysviivästymää... moni on käynyt apukoulua tai tarkkisluokkaa, aikuisena on päästy helppoihin töihin kuten siivojaksi. Nuoria eläkeläisiä on paljon. Samoin päihdeongelmia mikä ei ole yllätys, moni adhd kun lääkitsee itseään alkolla ja tuntee olevansa normaalimpi kännissä kuin selvänä
Isäni oli nuorena komea, samoin hänen veljensä ja onnistuivat saamaan vaivatta tyttöystäviä. Vasta naimissa äidilleni selvisi, että hänellä on levoton ja tuhlaileva mies joka ei osaa ottaa vastuuta mistään eikä aikuistua (Selvä adhd). Minulla on aikuisena diagnosoitu adhd ja laaja-alainen hahmotushäiriö. Veljelläni on autismi/asperger jotain ( ei suostu tutkimuksiin) eikä hän onneksi aio lisääntyä.
Setäni, tämä isäni veli taas on ollut naimisissa kahdesti. Seitsemän lasta joista yksikään ei ole ns terve tai normaali. Kun vertaa heitä äidinpuolin serkkuihin..
.
Kommentit (50)
Äitini sanoi että tunteet voittivat järjen, kun teki minut miehen kanssa jolla vaikeita asperger-piireitä (isällä ei dg:tä mutta selkeä as). Ja isän suvussa kaikilla on tosiaan autismin lisäksi jotain mielenterveysongelmia. Olin jo vauvana ihan kamala, itkin vain. Nuo ongelmat periytyivät minulle: asperger, 3 eri persoonallisuushäiriötä, masennus ja yleinen ahdistuneisuushäiriö.
Nyt minä sitten kärsin ja olen eläkkeellä. Vahvistaa käsitystäni siitä, kuinka itsekästä biologisten lasten hankkiminen on. Ap älä tee sitä!
Voisitko harkita kumppanin valitsemista eri maasta ja erivärisen ihmisen kanssa? Joskus ongelmat paranevat tuolla tavalla.
Ehkä mietit muutenkin liikaa?
Älä koita älyllistää kumppanin hankintaa. Se ihminen, joka saa sinut aivan sekaisin himosta, on luultavasti geneettisesti hyvä valinta. Muun elämän kannalta ei välttämättä. Himo sokaisee järjen. Valitse terve lapsi ja epätasainen suhde tai mahdollisesti perinnöllisesti sairas lapsi ja tasainen suhde.
Valitse itsesi vastakohta. Jos olet surullinen, valitse iloinen ihminen. Jos palat helposti auringossa, valitse sellainen, joka ei pala. Lista jatkuu eteenpäin.
Voitte näin täydentää toisianne.
Jos saisin valita, tekisin eskimon kanssa lapsen. Mutta näillä leveysasteilla ei näy eskimoita. Olen liian laiska lähtemään Grönlantiin.
tiedän lähipiiristä suvun jossa on sekä palkittuja älyköitä että lukihäirioisiä. ikävä vaan et joskus adhd ja dysleksia periytyy. osa syntyy sisarussarjasta terveenä osa voi saada nepsyn. omas suvus esim. 2 lapsen perheis toisel nepsy, toinen lapsi terve ja esim. akateeminen ammatti. on myös perheitä jois kaikki esim 4 lasta täysin terveitä,kaikil hyvä ammatti.
suvun nepsyt on kyl töis mut tavallisis kun esim.lukihäiriö vaikuttaa liikaa matikas ja kirjoittamises. nepsyt ja adhd voi olla hyviä yrittäjiä eli tehdä jotain omien kykyjen mukaista esim.käsitöis ja asennustöis ei välttämättä haittaa.
tärkeintä et pysyy alkoholista ja huumeista eros, jos on nepsy niin mahdollisuus normaaliin elämään. vaik olis sähläri voi varmaan opiskella esim.puutarhuriks tms. kuri ja hyvä kasvatus myös tärkeitä et tulee käytyä edes joku koulutus. mietit ihan fiksuja ennen ei näitä asioita tiedetty.
Olisi mielenkiintoista lukea aiheeseen liittyvä tutkimus, että kuinka iso todennäköisyys oireiden periytyvyydessä on.
Adolfina Mielivalta kirjoitti:
Adoptio!
Sieltä taas tulee matalaa älykkyyttä. Ei hyvä sekään.
Taas älyttömyyksiä. Mutta hei, valitse sinä vaan ne typerät. Jää sitten enemmän älykkäitä meille muille.