Aion kokeilla elämistä brittiläisenä. Mitä brittien elintapoihin kuuluu?
Viiden tee. Englantilainen aamupala. Sydämen asialla. :D Olen tosissani. Aloitan elämään brittiläisenä huomenna.
Kommentit (1537)
Mitä Briteissä olen käynyt ja muutamia ystäviä minulla siellä on, niin paikallisuus näköjään on tärkeää ja ei ole niin kiinnostavaa mitä oman kylän/kaupungin ulkopuolella tapahtuu. Ja etelänmatkailu on toinen, Välimerelle ja Kanarialle matkustetaan paljon lomilla oman maan sijaan. Jalkapallo tietysti erittäin keskeisessä roolissa kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkeen voi kommentoida "lovely" tai "beautiful".
Britit on kyllä hyviä tyyppejä, kannatan!
Mutta jos muuttaa Amerikkaan, kaikkea kannattaa kommentoida "awesome!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on pitää pikkurilli suorana teetä juodessa. Oluen kanssa ei ole niin tarkkaa.
Mutta olut pitää juoda huoneenlämpöisenä.
Ja se on sitten alea eikä mitään lageria, kuten Suomessa.
Hiilihapotonta laimeaa litkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kello viiden teetä ei juoda käytännössä nykyään juuri ollenkaan, koska tuolloin ollaan töissä. Teetä kyllä litkitään paljon, mutta afternoon teat ovat enemmänkin turisteja ja erikoistapauksia varten.
:DDDD
Kello viiden tee tarkoittaa päivällistä. Todellakin viiden maissa muksut haetaan tarhasta ja mennään kotiin syömään.
Kello viiden tee ei tarkoita päivällistä. Jos sanot pelkän tea se tarkoittaa joissain päin britanniaa dinner. Voi myös olla yhteiskuntaluokkaan sidottu termi. Joissain päin sanotaan dinner, kun tarkoitetaan lunch. Olen tämän ihan itse livenä kuullut, joten ei ole keksittyä juttua.
Mitenkäs tämä hommeli nykyään sujuu? Vieläkö jaksatte?
Mä katsoin just viimeisen kauden Crownia ja olen ihan lumoutunut.
Vierailija kirjoitti:
Ruokakulttuurin puuttumattomuus eli joka päivä aamiaiseksi pekonia/makkaraa/kananmunia/paahtoleipää. Töiden jälkeen muutama tuoppi pubissa. Musiikkina hörökorvapoppia.
Unohdit papumössön.
Kuumavesipullo sängyssä. Ikkunaeristykset kun puuttuvat ja lämmityskin on 1800 luvulta.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs tämä hommeli nykyään sujuu? Vieläkö jaksatte?
Mä katsoin just viimeisen kauden Crownia ja olen ihan lumoutunut.
Dear friends, how are you? Brilliant! Hyvin menee ja täällä ollaan edelleen ja valmistellaan uuden vuoden juhlia ystävien kanssa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokakulttuurin puuttumattomuus eli joka päivä aamiaiseksi pekonia/makkaraa/kananmunia/paahtoleipää. Töiden jälkeen muutama tuoppi pubissa. Musiikkina hörökorvapoppia.
Unohdit papumössön.
Joka päivä tuo sama aamiainen? Mitä vikaa siinä? Entä itse, mitä sinä syöt aamuisin?
Punainen nenä ja polvihousut.
Vedät entistäkin enemmän tupakkaa ja kaljaa, ja lounaaksi paahtoleipää, jonka päällä on voita ja ranskanperunoita. Päivälliseksi paahtoleipää, jonka päällä on papuja tomaattikastikkeessa. Let's fakin 'ave it!
Helppoo; vedät kolmea röökiä yhtäaikaa ja taukoamatta, vedät kaljaa aamusta iltaan, hankit muutaman liekkitatuoinnin ja uppopaistat kaiken minkä syöt! Äläkä pese ikinä hampaita! Simple as that!
Mitä tarkoitat brittiläisellä?
Iso-Britannia on neljä eri kansaa ja ne kaikki ovat erilaisia. Englantilaiset, walesiläiset, skotlantilaiset ja pohjois-irlantilaiset.
Teippaa tamppoonit korvien taakse
Vesihanat pitää vaihtaa oikeiksi. Toisesta hanasta saa tulla vain kylmää vettä ja toisesta kuumaa. Hanojen etäisyys vähintään yksi jalka. Vessaan ja kylpyhuoneeseen tulee laittaa parkettilattia. Paperitapetit kylpyammeen viereisellä seinällä on "must".
Juotiin miehen kanssa just kello viiden teetä. Oli kurkkuleipiäkin kuten asiaan kuuluu. Niin ihanaa!
No nyt koittaa ap:lle kissan päivät!
Lidlissä alkaa torstaina 14.3.2024 brittiviikko teemalla makumatka Britteinsaarelle.
Enjoy your meal!
Opinnot Oxfordissa tai Cambridgessä. Muuten on turha ajatellakaan.
Hauska, joskin vanha aloitus. Kannattanee lukaista (on kaiketi ihan kirjanakin) Very British Problems. Antaa osviittaa aiheesta :D