Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion kokeilla elämistä brittiläisenä. Mitä brittien elintapoihin kuuluu?

Vierailija
20.07.2020 |

Viiden tee. Englantilainen aamupala. Sydämen asialla. :D Olen tosissani. Aloitan elämään brittiläisenä huomenna.

Kommentit (1537)

Vierailija
741/1537 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva rutina ja valitus kaikesta mahdollisesta ilman minkäänlaisia rakentavia ehdotuksia parannuksiksi.

T: viiden vuoden kokemus Lontoossa asumisesta

Vierailija
742/1537 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummuneet ja vinksottavat hampaat pitää ehdottomasti olla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/1537 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kengät jalassa sisällä on ihan ok. 

Tästä olisi helppo alottaa...

Vierailija
744/1537 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarelaisilla kuten briteillä, islantilaisilla ja ausseilla on heikko geenipooli joten vaalea pigmentitön iho, punainen tukka hörökorvat rules. Jos asuu maalla niin pihat kuravelliä sorasta ei tietoakaan !

Vierailija
745/1537 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukkamaisuus ja erilaiset perversiot ok yhteiskuntaluokasta riippumatta !

Vierailija
746/1537 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teapunk kirjoitti:

Kiva juttu! Tästä saisi mahtavan blogin aiheen, kuinka elää englantilaisittain Suomessa.

Mahtaako olla mitään blogia tästä aiheesta vaikka jostain muusta maasta?

Kuulostaapa hauskalta idealta, etenkin pieni humoristinen pilke silmäkulmassa tehdessä. Laittaisin ehdottomasti omalle lukulistalle!

Vierailija
747/1537 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brittiläinen mosojunttius. Eivät osaa eivätkä vaivaudu opettelemaan muita kieliä ja kulttuureita.

Ne perhanan vesihanat! Kylmälle vedelle yksi ja kuumalle toinen, koskaan et saa sopivan lämpöistä...

Huonoimmat ruoat missään.

2000-luvun alussa jouduin kerran työmatkalle,

Omalla rahalla nykyään ei mistään hinnasta, mädätkööt siellä itse aiheuttamassaan Paskastaniassa!

Vierailija
748/1537 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brittiläinen mosojunttius. Eivät osaa eivätkä vaivaudu opettelemaan muita kieliä ja kulttuureita.

Ne perhanan vesihanat! Kylmälle vedelle yksi ja kuumalle toinen, koskaan et saa sopivan lämpöistä...

Omalla rahalla nykyään ei mistään hinnasta, mädätkööt siellä itse aiheuttamassaan Paskastaniassa!

Vesihanat se johon ei mahda mitään, lämpöä saa jos itse maksaa sähköt (vuokrakämpässä.)

Muutoin ei eroa paljoa normi-ihmiselle joka töissä täällä olemisesta, paitsi paremmat kelit, paljonkin paremmat. Tuskin siellä nytkään pakkasta on.

Vierailija
749/1537 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luokkatietoisuus ja sen tarkat rajat! Mihin luokkaan ajattelit kuulua? Sen mukaan sitten etunimi, hiusten väri ja malli sekä muu tyyli, puhetapa, asuminen, lomakohteet ja koko elämä taputeltu siihen lokeroon.

Suomessa ei puhuta luokista, mutta taitaa olla tiukemmat täällä ne rajat.

Persaukisluokkia ei töihinkään päästetä, vaan orjiksi valtiolle.

Vierailija
750/1537 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköhuopa lämmittää sängyn. Kylmä tulee muuten. Mutta sähköhuopaa täyttyy laittaa pois päältä, kun itse menee sänkyyn.

Kuuma vesi pullo, siis kuumavesipullo ajaa toki saman asian.

Tea voi tarkoittaa myös iltaruokaa. 

tii tii.[/quoteMinä olen utelias, millainen tuo kuumavesipullo yleensä on? Onko iso pullo, kääritäänkö kangas ympärille? Käykö mikä tahansa pullo vai onko nimenomaan tuohon tarkoitukseen pulloja?

Vierailija
751/1537 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesihanat se johon ei mahda mitään, lämpöä saa jos itse maksaa sähköt (vuokrakämpässä.)

Muutoin ei eroa paljoa normi-ihmiselle joka töissä täällä olemisesta, paitsi paremmat kelit, paljonkin paremmat. Tuskin siellä nytkään pakkasta on.

Pakkasessa ei ole mitään vikaa ja ihanaa, kun on vihdoin valkoinen joulu ja kunnon talvi.

Ongelmaksi on muodostunut säiden vaihtelevuus. Meillähän oli joku kuukausi sitten tämä sama -15 ja lunta maassa. Sitten se suli, jäätyi pääkallokeliksi ja suli taas kokonaan, kunnes tuli uudet pakkaset ja lumet. Jotka taas loppuviikosta sulavat jäätyäkseen uudestaan.

Yhden murtuneen nilkan jo tiedän tälle talvelle, kun oli niin pirun liukasta.

Vierailija
752/1537 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköhuopa lämmittää sängyn. Kylmä tulee muuten. Mutta sähköhuopaa täyttyy laittaa pois päältä, kun itse menee sänkyyn.

tii tii.[/quoteMinä olen utelias, millainen tuo kuumavesipullo yleensä on? Onko iso pullo, kääritäänkö kangas ympärille? Käykö mikä tahansa pullo vai onko nimenomaan tuohon tarkoitukseen pulloja?

Se on sellainen kuminen, sarjakuvista tiedät.

Lasipullo lämpenee itse liikaa ja polttaa. Myös muovipullo on liian ohut.

Vierailija
753/1537 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tii tii.

Minä olen utelias, millainen tuo kuumavesipullo yleensä on? Onko iso pullo, kääritäänkö kangas ympärille? Käykö mikä tahansa pullo vai onko nimenomaan tuohon tarkoitukseen pulloja?

Kuumavesipulloilla tarkoitetaan erillisiä luonnonkumisia, muovisia tai silikonisia ohuita pulloja.

https://www.apteekkini.fi/KUUMAVESIPULLO-PERINTEINEN-FLEECEPAeAeLLINEN

Parin litran pullo taitaa olla tilavuudeltaan tavallisin, pienempiäkin löytyy ja myös erilaisia malleja kuten pitkää pötkylää tai kaarevaa niskalle.

Yleensä käytetään erillistä päällispussukkaa, löytyy mitä erilaisimpia kuoseja tai värejä, mutta voi käyttää ilmankin esim. sänkyä ”esilämmittäessä”.

Vierailija
754/1537 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luokkatietoisuus ja sen tarkat rajat! Mihin luokkaan ajattelit kuulua? Sen mukaan sitten etunimi, hiusten väri ja malli sekä muu tyyli, puhetapa, asuminen, lomakohteet ja koko elämä taputeltu siihen lokeroon.

Suomessa ei puhuta luokista, mutta taitaa olla tiukemmat täällä ne rajat.

Persaukisluokkia ei töihinkään päästetä, vaan orjiksi valtiolle.

Britanniassa yläaste jo sanelee voiko nuoresta tulla sairaanhoitaja vai lääkäri. Suomessa näin ei käy, mutta valitettavasti peruskoulun luokkaeroja tasaava vaikutus on menetetty ja koulutus on alkanut voimakkaasti periytyä. Korkeakoulutettujen vanhempien lapset jatkavat korkeakouluihin, vaikka lukio ja korkeakoulu ovat kaikkien riittävän älykkäiden ja kouluosaavien ulottuvilla.

Vierailija
755/1537 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin opettele kunnon "brittienglantia" ja lausumaan myöskin, käytä puheessa jatkuvasti mm. seuraavia sanoja, jolly good, splendid, outstanding. Varsinkin jos haluat näyttää ja antaa kuvan että olet hieman "sivistynyt". Jos haluat olla ns. normi britti eli lähes "white trash" käytä ilmaisua "Oi" ja todella kuuluvasti. Teetä maidolla täytyy juoda ja paljon. Pubissa täytyy käydä päivittäin juomassa vähintään "pint of beer", aina parempi, jos hieman enemmän. Hampaat täytyy olla aina keltaiset ja muutenkin huonosti hoidetun näköiset, ihan sama mihin "luokkaat" kuulut. Asunnon lämpötilan täytyy olla 15, ikkunat eivät saa olla tiiviit, vaan täytyy tuntua kuinka kylmä ilma purkautuu paineella sisään, verhojen täytyy kunnon tuulella "heilua" sisällä. Asunossa täytyy olla sähköllä toimiva sähkötakka, jonka ääressä voi istua vilttiin kääriytyneenä, kun alkaa tuo 15 astetta tuntumaan kylmälle ja muutenkin "vituttaa" sekä viluttaa. Kokolattiamatot joka huoneessa sekä myös kylpyhuoneessa. Suihku ei saa missään tapauksessa toimia kunnon paineella ja muutenkin suihkun pitää toimia sähköllä. Suihku itsestään näyttää kaikkine painikkeineen ja säätönappineen futuristiselle, joka joko toimii tai ei. WC istuimen vesisäiliöstä pitää lähteä ns. "Overflow pipe" jonka täytyy tulla ulos asunnon ulkoseinästä, eli jos WC pöntön vesisäiliön täyttö jää päälle jostain syystä WC vetämisen jälkeen, niin ylimääräinen vesi voi näin purkautua paineelle ulos tuon ns. "overflow pipe" eli ylivuotoputken kautta. Näitä putkia näkee mm. kerrostalojen seinissä. Roskat ja muutkin jätteet täytyy kerätä kadunvarteen isoiksi kasoiksi ja hyvissä ajoin ennenkuin roska-auto tulee ne keräämään. Kierrätystä Briteissä ei tunneta tai se on muutenkin huonosti järjestettyä. Brittiläinen ruoka on kaiken kaikkiaan huonoa ja tätä ylivertaista ruokaa kannattaa alkaa opetella kokkaamaan. Joka sunnuntai täytyy olla ns. "sunday roast". Näitä edellä mainittuja ylivertaisia reseptejä löytyy netistä, eikun rohkeasti kokeilemaan, et voi epäonnistua. Brittiläinen makkara on raakamakkaraa, joka paistamisen tai grillaamisen jälkeen maistuu oikeastaan varmasti samalta kuin paistettu / grillattu tampooni.

No tätä listaa voisin jatkaa loputtomiin, mutta näitä kokeilemalla pääsee hyvin alkuun, paljon onnea valitsemallesi tielle brittiläiseen elämäntapaan. Englannissa asuin joskus aikoinaan useita vuosia, ei jäänyt ikävä, kun muutin takaisin Suomeen.

Vierailija
756/1537 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis en ole vieläkään ymmärtänyt ovatko ne britit kohteliaita vai ei? Jokaisella on eri käsitys asiasta, jonkun mielestä maailman kohteliaampia, jonkun mielestä hirveitä muokkia. Päättäkää jo.

Vierailija
757/1537 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis en ole vieläkään ymmärtänyt ovatko ne britit kohteliaita vai ei? Jokaisella on eri käsitys asiasta, jonkun mielestä maailman kohteliaampia, jonkun mielestä hirveitä muokkia. Päättäkää jo.

Riippuu mikä lasketaan kohteliaisuudeksi? Sama ihminen voi pyydellä anteeksi pubissa jos on lähelläkään hipaisemassa sinua ohimennessään mutta toisaalta hetken päästä voi hyvin olla öykkäröimässä kadulla partioiville poliiseille.

Vierailija
758/1537 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mistä saariston monesta eri kansasta ja kulttuurista puhutaan, germaanisista engelsmanneista vai kelttiläisistä alkuperäiskansoista... Jälkimmäiset ovat ihan eri maata kuin mantereelta tulleet huonotapaiset anglosaksivalloittajat jotka englantilaisinakin tunnetaan.

Vierailija
759/1537 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt vaihtanut hattua joka päivä joulun aikaan. Nyt on päässä mintun värinen hattu ja mintun värinen jakkupuku. Istun tässä kukkakankaisella sohvallani ja kohta hovimestarini tuo minulle iltapäivä sherryni.

Viiden teehen on vielä aikaa, ehdin ottaa sherryni jälkeen pikku unet. 

Vierailija
760/1537 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkeen voi kommentoida "lovely" tai "beautiful". 

Britit on kyllä hyviä tyyppejä, kannatan!

Suosittelen että kommentoit kaikkeen "Splendid!"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä