Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aion kokeilla elämistä brittiläisenä. Mitä brittien elintapoihin kuuluu?

Vierailija
20.07.2020 |

Viiden tee. Englantilainen aamupala. Sydämen asialla. :D Olen tosissani. Aloitan elämään brittiläisenä huomenna.

Kommentit (1537)

Vierailija
141/1537 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot hampaat. Jätä omasi hoitamatta.

Jos sinulla on poikalapsia, muista että niiden kuuluu käyttää polvat paljaaksi jättäviä shortseja ympäri vuoden.

Vierailija
142/1537 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että sinun pitää ensin päättää yhteiskuntaluokkasi. Elämäntavan yksityiskohdat määräytyvät sitten sen mukaan. Eli jos et ole kovin yläluokkainen niin esim. ketunmetsästystä ei tarvitse opetella. Jos olet tavisduunari niin voit mennä katsomaan jalkapallo-ottelua ja hoilata siellä kotijoukkueesi kannatuslaulua, mutta yläluokkaiselle moinen ei sovi. Britannia on paljon enemmän luokkayhteiskunta kuin Suomi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/1537 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alat syömään näitä.

Munuaispiirakka

Black pudding - verimakkara.

Tripe - lehmän vatsa

Brawn - lihahyytelö johon menee kaikki mikä irtoaa sian päästä

Jellied eels - hyytelöityjä etanoita

Eel taitaa kyllä olla ankerias.

Fish & chips sanomalehdeltä nautittuna puuttuu menusta. 

Vierailija
144/1537 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heräsin tänään ja katsoin ylen brittiohjelmia ja totesin olevani britti tehdeessäni teetä kuten aina mutta tänään ne brittiohjelmat saivat minut tuntumaan britiltä.

Teetä vain kehikkoon.

Lovely! Olen sydämestäni onnellinen, kun aloitukseni on saanut näin paljon kommentteja. Teetä olen aina rakastanut ja tähän mennessä brittiläinen elämäntapa on sujunut hyvin. :) Ap

Vierailija
145/1537 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä unohtaman kuumavesipulloa.

Vierailija
146/1537 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Old seaside postcards (vintage).Little naughty.

Naapuri pyytää kahville= mukillinen kahvia, ehkä keksi, ehkei sitäkään.

Torikojuissa voi tinkiä. Intialaisissa liikkeissä myös.

NHS eli tk mainen lekurikäynti on yhä englantilaisille ilmainen.

Kun täytät 65v (eläkeikä) saat automaattisesti kotiin bussikortin joka oikeuttaa sinut kulkemaan paikallisliikenteessä ilmaiseksi.

Vierailija
147/1537 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heräsin tänään ja katsoin ylen brittiohjelmia ja totesin olevani britti tehdeessäni teetä kuten aina mutta tänään ne brittiohjelmat saivat minut tuntumaan britiltä.

Teetä vain kehikkoon.

Lovely! Olen sydämestäni onnellinen, kun aloitukseni on saanut näin paljon kommentteja. Teetä olen aina rakastanut ja tähän mennessä brittiläinen elämäntapa on sujunut hyvin. :) Ap

Toivottavasti myös pekoniaamiaiset ovat maistuneet! :D 

Vierailija
148/1537 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetä vain kehikkoon.

Kyllä, mutta tänään tein kevyemmän version. :D Ap

Vierailija
149/1537 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Old seaside postcards (vintage).Little naughty.

Naapuri pyytää kahville= mukillinen kahvia, ehkä keksi, ehkei sitäkään.

Torikojuissa voi tinkiä. Intialaisissa liikkeissä myös.

NHS eli tk mainen lekurikäynti on yhä englantilaisille ilmainen.

Kun täytät 65v (eläkeikä) saat automaattisesti kotiin bussikortin joka oikeuttaa sinut kulkemaan paikallisliikenteessä ilmaiseksi.

Eläkkeelle pääsee muutenkin lapsellisen helposti Suomeen verrattuna. Eli jos ei työnteko maita, voit eläköityä viimeistään 60-vuotiaana. Sitten voit alkaa pesettää hiukset purple washilla viikottaisella kampaajakäynnilläsi. Ja muuttaa talveksi Espanjaan.

Vierailija
150/1537 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele jonottamaan.

Vierailija
151/1537 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vääntele hampaitasi tongeilla niin että ne sojottavat mihin sattuu.

Vierailija
152/1537 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa tietää myös pahimmista alueista:

https://www.datalounge.com/thread/26542977-what-s-the-trashiest-part-of…-

Vierailija
153/1537 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetä vain kehikkoon.

Ei sitä pekonia ihan joka aamu jaksa syödä. Sääli ettei Suomessa taida juurikaan olla englantilaistyyppistä fileepekonia, joutunee tyytymään streaky baconiin.

Nyt sitten vielä illan kunniaksi cuppa ja pieni biscuit kyytipojaksi.

Vierailija
154/1537 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetä vain kehikkoon.

Ei sitä pekonia ihan joka aamu jaksa syödä. Sääli ettei Suomessa taida juurikaan olla englantilaistyyppistä fileepekonia, joutunee tyytymään streaky baconiin.

Olen ostanut Suomessakin englantilaistyyppistä pekonia, mutta viipaleet ovat ohuempia ja muutenkin jotenkin vähemmän chunky kuin Englannissa. Hyviä silti, ja varmasti yhtä epäterveellisiä.

Cheddar-juustoa kukaan ei ole vielä maininnut. Sitä voit mutustella vähän joka välissä, kirjaimellisesti.

Vierailija
155/1537 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetä vain kehikkoon.

Olen ostanut Suomessakin englantilaistyyppistä pekonia, mutta viipaleet ovat ohuempia ja muutenkin jotenkin vähemmän chunky kuin Englannissa. Hyviä silti, ja varmasti yhtä epäterveellisiä.

Cheddar-juustoa kukaan ei ole vielä maininnut. Sitä voit mutustella vähän joka välissä, kirjaimellisesti.

Cheddar-juustoa en muistanutkaan. Osaatko suositella jotain hyvää? :) Ap

Vierailija
156/1537 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista sanoa please joka väliin. 

Vierailija
157/1537 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetä vain kehikkoon.

Cheddar-juustoa en muistanutkaan. Osaatko suositella jotain hyvää? :) Ap

Aitoa cheddar-juustoa saa valmistaa vain Cheddarin läheisyydessä. West Country Farmhouse Cheddar oli EU:n suojelema tuote, mutta ehkä ei enää.

The name "cheddar" is not protected by the European Union, though the name "West Country Farmhouse Cheddar" has an EU protected designation of origin, and may only be produced in Somerset, Devon, Dorset and Cornwall, using milk sourced from those counties.

Vierailija
158/1537 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun haluat oikein revitellä, menet johonkin rantakaupunkiin ja ostat puolen kilon boiled candy stickin eli seaside rockin, jonka syötyäsi hampaat todennäköisesti ovat autenttisesti vinksallaan. Jos hampaasi ovat heikkoa tekoa, tyydyt fudgeen. Sitten viet lapset rantsuun donkey ridelle, syöt fish and chips (vain cod käy, haddock on huijausta), with mushy peas and malted vinegar. Jos sydänkohtaus ei ole vielä tullut, voit jatkaa stoutilla.

Vierailija
159/1537 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö pahaa ruokaa. Esim tavallinen päivällinen: kolmioiksi leikattuna muutama valkoinen paahtoleipäviipale, mikrolämmitettyjä papuja tomaattikastikkessa, ja jokunen kylmä viipale leikkelelihaa. Välipaloiksi täytetyt voileivät (paljon majoneesia!) ja pekoninmakuiset chipsit.

Tarkoitit varmaan pekoninmakuisia crispsejä siis perunalastuja, pekoninmakuisiin ranskalaisiin en ainakaan itse ole törmännyt?

Joo, käytin tuota Suomessa yleisempää jenkkiläistä nimitystä perunalastuista.

Mista loydan kartalta "Jenkkila" nimisen maan?

Vierailija
160/1537 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pubiin aina töiden jälkeen.

Muista myös olla erittäin kohtelias, aina tervehtiä kaikki ja kysyä vointia.