Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako vauvan kävelyttäminen?

Vierailija
06.06.2013 |

Meidän 10kk vauva haluaa, että häntä kävelytetään käsistä. Suuttuu, jos sitä ei tee.

Vauva osaa jo kävellä tukea pitäen esim. sohvan reunaa pitkin. Joskus nousee keskellä lattiaa ilman tukea seisomaan pariksi sekuntia,

Voiko tällaisesta kävelyttämisestä olla haittaa? Miten vauvan saisi tästä houkuteltua pois? Kenenkään selkä ei tätä kestä... Haittaako kävelyttäminen oikean kävelyn oppimista?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku minulle sanoi, että ei saisi kävelyttää väärässä asennossa, eli esim. niin, että pitää lapsen käsiä korkealla ja hän näin kävelee. Vaan pitäisi pitää kainaloiden alta kiinni jotta kävely asento olisi mahdollisimman luonnollinen. Hanki lapselle kävelykärry ja hän voi kävellä sillä.

Vierailija
2/8 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 09:10"]

joku minulle sanoi, että ei saisi kävelyttää väärässä asennossa, eli esim. niin, että pitää lapsen käsiä korkealla ja hän näin kävelee. Vaan pitäisi pitää kainaloiden alta kiinni jotta kävely asento olisi mahdollisimman luonnollinen. Hanki lapselle kävelykärry ja hän voi kävellä sillä.

[/quote]

Anoppi kertoi kävelyttäneensä lapsiaan siten, että laittoi huivin menemään vauvan kainaloiden alta rinnan päältä, huivin päät selkäpuolelle ja piti huivin päistä kiinni. Kävelyttäjän selkä kestää paremmin ja vauva ei saa ihan yhtä hyvää tukea kuin käsistä, joten joutuu itse tekemään töitä ja opettelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo kolmosen niksi kuulostaa kyllä hyvälle.

Vierailija
4/8 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole haittaa lapselle, joka osaa siis jo jotenkin kävellä. Pientä vauvaa ei saa kävelyttää. Osta sellainen taaperokärry, jonka kanssa saa kävellä. Jotkut asiantuntijat manaavat sen kävelytuolin, en muista miksi. Mutta taaperokärry on hyvä ja siitä on iloa pitkään leikeissä. Meillä 4v käyttää sitä edelleen milloin mihinkin kärräykseen. Plaston kärrissä on korkeat renat (mahtuu isompana paljon tavaraa) ja se ainakin kestää kuljettaa vaikka kaveria.

Vierailija
5/8 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse huomannut myös, että kävelytuoli ei ole lapselle mikään paras. Ja neuvolassa myös sanoneet, että ei kannata hankkia.

Vierailija
6/8 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brion musta taaperokärry tilattu :)

Ap

Vierailija
7/8 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuppaa lapsi seisomaan ruokapöydän tuolia vasten ja työntelee sitä edellään. Meillä noi taaperokärryt eivät ikinä toimineet tuossa tarkoituksessa, vasta sitten kun niillä pääsi ajamaan rallia ympäri kämppää... normi tuoli oli parempi. Ja halvempi.

Vierailija
8/8 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää kävelyttää tuossa vaiheessa kun jalat jo kestää87 sen verran kun selät vanhemmilla, sisaruksilla ja muilla hoitajilla kestää. Kärry voi auttaa tai sitten ei - meillä jäi aika vähälle käytölle mutta ei siitä haittaakaan ollut. Tuolit ja huiviniksi kannattaa hyödyntää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi