Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tunnistaa narsisti?

Vierailija
20.07.2020 |

Narsismi, psykopatia ja macchiavellimaisuus yhdistyy pahoissa ihmisissä eri asteisesti. Olen itse elämäni aikana tutustunut kahteen hyvin saman tyyppiseen narsistiin, toinen nainen ja toinen mies.

Molemmille häpeä oli kyllä kaiken ydin, he nauttivat kun muille tapahtui asioita, jotka heitä itseään hävetti ja he myös olivat oikein ovelia häpäisemään muita ihmisiä. Toinen iso asia oli asema ja raha, heitä kiukutti kovin jos jollain oli jompaa kumpaa enemmän kuin heillä. Minulla oli hauskaa molempien kanssa, koska esitin että en huomannut heidän häpäisy-yrityksiään, syötin heille omaa lääkettään yhtä viattoman näköisesti ja vihjailin omistuksista ja perinnöistä (ei kiinnosta itseäni yhtään omat tai muiden rahat, mutta heidän kohdallaan aihe oli kuin kranaatti ilman sokkaa). Narsisti on sangen nolo tyyppi kun hänet saa epäileväksi omasta asemastaan ja vainoharhaiseksikin, muistelen suurella sydämellä kaikkia lapsellisia kohtauksia joita he järjestivät muidenkin edessä ja paljastivat itsensä.

Väkivaltaisia tms. narskuja en ole tuntenut koskaan, nämä ihmiset tosin voivat olla kotonaan mitä hyvänsä, koska pahimmat kohtaukset olivat julkisesti aika kovia, mutta asemannälkä, näennäinen status ja ”sivistys” hillitsivät.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea varmaan tunnistaa, jos ei ole joskus joutunut näiden uhriksi jollain tavalla. 

Vierailija
2/3 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tekee kyllä tehtävänsä. Roomalaiset tunsivat sanonnan "totuus on ajan lapsi." Viittaa siihen, että totuus asioista ja ihmisistä tulee kyllä väistämättä ajan saatossa julki. Pätee erinomaisesti narsisteihin ja psykopaatteihin, joilla ei ole kykyä pitkäjänteiseen ajatteluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa ovat mielistelijöitä, antavat itsestään hyvän kuvan. Olen hyvin varoivainen tällaisten kanssa, koska kohta voi alkaa piikittely ja ivaaminen ihan omituisista asioista.